Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:21

Gewoon proberen :j
Dat riep ik ook altijd. Maar Romana was 14 toen ze begon en had een stuk groter verantwoordelijkheidsgevoel dan de meeste volwassenen :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:38

Ja, precies.. Ik hoop altijd maar dat het meer een richtlijn is.
En om hapgrage penny's op afstand te houden :')
Mailtje verstuurd, duimen maar!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:34

Zo, ik ben ook weer bij.

Japeloup, veel sterkte, balen zeg dat het nog steeds niet goed gaat nu.
KT ook sterkte met het al dan niet opereren, toch altijd een beetje eng en een aanslag op het lichaam een narcose.

Ik heb net heel fijn gelest, was een paar weken geleden door ziek te zijn en dingen die er steeds tussen kwamen. Heb thuis veel basiswerk gedaan en vooral veel bezig geweest met zitten, benen niet optrekken en dat soort dingen. Was leuk om te merken dat nu juist de oefeningen en zijgangen een stuk beter gingen en dat hij echt fijner door zijn lijf bleef en makkelijker blijft scharen bv. Ga dus van de week ook weer lekker verder met aan mezelf knutselen, paard doet het toch wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:16

Liesje: ik duim hoor :D

@ daffodil: ik maakte me er van te voren een beetje druk over, maar weet je, ik vertrouw Veggie inmiddels haast blind :o Vegs is echt goudeerlijk, die gaat me niet laten vallen, ze vindt het echt vreselijk als ik van haar val, dat wil ze echt niet.... tot mijn stomme verbazing zat het best wel lekker.

Vanmorgen even de paarden losgegooid, ieders 2 uurtjes buiten, straks mogen ze weer, tot 8 uur vanavond, en dan is het schlüss. Was erg gaaf, mán wat kunnen ze bokken, en wat zijn ze eigenlijk lief dat ze zulks nooit doen als ik erop zit <3 dat zit geen mens uit, dat weet ik zeker :D
Kan daar zo van genieten, zulke blije paarden....... geweldig :D Merrie is hengstig, 't is eigenlijk sowieso wel een knuffel (en Japeloup, weet je nog hoe zuur ze in 't begin was?) maar nu helemaal :D kusjes halen, en een aai, en oh oh wat is ze aanhalig...... ze valt op de hengst een paar boerderijen verderop, oh man, roepen naar hem, oh oh wat vindt ze hem leuk, ze..... ehh..... drupt als ze hem ziet...... sloerie is 't :')

En dit zal KT ook wel wat zeggen: Vegs slaapt tegenwoordig op allebei de kanten, elke dag de andere :D en rollen doet ze nu met heel haar lijf, ze rolt helemaal door!!!!! :D Zooo gaaf, en ze is zo hard aan 't verharen, en heb haar een lekkere poetsbeurt gegeven na het rollen, oh mensen wat wordt dat paard mooi, glímmen niet te krap, haar wintervacht is ze al bijna kwijt :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:25

Wat een blessures allemaal :\
Iedereen veel sterkte met de geblesseerde paardjes. Hopen dat het allemaal goedkomt :(:)

Ik moet zeggen dat ik het wel vermakelijk vind, al die hengstige merrie verhalen. Daar heb ik dan weer geen last van. Enige wat bij mij wat lastig is, is dat mevrouw een flinke buik heeft :+
Nog maar 2 maandjes, dan is ze al uitgerekend. :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:30

Mijn hubbie was vanmiddag ook even op stal en heeft meegekeken en zo waar een foto gemaakt. Hij vindt ons al steeds meer een combi worden. Ik zit op dit zadel niet helemaal fijn, dat zie je ook wel. Ik kan gewoon niet mijn been ontspannen laten afhangen. Het wordt naar voren geduwd. Het zwaartepunt in dit zadel zit te ver naar achteren. Ik heb juist een zadel nodig wat het zwaartepunt iets meer naar voren heeft. Nu ga ik compenseren.
Maar goed, daar gaan we z.s.m. in voorzien.
Afbeelding

Verder ben ik wel happy met het plaatje :)

