Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JessiiCaa schreef:Maargoed, ik zal de kneepjes niet meer geven en ga proberen met wat meer contact op de teugels, dat bedoelen jullie toch? (maar die kan je toch ook weer niet constant houden?)
superwoman schreef:Vind het raar dat je de B door bent gekomen, zonder dat hij aaan de teugel looptIk geloof je wel, maar het zou niet moeten kunnen vind ik.
Malou_Jiska schreef:Ik ga nu naar de L1 met mijn fjordenpony, maar ik zit eigenlijk toch wel met een probleem. In de L is aan de teugel toch wel een soort van verplicht. Ik was er vroeger eigenlijk nooit zo mee bezig, maar ik bedenk me toch ineens dat ik mijn pony nog nooit aan de teugel heb gehad. Ik heb nog een andere leaser, en daarbij loopt ze ook nooit aan de teugel. Het zit echt in haar. Mijn fjord Jiska is ook best wel lomp. Ze 'sjokt' door de bak. Toch is wel degelijk voorwaarts! Ik weet natuurlijk dat dat eerst in orde moet zijn. Ik vind haar goed voorwaarts. Ze reageert lekker op mijn been, en ik rijd nooit met sporen. Dus dat is het probleem niet. Ik en jiska's leaser rijden allebei heel veel overgangen, figuren en veel afwisseling. Toch gaat dat neusje nooit naar beneden, ook al speel je licht met je teugels. Elk paard kan aan de teugel, maar het lijkt wel of mijn paard het helemaal niet door heeft ofzo. Ik en 'Jiska's leaser hebben echt álles al geprobeerd. Mijn fjord Jiska is 10 jaar. Ik heb haar nu twee jaar. Voordat ze van mij was, heeft ze op een landje gestaan. Ze werd af en toe bereden door kindertjes. Ze heeft dus nooit echt serieus gewerkt. Het enige wat het was, is een paar simpele rondjes door de bak. Totdat ze bij mij kwam, is er nooit iets met haar gebeurd van wedstrijden of zo. Aan de teugel rijden enzo? Dat werd niet eens gevraagd! Instructeurs zeggen dat ik misschien maar 1 keer met een hulpteugel moet rijden. Weet je wat ik heb gedaan? Eén hele week elke dag er een hele goede instructeur op laten rijden. Als ze dan niet aan de teugel loopt? Pff. Dan weet ik het niet meer, hij laat alle paarden namelijk op een hele vriendelijke manier aan de teugel rijden, door ontspanning. Hij doet nooit iets met zijn handen, zoals zagen. Veel paarden krijgt hij lekker ontspannen, waardoor ze nageeflijk worden. Bij elk paard lukt het hem, maar bij mijn fjord niet. Hij heeft met sporen gereden, wat ik eigenlijk niet zo leuk vond, maar hij zij dat ze dan misschien wat actiever werd in de achterhand. Hij krijg haar gewoon niet aan de teugel. Hij heeft zes keer met sporen gereden en 1 keer zonder. Ook toen hij zonder reed, liep ze niet aan de teugel. Ik denk dat ik toch maar eens bijzetteugel ga aanschaffen, waardoor ze toch een soort van gedwongen word. Mijn instructeur heeft er 1 die ik zo mag lenen, Wat vinden jullie? Ik weet het niet meer!
Vicky_88 schreef:superwoman schreef:Vind het raar dat je de B door bent gekomen, zonder dat hij aaan de teugel looptIk geloof je wel, maar het zou niet moeten kunnen vind ik.
de B staat voor Basis en bij basis denk ik aan de gangen, is het paard voorwaarts.
hierboven staat een prachtig voorbeeld van iemand die een B-paard als een L of een M-paard ziet.
Paulaa_ schreef:Ik heb ook even een vraagje!
Ik rij op een manege best wel vaak op het zelfde paard (j)
Hij loopt vaak mee met de beginners,en ik zou hem graag aan de teugel willen rijdenmaar hij loopt al wel voorwaarts, en ik speel ook met het mondje enzo, maar dan loopt hij achter uit..
En zagen doe ik liever niet..
Iemand tips voor mij?
en als ik hem heb is het maar heel eventjes..