Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lauralarissa schreef:Hoi allemaal!
Ik ben bezig met mijn 3 jarige te beleren. Hij is zadelmak, en ik heb ook al op hem gezeten.
Nu is hij met nieuwe dingen erg rillerig. Erop zitten is nu geen enkel probleem, en dan is hij heel ontspannen.
Nu is de volgende stap om te gaan stappen terwijl ik erop zit.
Hebben jullie goede tips hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder dat hij te rillerig wordt (steigeren, achteruitlopen etc.) ?
cashlee schreef:Het opstap probleem is opgelost! Het opstappen gaat nu helemaal geweldig, hij vindt het zelfs leuk! Nu weer iets waar ik wel wat tips voor kan gebruiken... Opstappen is dus geen probleem maar daarna gaan stappen wel.. Draf vindt ie dan wel weer leuk en doet hij goed. De rem zit er inmiddels op dus terug komen vanuit draf is ook geen probleem, daarna gaat hij vrijwel meteen stilstaan. Alleen die eerste paar stappen weg lopen in stap. Hij vindt dit erg moeilijk. Toch vind ik het belangrijk dat de stap er ook goed op zit. Aan de longe vindt hij stappen ook moeilijk, hij draaft of galoppeert liever. Iemand tips dat ik toch ook gewoon lekker kan stappen met m'n knollie?
En is het raar dat ik eigenlijk aan het 'wachten' ben wanneer ik ga zandhappen of hij iets uithaalt? Hij doet het allemaal zo braaf! (ik hoop natuurlijk ook dat dit zo blijft!) Het voelt gelukkig wel allemaal super vertrouwd op zijn rug!
Goldie schreef:Leuk om al die goede verhalen te lezen
Ik loop nu tegen het probleem rem aan. Ik had een heel goede rem, maar ben hem ergens de afgelopen weken verloren. Met halthouden gaat ze ontzettend trekken, van draf naar stap gaat eigenlijk wel goed. Alleen als ze echt lekker warm is en doorloopt wordt ze wat enthousiast (ze is erg werkwillig) en rent ze elke keer onder mijn kont vandaan, ze wil steeds harder gaan draven. Als ik dan een ophouding maak, gaat ze trekken. Iemand die me kan helpen? Ik wil gewoon in een normaal en constant tempo kunnen draven.