Edit:
Zooist schreef me al dat Kelly SM-achtige neigingen heeft als ze hengstig is, nou....dat is ook echt zo!
Man o man, ze stond vandaag even in de stapmolen. Ze liet zich zowat aanranden door het hekwerk, hahaha.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:33

Je zit duidelijk niet helemaal lekker inderdaad, maar leuk om eens een foto van jullie te zien! :)

Ik heb zo'n enorm gave hengst gezien voor mijn merrie! Oude bloedlijnen waar ik helemaal gek op ben, mooi type, maar hij is al 20 en ik hoop dat ie volgend jaar nog dekt. Dit jaar laten dekken kan ik helaas financieel niet rond krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:34

Eefske schreef:
Wat een blessures allemaal :\
Iedereen veel sterkte met de geblesseerde paardjes. Hopen dat het allemaal goedkomt :(:)

Ik moet zeggen dat ik het wel vermakelijk vind, al die hengstige merrie verhalen. Daar heb ik dan weer geen last van. Enige wat bij mij wat lastig is, is dat mevrouw een flinke buik heeft :+
Nog maar 2 maandjes, dan is ze al uitgerekend. :)

Oh, maar Veggie wilt geen veulen, Veggie wil wel, maar dan zonder veulie :D Ik kan d'r natuurlijk aan de pil doen, dan mag ze best naar de hengst :D

Ankem, wat leuk om jou weer op een paard te zien <3 je vindt haar echt helemaal leuk hè? <3

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:37

Ja Yamcha, ik vind haar helemaal... <3
Maar dat is ze gewoon ook hoor. Ze is heel lief en braaf en bomproof en knuffelig (vooral nu). Daar houd ik van. Niet teveel gedoe, gewoon lekker ongecompliceerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:42

Ik zie het ook, aan hoe je op haar zit, en gewoon alles...... zoooo leuk.

Ik heb ff geen commentaar, ik geniet gewoon van een leuk plaatje, een mens en een paard die dol zijn op elkaar. Prachtig toch?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:44

ankem schreef:
Mijn hubbie was vanmiddag ook even op stal en heeft meegekeken en zo waar een foto gemaakt. Hij vindt ons al steeds meer een combi worden. Ik zit op dit zadel niet helemaal fijn, dat zie je ook wel. Ik kan gewoon niet mijn been ontspannen laten afhangen. Het wordt naar voren geduwd. Het zwaartepunt in dit zadel zit te ver naar achteren. Ik heb juist een zadel nodig wat het zwaartepunt iets meer naar voren heeft. Nu ga ik compenseren.
Maar goed, daar gaan we z.s.m. in voorzien.
Afbeelding

Verder ben ik wel happy met het plaatje :)

Edit:
Zooist schreef me al dat Kelly SM-achtige neigingen heeft als ze hengstig is, nou....dat is ook echt zo!
Man o man, ze stond vandaag even in de stapmolen. Ze liet zich zowat aanranden door het hekwerk, hahaha
.

:') Herkenbaar..
Merrie op mn vorige stageplek ging de hele tijd met haar kont vóór de ruin (haar weidemaatje) staan. En oh wee als ie een stap verzette, dan draaide ze iets, ging ze weer voor hem staan.. En dat hield ze uren vol! Arme ruin :')
Om nog maar niet te spreken van alle omgeknakte paaltjes in de wei.. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:51

Sloeries zijn het, slettebakken, allemaal :roll:

Overigens probeert Vegs hier de ruin niet gek te maken, blijkbaar weet ze wel wat het verschil is tussen een ruin en een hengst :')

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:55

Kelly <3

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:56

Yamcha schreef:
Sloeries zijn het, slettebakken, allemaal :roll:

Overigens probeert Vegs hier de ruin niet gek te maken, blijkbaar weet ze wel wat het verschil is tussen een ruin en een hengst :')

:') Gelukkig maar!
Haha die ruin, dat was echt heel sneu. Je zag hem zo kijken van 'gaaaan we weer..'
*zet heel voorzichtig twee stapjes opzij*
Merrie duikt meteen weer met dr dikke billen voor zn hoofd :')
En dat ging echt 4 uur achter elkaar door ofzo.. hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:58

Helemaal niet, ik had liever dat ze een ruin de kop gek maakt :')

