Opnieuw leren rijden ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:20

Hey!
Fijn om bij iedereen te lezen dat er vooruitgang is, ook al gaat het soms zo traag. Iedereen heeft wel eens een rotdag, maar als het de volgende dag dan weer beter gaat is het eens zo leuk. Zo had mijn paard vandaag ook een slechte dag hij wou alleen maar heel hard galopperen. Dus heb ik hem laten uitrazen en dan nog wat is stap gewerkt. Het gaat steeds beter sinds mijn laatste post hier. In stap zakt hij op beide kanten mooi en laat los zelfs als het moeilijk wordt (kleine voltes enz.) . in draf laat hij links los en zakt goed maar van het moment dat ik van hand verander wordt hij weer helemaal strak en gaat zijn hoofd omhoog. Dan heeft hij heel veel steun nodig van mijn binnebeen om weer te kunnen zakken. Maar het lukt, soms… in galop hebben we nog weinig controle.

De laatste dagen heb ik het gevoel dat hij meer spieren begint te krijgen. In zijn nek zie ik nu al een beetje een spier en zijn nek lijkt ronder. Zijn rug lijkt rechter en dikker? En vooral is zijn achterhand gespierder aan het worden, hij krijgt echt dikkere billen. Maar kan dat al, zo snel? Of verbeeld ik het mij? En zijn dat dan de juiste spieren dat hij aan het vormen is. Nu vroeg ik me af of jullie standfoto’s hebben van jullie paarden die dan correct gespierd zijn? Door de juiste training. Nu jullie toch aan het proberen zijn foto’s te plaatsen. :P Ik zal morgen of overmorgen eens foto’s maken om te vergelijken met vroegere foto’s.

Rijden jullie allemaal met dressuur zadels? Ik heb altijd al met veelzijdigheidzadel gereden. Wat is nu eigenlijk het beste voor je zit, diep en vast in een dressuurzadel of losser in een veelzijdigheidzadel? Ik heb 1 keer op een dressuur zadel gezeten en ik kon er absoluut niet mee overweg, moet je het leren? Of was dat geen zadel voor mij dan…

Een aantal pagina’s terug was er de vraag wat we allemaal nog doen buiten rijden. Mijn paard heeft elke week minstens 1 rustdag anders is hij slecht gezind. En ik probeer ook elke week te longeren met bijzet. En soms spelen we wat in de piste, vind ie ook geweldig zolang ik mee doe of hij publiek heeft. En ikzelf fiets naar de manege ( 10 minuutjes -:) ) en ik judo. Minstens 1x per week training van 2 uur. Soms daar eens een wedstrijd van, vorig jaar heb ik de Vlaamse kampioenschappen gehaald en nu ga ik voor Belgisch.
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:21

Moet Japeloup jou een keer les geven. Op Photobucket is het makkelijker namelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:21

Ik kan wel zitten met een vlakke zit, maar de vlakke zitten die ik geprobeerd heb op Beeb waren te breed voor mijn heupen... Vroeger moesten wij heel veel zonder beugels en teugels en zelfs zonder zadel en dan gymnastieken _O-

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:27

er zijn zadels met dameszitting , velen weten niet eens dat t bestaat.. kijk maar eens op de site van schleese-zadels.
het kiezen van een zadel is heel persoonlijk, de een zit fijner in een veelzidigheiid de ander plat die weer diep. ik vind dat een zadel je vrij moet laten in je houding,ik wil niet belemmerd worden door wrong of zit.
ik heb een passier met mannenzitting en een met vrouwen zitting en de wows die ik heb zijn helemaal lief voor ons dames :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:36

Ik val weer even binnen hier. Aantal nieuwe namen in het topic gezien: welkom hier :) heel leuk dat jullie ook je ervaringen hier komen delen.

Bijrijdster was weer terug van vakantie en heeft ook even gereden. Leuk om Janus te zien lopen. Hij is echt vooruit gegaan. Ze stap is veel beter geworden, ruimer, soepeler maar ook "krachtiger/zekerder". Verder heeft ie veel meer looplust en was ie regelmatig op zoek naar de hand van de ruiter. Heb zelf ook nog gereden en het terugrijden (zitten en ademhalen) ging heel erg goed. Moeiteloos eigenlijk. Zelfs halthouden ging vandaag zonder drammen. Erg tevreden dus.

Wat zadels betreft: bedenk me dat ik een week een Stubben dressuurzadel op proef gehad heb. Heel erg fijn zadel met een vlakke zit. Helaas lag dit zadel niet goed op Janus. Is denk ik het fijnste zadel waar ik ooit op gereden heb. Moest heel goed zelf zitten, want zadel gaf alle vrijheid. Maar dat voelde heerlijk.

