Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla_Auriana

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:21

@Purny, goed van je dat je zelf aan durft te geven dat je het eerst in draf goed wil kunnen doen en dat je zelf je knelpunten hebt ontdekt. Kleine stapjes vooruit nemen is vaak het best. Anders wordt het vaak daarna een grote stap achteruit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:20

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:30

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:33

Nou... :o Kijk die galop foto maar de eerste, toen was ik werkelijk aan het huilen. :')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:44

Achguts!!dat valt helemaal niet op op mn mobiel.

Maar jij komt er wel!je hebt tenslotte WEL gegaloppeerd.je had ook kunnen zeggen 'dikke doei ik vind het te spannend'. Maar jij hebt gewoon doorgezet!!daar ben ik heel blij mee dat je dat gewoon hebt gedaan.

Ik blijf je zeker volgen want het gaat helemaal goed komen met je.....en je hebt een knap paard :*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:45

Jawel gelukkig was lesgeefster erbij dat scheelt een hoop. :j Heb daarna weer een rondje gedaan om te laten zien dat het helemaal niet eng is. :j En die ging goed dus toen ook afgesloten. :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:50

Goed zo!!!!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:59

Goed somebitch! Mijn les van vorige week ging boven verwachting redelijk goed. Ik stond een paar dagen daarvoor op het punt om te stoppen met het rijden van dit paard, maar me toch weer laten overhalen door de eigenaren, die echt niet willen dat ik ermee stop :) ze hebben t paard voor mij op minder voer gezet en proberen haar zoveel mogelijk buiten te zetten!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:00

Wat een top eigenaren zeg! :D Dat ze dat allemaal doen zegt toch wel wat. :j

Fijn dat je les vorige week redelijk goed ging. :D

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:09

*Komt ook even binnen vallen*

@Somebitch; ik vind het een mooi topic van je, mooie foto's! Ik zou inderdaad ook niet zeggen dat je heel angstig bent. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:14

Maar ik ben ook niet altijd angstig hoor. :) :P Maar daar in die galop wel. :=

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:28

Maar bij je foto's van "eerder" droeg je geen cap, had je die angst toen nog niet?

sorry heb niet alles gelezen. :o

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:31

Somebitch, dat ziet er goed uit hoor. Ik weet hoe je je in de galop ongeveer moet voelen denk ik. Zo keek ik vorige week maandag ook toen ik na +-2maanden weer op mijn paard zat en ging galopperen. Toen keek ik ook ongeveer zo.

Helaas heb ik al weer een paar dagen niet kunnen rijden, omdat ik ziek thuis zit :(. Van mijn moeder mag ik niet naar buiten zolang ik koorts heb. Hoop dat het snel voorbij is. Juist nu wil iemand mij bijna elke dag helpen met het rijden nu ik nog vakantie heb.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:35

Ja ook toen had ik angst. :j Maar toen was ik nog dom. :+
Nu moet ik zeggen dat ik vd week ook zonder cap heb gereden omdat ik hem vergeten was op stal en ik al opgestapt was. Maar daar voelde ik me totaal niet fijn mee. :n

:(:) Balen Ayla, hoop dat je snel beter bent.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:44

Zucht, mijn angst is de baas en ik haat het.... Ik weet dat ik kan rijden, ik weet ook dat ik lol kan maken met Siem maar iets,,, dat ene iets houd me steeds tegen.
Op de boktmarkt staat een advertentie, denk dat ik er niet goed aan doe maar ik wil mijzelf de kans geven in te zien dat het zo is. Rotzooooi.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:44

Ziet er goed uit hier!! :-) Buiten de zieke uiteraard, veel beterschap!

Op mn paard dat 34 geworden is heb ik altijd zonder cap gereden maar nu...

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:48

Mieke_Cunna, Geef het tijd, je komt er wel. Wat heb je dan gezien op boktmarkt?

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:09

@Somebitch, begrijpelijk dat je dan niet helemaal fijn voelt als je je cap vergeet. Ik zou dan toch echt even afstappen en met je paard teruglopen. Paard wacht wel hoor (meestal dan ;))

Dankje

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:53

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een pony met niet zoveel werkwilligheid. En heb de mijne erop gezet om eventueel te ruilen. Niet dat ik haar direct verkoop, maar rondkijken en interesse in iets anders is er wel.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:10

Gaat het om de haflinger in je profiel?

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:48

Ja anniekk

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:44

Ayla_Auriana schreef:
@Somebitch, begrijpelijk dat je dan niet helemaal fijn voelt als je je cap vergeet. Ik zou dan toch echt even afstappen en met je paard teruglopen. Paard wacht wel hoor (meestal dan ;))

Dankje

Mijn paard vind het juist eng als ik afstap als ik er net op zit. :') Ja hou maar op ik heb een paard met gebruiksaanwijzing hihi. Dus vandaar dat ik dat niet gedaan heb. :=

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:25

O ok, ja dan snap ik het dat je liever blijft zitten.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:44

Ik zou er zelf juist helemaal angstig(nog meer) van worden als ik zonder cap erop zou zitten. Niet dat ik dit onaardig bedoel, maar vind dat best bijzonder :j

Zelf ga ik a.s zaterdag weer voor de tweede keer op Unique rijden. Afgelopen zaterdag voor t eerst erop gezeten, wat ik toch wel een beetje spannend vond! Ze heeft net een veulen gehad en wordt nu pas weer bereden onder het zadel.
Ik zit alleen met 1 probleem ; ze vindt het achterste gedeelte van de bak eng. _-:(
Ze is nogal schrikkerig, en ik ga bij dat stukje al helemaal krampachtig zitten.
Ik doe natuurlijk mijn best om zoveel mogelijk te ontspannen maar dat lukt nog niet zo heel goed. Omdat ik er zaterdag voor t eerst opzat, heb ik eigenlijk alleen in 1 gedeelte van de bak gereden, omdat ik haar ook niet kende.
Met de galop (jaaaaaaaa dat heb ik wel gedaan! :oo ) ben ik er wél langs gegaan en daar schrok ze dus
ook en gingen we ineens even een stuk harder, waardoor ik er daarna niet meer langs durfde..
Ik weet ook dat ik dit niet moet doen maar hoe overtuigen jullie jezelf op zo'n moment om door te zetten??

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:55

Anniekk, wat ik dan doe is beetje bij beetje, in stap dan wel, dichter gaan. Nu doet ze het soms om mij te testen dus druk ik met mijn been zodra ik merk dat ze het van plan is en dan gaan we er gewoon voorbij :-)
Als ik merk dat ze ergens ongerust van word spreek ik ook wel tegen haar en zeg ik dat er niets gaat gebeuren.