Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vandaag lekker met haar een rondje buiten om gestapt. Dat deed ze erg goed.
.
En ik moet toegeven dat ik wel een beetje vooruit ben gegaan. Ik mocht op een haflinger rijden, zij is net nieuw op stal. Heel gevoelig mondje heeft ze, maar wat een knuffelkind is dat zeg! Omdat ik vreemde paardjes op de een of andere manier nog steeds een beetje eng vind, ben ik in het begin wel een beetje zenuwachtig. Maar op een gegeven moment had ik het wel te pakken en ging het steeds beter. Ik heb zelfs gegaloppeerd
Zal nog eens kijken of ik een paar andere rijfoto's kan plaatsen)
gegarandeerd een zijsprong waard!
( jammer he) Maar je kunt jezelf hier echt wel in trainen.. elke keer weer, elke dag opnieuw. Tijdens het koken, tijden de hond uitlaten tijdens het werken... noem maar op en namelijk door telkens wanneer je merkt dat je gedachten afdwalen naar iets anders dan wat jij bent aan het doen op dat moment, je aandacht terug te brengen naar hetgeen je NU doet... Dat noemen die zweverige types ook wel es 'mindfulness'... naja, niets zweverigs aan trouwens. In de tijd dat we geen t.v. en internet hadden waren mensen het gewend om met hun aandacht bij hetgeen ze deden te blijven...
( waarmee ik niet wil zeggen dat t.v. of internet slecht is hoor!)
Twee compleet andere houdingen, twee compleet andere energieën... die dagdromer reageert trouwens ook trager op hetgeen gebeurt in zijn omgeving... En laten paarden nu net dieren zijn die ruimte gebruiken om dominantie te winnen... 
)... En ik help graag mensen.. dus, hoop dat mensen hier iets aan hebben! Misschien nog een tip voor je hieronder bij Somebitch...
... maak eens een paar rondjes door de bak langs dit alles... laat je paard genoeg tijd nemen om alles rustig te bekijken, ook zijn hoofje omlaag laten bewegen zodat hij goed kan ruiken en kijken... laat hem ook wat stapjes naar achteren doen als hij dat wilt omdat hij niet vertrouwd, neem de tijd en zorg dat jij als leider voorop de 'enge zaken' in je handen neemt en introduceert als het ware... telkens belonen wanneer je paard onderzoekt met zn neus of ontspant...

http://www.youtube.com/watch?v=9Xvn_Ku55cI&ob=av3e
kalama schreef:Inderdaad zeer interessant !![]()
Ik begrijp wel niet echt waarom je zegt dat het aan tv en internet ligt waarom er zweverige types (of mindfulness) zijn. Zelfs terwijl ik deze aan het typen (vroeger schrijven) ben bewust bezig met nog andere zaken en dan heb je het onderbewuste nog...
Deze hebben echt niets te maken met tv of internet maar wel het dagelijkse leven wat nu veel drukker is dan in de jaren stilletjes, hogere verwachtingen, meer mogelijkheden omdat we ook makkelijker verder kunnen gaan dan de buren om het zo te zeggen,...
Mijn paard staat andere gedachten echter niet toe
Ayla_Auriana schreef:Rhian, daar staan weer een paar hele mooie tips. Zijn schrik training ga ik misschien ook maar is proberen, is wel een goede manier om vertrouwen te geven aan mijn paardje terwijl ik er toch naast loop.
dat jij hem door al die 'grote gevaren' in de wereld heen weet te loodsen... Elk paard heeft hier zijn eigen handleiding in en die kun je mooi te weten komen door dit soort dingetjes te oefenen... 

denk dat ik maandag iig maar ga longeren en miss dinsdag ook wel, dan is ze de ergste energie iig kwijt.