Leuk om de foto's te zien van het rijden. Heel bijzonder om de veranderingen bij de paarden te zien.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:37

hier had ik haar helemaal vast gereden ;(
Afbeelding

Zo is ze nu *\o/*
Afbeelding

De osteopaat die haar behandeld heeft gebruikt haar ook wel als voorbeeld op lezingen *trots*

Ik rij op een reiningzadel met een vlakke zit :P
Laatst bijgewerkt door justkid op 23-08-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Re: Opnieuw leren rijden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:37

Wat een verschil Justkid. Wowie.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:39

Je ziet ook aan de vacht dat ze zich beter voelt. Wel een groot verschil hoor, mag je best trots op zijn.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:48

ja en ook aan het blije bekkie.
Ze kan echt een soort glimlachen en het lijkt ook wel of haar ogen steeds groter worden.
De eerste foto is ergens in het vroege voorjaar genomen en de tweede ongeveer een jaar later in de zomer
dat scheelt ook wel.

maar toen ik haar kocht was ze ook zo mooi als op de tweede foto.
Het was echt noodzaak om me te verdiepen in beter rijden.
Omdat ik zo zat te klungelen liep zij zich vast; hoofd in de lucht en rug vasthouden.
Dat is het eerste wat ik moest leren; laag en los rijden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:53

leuk hoor al die fotos,ik wou...
ik heb geen voor en na fotos puur omdat ik al mn paarden zelf opgeleid heb...ook heb ik verbazend weinig fotos, wel veel filmpjes maar dan nog op bandjes een aantal wel op minidisc,maar die leest de computer weer niet? ik geloof dat ik nog een hoop werk heb om de boel te ordenen.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:38

Hallo. Ik ben er weer, terug van bijna drie weken zon! Ik heb niet alles teruggelezen maar kwam wel iets interessants tegen over lichtrijden in galop? Weet toevallig iemand welke blz. ik dat kan terug vinden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:00

[img]Foto-F4JME3CH.jpg[/img] 8)7 |o _-:( -O- :x :') ik ga nu dus echt naar bed....

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:14

Tov schreef:
Hallo. Ik ben er weer, terug van bijna drie weken zon! Ik heb niet alles teruggelezen maar kwam wel iets interessants tegen over lichtrijden in galop? Weet toevallig iemand welke blz. ik dat kan terug vinden?

Vanaf blz 24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:49

knollentuin schreef:
[img]Foto-F4JME3CH.jpg[/img] 8)7 |o _-:( -O- :x :') ik ga nu dus echt naar bed....

Whahaha :')

Ik ga stuk hier. Maar ik weet wel iets....... heb je een pc of een mac?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:35

knollentuin schreef:

Knollentuin zoek de url regel die begint met http en eindigt met inderdaad met die .jpg
Je bent er bijna, niet opgeven!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:47

Knollentuin :(:) _O- Je bent er idd BIJNA! :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:58

ik heb een pc eneen laptop en t lukt me dus op beide niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:01

Ik maak straks even wat printscreens voor je, dat legt makkelijker uit :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:19

Mijnalbum werk ik nooit mee, dus daar kan ik je niet mee helpen. Hoewel, geloof dat ik het wel weet ongeveer, maar met Yamcha haar printscreens gaat het makkelijker _O-

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:19

Japeloup schreef:
Oke nog een leuk verschil.

3jr oud
Afbeelding

23jr oud
Afbeelding

Oh... wat een verschil. _/-\o_ Mijn suus is ook een badkuip! Hoop dat ze na veeeeeel lesjes van Knollentuin ook zo goed eruit gaat zien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:22

ja, herken je wat in het model sab? zie je ook de halsopbouw op foto 1 en hetverschil op foto 2?
foo 1 zie je de aanzet van onderhals flink ontwikkeld en op 2 een veel beter gebruik van de bovenhalsspier

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:27

ja bizar... wil ik ook wil ik ook!!!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:56

Hier had ik haar ongeveer een half jaar. Is heel wat voer in gegaan om haar zo te krijgen.
Afbeelding

Ik? voorover zitten op suus?... wel nee :o
Afbeelding

Die kop van mij _O-
Afbeelding

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:52

Ik ben er heilig van overtuigt dat knollentuin je heel goed kan helpen.
Zie wel gelijkenis met die van mij.... :j

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:05

ik ook :D vind hoe suus nu loopt al zoveel fijner...en dat na 2 lessen