Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:13

Idra schreef:
Jezus, 42 pagian's verder en nog steeds hetzelfde ge-emmer Rolleyes

Het is wel duidelijk dat niet iedereen het hele topic heeft doorgespit anders zouden ze niet steeds met dezelfde opmerkingen komen.

We zullen nooit weten wat voor schadelijke gevolgen LDR al dan niet teweeg brenget, no way dat je dat ooit fatsoenlijk onderzocht krijgt. En zoals velen al zeiden, fout klassiek is ook niet gezond.

Ik rij zelf meer op de klassieke manier, maar door enkele goede bijdrages van LDR rijders ben ik wel anders naar LDR gaan kijken. Dàt maakt dit topic net zo interessant, niet al die opmerkingen over paarden die doodvallen in de wei dankzij dit systeem etc.

Dat weten we wel want daar is door een professor onderzoek na gedaan.

En die conclusie is LDR is slecht voor de gezondheid van het paard. Deze man vindt ook dat er een ommekeer moet komen in rijtechniek, instructie en jury. Dat heeft hij in Bit geschreven destijds.

Van het onderzoek is een wetenschappelijk naslagwerk te verkrijgen( een dik boek met heel veel foto's maar alleen nog in het duits verkrijgbaar)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:22

sherwood schreef:
Aqua8horse schreef:

Waarom haal je Anky er nu bij?
Zou zij het werkelijk waarderen dat haar naam voortdurend wordt gebruikt?

Jij trekt het op een persoon terwijl ik iets vind in het algemeen.

Ik heb helemaal niet de behoefte om op een dergelijk hoog niveau te presteren. Is dat voor jou een maatstaf om goed te kunnen rijden, dan?

Gezien jouw antwoord, zou het voor jou misschien mogelijk zijn om mijn vraag te kunnen beantwoorden?

"Je krijgt met LDR dan wel meer ontspanning in je paard, maar kennelijk niet voldoende balans? Kan iemand dit vanuit de LDR visie mogelijk verklaren?"

Kijk anky is de ultime persoon als het gaat om LDR rijden, en ook als het gaat om een voorbeeld daarvan. Als jij dan over alle LDR ruiters zegt dat ze niet goed genoeg kunnen rijden, dan zeg je dat dus ook over anky. Dat vind ik nogal hoog van de toren eigenlijk. Ik denk dat je beter na moet denken over je antwoorden. Je kunt wel zeggen dat sommige ruiters die LDR op een verkeerde manier toepassen geen juist ontwikkelde rijtechniek hebben. Maar de gene die dat op de juiste manier doen, hebben wel juiste techniek. En kennelijk is die techniek beter dan welke andere dan ook, anders was ze nooit zo ver gekomen, en vele anderen met haar.

Goed, dat is jouw mening. Zolang ik bij de toppers oa. nog steeds geen correct uitgevoerde piaffe zie ( een piaffe waarbij tact is, gelijke schwung over 4 benen en impuls over 4 benen. Absoluut geen haperingen of verschillen) blijf ik bij mijn standpunt. En ja, dat betreft ook zeker over de top ruiters.

Maar ik heb veel respect voor Anky, zoals ik al eerder heb gezegd. Ik denk alleen dat zij en de andere ruiters nog meer uit hun paard kunnen halen als ze geen LDR meer zouden gebruiken. En vanwege het talent wat Anky bezit, ben ik daar zelfs van overtuigd.

Meer nadenken over mijn antwoorden verandert dus niets aan mijn standpunt.
Ik vind het aleen niet netjes om iedere keer Anky erbij te halen, persoonlijk zou ik het in ieder geval niet waarderen als iemand dat zou doen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:25

Aqua8horse schreef:
Jezus, 42 pagian's verder en nog steeds hetzelfde ge-emmer Rolleyes

Het is wel duidelijk dat niet iedereen het hele topic heeft doorgespit anders zouden ze niet steeds met dezelfde opmerkingen komen.

We zullen nooit weten wat voor schadelijke gevolgen LDR al dan niet teweeg brenget, no way dat je dat ooit fatsoenlijk onderzocht krijgt. En zoals velen al zeiden, fout klassiek is ook niet gezond.

Ik rij zelf meer op de klassieke manier, maar door enkele goede bijdrages van LDR rijders ben ik wel anders naar LDR gaan kijken. Dàt maakt dit topic net zo interessant, niet al die opmerkingen over paarden die doodvallen in de wei dankzij dit systeem etc.

Dat weten we wel want daar is door een professor onderzoek na gedaan.

En die conclusie is LDR is slecht voor de gezondheid van het paard. Deze man vindt ook dat er een ommekeer moet komen in rijtechniek, instructie en jury. Dat heeft hij in Bit geschreven destijds.

Van het onderzoek is een wetenschappelijk naslagwerk te verkrijgen( een dik boek met heel veel foto's maar alleen nog in het duits verkrijgbaar)

Ja tuurlijk weer een boek door een duitser geschreven.
Dan is het logisch dat het boek anti LDR is, want dat zijn bijna alle duitsers.
En een paard valt echt niet dood door de manier van rijden hoor.
Geloof dat er ook wel genoeg paarden dood zijn neergevallen die op de klassieke manier gereden worden.
En bonfire en prisco zijn allebei nog net kleine kinderen en die hebben toch voort een aardige leeftijd dacht ik zo.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:31

pol013: Dat heeft dus te maken met de balans. Die paarden moeten een oefening doen en moeten vervolgens in deze moeilijke oefening hun balans compenseren... dat wat jij beschrijft valt mij ook. En dat zou niet zo moeten zijn.
Een onrustige staart is voor mij een teken voor een balans probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:33

Citaat:
Goed, dat is jouw mening. Zolang ik bij de toppers oa. nog steeds geen correct uitgevoerde piaffe zie ( een piaffe waarbij tact is, gelijke schwung over 4 benen en impuls over 4 benen. Absoluut geen haperingen of verschillen) blijf ik bij mijn standpunt. En ja, dat betreft ook zeker over de top ruiters.