Hahaha arme ruin, en hij kon niks........ merrie echt: :roll: hoe duidelijk moet je zijn 8)7

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:01

Tja.. Mannen begrijpen hints toch nooit! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:04

Ze was iig niet subtiel :')

Daar moet ik ook wel vreselijk om lachen, 't zijn net vrouwen, eerst geven ze subtiele hints, en als dat niet werkt, dan ehh...... wordt het wat duidelijker :+ (nee, ik bedenk me, ze zijn slimmer, vrouwen klagen tegen elkaar dat die kerel hun hints niet begrijpt, merries maken het gewoon steeds duidelijk, tot het onmogelijk nog verkeerd te begrijpen is :') )

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:06

Yamcha schreef:

Ik heb ff geen commentaar, ik geniet gewoon van een leuk plaatje, een mens en een paard die dol zijn op elkaar. Prachtig toch?

We genieten volop en dat was het hoofddoel.
Kelly genieten van een actief pensioen en ik genieten van een paard. We doen samen hele leuke dingen.
Dingen waar druk bij komt kijken werkt bij mij niet zo, al zou ik misschien best wel een keer een onderling wedstrijdje willen starten als de club dat aanbiedt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:06

Yamcha schreef:
Ze was iig niet subtiel :')

Daar moet ik ook wel vreselijk om lachen, 't zijn net vrouwen, eerst geven ze subtiele hints, en als dat niet werkt, dan ehh...... wordt het wat duidelijker :+ (nee, ik bedenk me, ze zijn slimmer, vrouwen klagen tegen elkaar dat die kerel hun hints niet begrijpt, merries maken het gewoon steeds duidelijk, tot het onmogelijk nog verkeerd te begrijpen is :') )

Precies, ode aan de merries _/-\o_
En als zelfs de héle duidelijke hints niet begrepen worden gaan ze maar met hun kont de afrastering van de wei platduwen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:11

ankem schreef:
Yamcha schreef:

We genieten volop en dat was het hoofddoel.
Kelly genieten van een actief pensioen en ik genieten van een paard. We doen samen hele leuke dingen.
Dingen waar druk bij komt kijken werkt bij mij niet zo, al zou ik misschien best wel een keer een onderling wedstrijdje willen starten als de club dat aanbiedt.

Heerlijk voor je :D

*heft haar glas* op Anke en Kelly, dat ze maar veel plezier van elkaar mogen hebben!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:12

Oja en ik had vorige week ook mijn module gehaald met een dikke 7 :)
Kun je daar ook nog een glas op heffen, hihihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:15

*heft daar ook een glas op*

't Is nog wel sinaasappelsap :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:58

Ik wordt chaggarijnig als mensen PER SÉ iemand van 18+ willen hebben, omdat ze denken dat iemand van bijvoorbeeld 17 jaar en 8 maanden minder verantwoordelijkheidsgevoel heeft >;) Aaahrg.

Niet dat ik al een reactie terug heb hoor :o Zit me gewoon alvast op te vreten.. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:02

Móet je niet doen :) ik zou dat ook in zo een.advertentie zetten, omdat ik geen 14-jarige wil :) denk als je aangeeft dat je serieus gaat lessen, bv bij Knollentuin, en je komt altijd enzo, vinden ze het heus niet erg :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:05

Yamcha schreef:
Móet je niet doen :) ik zou dat ook in zo een.advertentie zetten, omdat ik geen 14-jarige wil :) denk als je aangeeft dat je serieus gaat lessen, bv bij Knollentuin, en je komt altijd enzo, vinden ze het heus niet erg :)

Klopt, dat is ook wel zo :j
Sowieso dat ik bijvoorbeeld 2x per maand wil lessen ofzo. Maar dit heb ik nog niet in mijn eerste mailtje gezet, aangezien er in de advertentie stond: 'in overleg zou het eventueel mogelijk zijn om te rijden'.
Dus als het echt doorgaat dan komt dat vanzelf wel ter sprake denk ik zo..
En dan maar hopen dat mn ouders een (klein) deel willen meebetalen :o
Want privéles is duuuuuur, pfieuw! voor mij dan