Idra schreef:Jezus, 42 pagian's verder en nog steeds hetzelfde ge-emmer
Het is wel duidelijk dat niet iedereen het hele topic heeft doorgespit anders zouden ze niet steeds met dezelfde opmerkingen komen.
We zullen nooit weten wat voor schadelijke gevolgen LDR al dan niet teweeg brenget, no way dat je dat ooit fatsoenlijk onderzocht krijgt. En zoals velen al zeiden, fout klassiek is ook niet gezond.
Ik rij zelf meer op de klassieke manier, maar door enkele goede bijdrages van LDR rijders ben ik wel anders naar LDR gaan kijken. Dàt maakt dit topic net zo interessant, niet al die opmerkingen over paarden die doodvallen in de wei dankzij dit systeem etc.
Dat weten we wel want daar is door een professor onderzoek na gedaan.
En die conclusie is LDR is slecht voor de gezondheid van het paard. Deze man vindt ook dat er een ommekeer moet komen in rijtechniek, instructie en jury. Dat heeft hij in Bit geschreven destijds.
Van het onderzoek is een wetenschappelijk naslagwerk te verkrijgen( een dik boek met heel veel foto's maar alleen nog in het duits verkrijgbaar)

? altijd LDR afgekraakt, nu keur ik het nog steeds niet geheel door het biomechanische, maar toen ik vanmiddag wat was aan het bokken, viel mijn oogje op een artikel met Sjef... *zoekt het even op*