Fijn om bij iedereen te lezen dat er vooruitgang is, ook al gaat het soms zo traag. Iedereen heeft wel eens een rotdag, maar als het de volgende dag dan weer beter gaat is het eens zo leuk. Zo had mijn paard vandaag ook een slechte dag hij wou alleen maar heel hard galopperen. Dus heb ik hem laten uitrazen en dan nog wat is stap gewerkt. Het gaat steeds beter sinds mijn laatste post hier. In stap zakt hij op beide kanten mooi en laat los zelfs als het moeilijk wordt (kleine voltes enz.) . in draf laat hij links los en zakt goed maar van het moment dat ik van hand verander wordt hij weer helemaal strak en gaat zijn hoofd omhoog. Dan heeft hij heel veel steun nodig van mijn binnebeen om weer te kunnen zakken. Maar het lukt, soms… in galop hebben we nog weinig controle.
De laatste dagen heb ik het gevoel dat hij meer spieren begint te krijgen. In zijn nek zie ik nu al een beetje een spier en zijn nek lijkt ronder. Zijn rug lijkt rechter en dikker? En vooral is zijn achterhand gespierder aan het worden, hij krijgt echt dikkere billen. Maar kan dat al, zo snel? Of verbeeld ik het mij? En zijn dat dan de juiste spieren dat hij aan het vormen is. Nu vroeg ik me af of jullie standfoto’s hebben van jullie paarden die dan correct gespierd zijn? Door de juiste training. Nu jullie toch aan het proberen zijn foto’s te plaatsen.
Ik zal morgen of overmorgen eens foto’s maken om te vergelijken met vroegere foto’s.Rijden jullie allemaal met dressuur zadels? Ik heb altijd al met veelzijdigheidzadel gereden. Wat is nu eigenlijk het beste voor je zit, diep en vast in een dressuurzadel of losser in een veelzijdigheidzadel? Ik heb 1 keer op een dressuur zadel gezeten en ik kon er absoluut niet mee overweg, moet je het leren? Of was dat geen zadel voor mij dan…
Een aantal pagina’s terug was er de vraag wat we allemaal nog doen buiten rijden. Mijn paard heeft elke week minstens 1 rustdag anders is hij slecht gezind. En ik probeer ook elke week te longeren met bijzet. En soms spelen we wat in de piste, vind ie ook geweldig zolang ik mee doe of hij publiek heeft. En ikzelf fiets naar de manege ( 10 minuutjes
) en ik judo. Minstens 1x per week training van 2 uur. Soms daar eens een wedstrijd van, vorig jaar heb ik de Vlaamse kampioenschappen gehaald en nu ga ik voor Belgisch.
heel leuk dat jullie ook je ervaringen hier komen delen.

ik ga nu dus echt naar bed....

Mijn suus is ook een badkuip! Hoop dat ze na veeeeeel lesjes van Knollentuin ook zo goed eruit gaat zien.