Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lelberse schreef:alleen hielt hij op de laatste foto zijn neus niet zo erg omhoog als normaal.
AngelTidore schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, en het zal er misschien vast wel staan.
Maar mijn pony gaat na het indraven en stappen enz. goed nageeflijk lopen.
Supernetjes en ontspannen, maar met het galloperen, gaat ze al gelijk met der neus naar voren lopen.
ik ben niet van het trekken aan teugels enz. dus dat doe ik niet.
Hoe zorg ik dat ze toch nageeflijk gaat lopen in galop?
lelberse schreef:ik ben nog maar jong en ik weet niet of ik prive les mag van mijn moeder. dus ik moet proberen om echt te ontspannen. ik dacht dat ik wel ontspannen reed. maar waarschijnlijk dus niet. (of het moet aan de foto liggen)
maar nu gaat hij in de bak wel beginnen met nageven. nou hij doet zijn hoofd 3 seconden netjes omlaag en daarna weer omhoog en na een halve volte ongeveer doet hij het weer. soms iets langer soms iets korter.
superwoman schreef:lelberse schreef:ik ben nog maar jong en ik weet niet of ik prive les mag van mijn moeder. dus ik moet proberen om echt te ontspannen. ik dacht dat ik wel ontspannen reed. maar waarschijnlijk dus niet. (of het moet aan de foto liggen)
maar nu gaat hij in de bak wel beginnen met nageven. nou hij doet zijn hoofd 3 seconden netjes omlaag en daarna weer omhoog en na een halve volte ongeveer doet hij het weer. soms iets langer soms iets korter.
Ik vind dat bijv 1 half uur priveles in de maand beter is dan 4 groepslessen. Denk er eens over na, of soms een priveles erbij. Je zal merken dat je het verschil heel groot is, zeker wanneer dit is op een paardje mag rijden wat niet elke week in de lessen mee loopt (misschien via via of een priveadres ofzo)
Hoe beter jij kan rijden, hoe groter de kans dat je een leuk verzorgpaard kan krijgen. Maar goed, het kost allemaal een hoop geld dat paardrijden....
barrelover schreef:@ superwoman. Dat bedoel ik inderdaad. Mijn paard kan lekker sloffen. Ze maakt hem dan actiever. Maar ze heeft laten zien toen ik erop zat wat een druk ze geeft. Dat is flink. Na paar keer snapt hij heet en voel je niets meer. Is het ook niet nodig.
lelberse schreef:Ik snap je antwoord niet helemaal. Want ik eb al een eigen pony dus ik ben niet opzoek naar een verzorg pony. En ja dat is ook inderdaad een probleempje dat het allemaal niet goedkoop is. Daarom weet ik niet of het mag.
superwoman schreef:lelberse schreef:Ik snap je antwoord niet helemaal. Want ik eb al een eigen pony dus ik ben niet opzoek naar een verzorg pony. En ja dat is ook inderdaad een probleempje dat het allemaal niet goedkoop is. Daarom weet ik niet of het mag.
Oh sorry, dacht dat het een manegepony was.
Nou liever minder priveles dan meehobbelen in de groep en dan kost het dus hetzelfde geld..of je kunt naast de groepslessen soms(eens per maand bijv) een privelesje erij nemen dan vallen de kosten ook nog mee.
barrelover schreef:@superwoman. Dat was nou dus ook mijn struikelblok. Ik wil zijn mond met rust laten. De druk die ze geeft is pittig maar ze laat wel gelijk los. Zelf voelde het voor mij niet fijn. Tuurlijk...het ziet er mooi uit maar vond het te. Vandaar dat ik om een mening vroeg.
superwoman schreef:lelberse schreef:Ik snap je antwoord niet helemaal. Want ik eb al een eigen pony dus ik ben niet opzoek naar een verzorg pony. En ja dat is ook inderdaad een probleempje dat het allemaal niet goedkoop is. Daarom weet ik niet of het mag.
Oh sorry, dacht dat het een manegepony was.
Nou liever minder priveles dan meehobbelen in de groep en dan kost het dus hetzelfde geld..of je kunt naast de groepslessen soms(eens per maand bijv) een privelesje erij nemen dan vallen de kosten ook nog mee.