Maar ik heb veel respect voor Anky, zoals ik al eerder heb gezegd. Ik denk alleen dat zij en de andere ruiters nog meer uit hun paard kunnen halen als ze geen LDR meer zouden gebruiken. En vanwege het talent wat Anky bezit, ben ik daar zelfs van overtuigd.

Ik vind het aleen niet netjes om iedere keer Anky erbij te halen, persoonlijk zou ik het in ieder geval niet waarderen als iemand dat zou doen.

We wachten nog steeds op beeldmateriaal waar we jouw die perfecte pi en pa zien maken.
Denk als je dat toont, dat we allemaal ineens stil zijn en dat je ineens mensen krijgt die meer interesse in je methode hebben.

En meer uit hun paard halen.
Waarom ga je niet een keer naar Anky en Sjef, naar Edward e.d. en leg je eens uit wat je bedoeld, geef je ze eens les.
Dat moet toch lukken met jouw kunde van in 7 min. dragen Ja

En kijk eens hoe dit topic heet?
Misschien dat daarom Anky veel voorbij komt?
Em ja, wie verbind met de naam LDR, ik Sjef en daar hoort Anky bij.
Maar mij lijkt het dat ze het niet zo erg vinden als hun naam voorbij komt, wel als een B ruiterje verteld dat ze het helemaal verkeerd doen...

En erg commercieel weer Slapen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:37

lachmar: een wetenschappelijk onderzoek is een wetenschappelijk onderzoek, dat bedoel ik dus.
Wat heb jij voor redenen om te twijfelen aan deze Duitser, terwijl je het boek niet eens kent?
Deze man heeft bijna alles onderzocht wat je kan onderzoeken bij een paard. Een onderdeel daarvan is LDR. Denk je niet dat je conclusie wat voorbarig is?

Ik denk dat stress, pijn en uiterste belasting wel degelijk te maken zouden kunnen hebben met de dood van een paard. In ieder geval in combinatie met andere factoren.

Of er ook paarden dood neergevallen zijn die klassiek gereden zijn, is mij niet bekend. Is het jou suggestie of baseer je je conclusie op feiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:41

Er hebben hier regelmatig topics opgestaan van paarden die op het strand neer vallen.
Ook een keer 1 in het bos als ik me niet vergis.
En een top springpaard dat net daarvoor foutloos was.

Zover ik weet geen van alle LDR

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:43

Aqua8horse schreef:

Dit zijn nogal sterke uitspraken. Waarop baseer jij je mening dat als Anky op een andere, waarschijnlijk jouw, methode nog beter zou scoren?? En hoezo niet netjes? Jij waagt je aan de uitspraak dat als Anky anders zou rijden dan LDR nog beter zou rijden. Heb jij dat dan eens met haar besproken?
En daarbij komt is Anky vrij open over haar trainingsmethoden. Dat ben jij niet. Oke, we mogen bij jou thuis langskomen, maar er wordt op internet niet eens een filmpje gepubliceerd waaruit wij als bokker eens kunnen zien wat jij bedoelt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:44

Ja, op die foto's zou ik ook maar wachten als ik jou was.
Misschien dat je dan een keer kan begrijpen wat ik bedoel.

En wat je schetst is nog helemaal niet zo'n gek idee, dat zal zonder veel moeite lukken. Bedankt voor de tip.

Over het gebruik van de naam van een specifiek persoon verschillen we dus van mening. Ik vind het niet gepast en zeker niet correct. Ik heb het over het LDR gebruik in het algemeen.

Waar zie jij toch altijd reclame?
Het is merkwaardig dat je dat bijna overal ziet......maar ik zie dat niet als mijn probleem, RK.
En het zijn jouw ogen dus jij mag zien wat je wil zien.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:45

Anky d'r paarden worden ook door de DA begeleid en om de paar weken helemaal binnenste buitengekeerd.
Deze zijn dus echt wel gezond.
Wat mijn redenen zijn om te twijfelen aan deze duitser is dat 9 van de 10 duitsers tegen LDR zijn.
En natuurlijk zitten er wel nadelen aanvast, maar dat is aan de klassieke rijkunst ook zo.

Maar als je zelf een beetje logisch nadenkt dan snap je ook wel dat als een paard echt pijn zou hebben hij niet meer die zware grand prix oefeningen zou doen.
Ze gaan dan of staken of kreupel lopen.
Nou aangezien ze dat niet doen hebben ze ook geen pijn lijkt mij.

Misschien is het verstandig om je een keer ECHT in deze rijkunst te verdiepen en heb je daar geen zin in, dan vind ik ook niet dat je er hier over kunt praten als je toch niet weet waar je het over hebt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:51

Eleonoor schreef:
Aqua8horse schreef:

Dit zijn nogal sterke uitspraken. Waarop baseer jij je mening dat als Anky op een andere, waarschijnlijk jouw, methode nog beter zou scoren?? En hoezo niet netjes? Jij waagt je aan de uitspraak dat als Anky anders zou rijden dan LDR nog beter zou rijden. Heb jij dat dan eens met haar besproken?
En daarbij komt is Anky vrij open over haar trainingsmethoden. Dat ben jij niet. Oke, we mogen bij jou thuis langskomen, maar er wordt op internet niet eens een filmpje gepubliceerd waaruit wij als bokker eens kunnen zien wat jij bedoelt.

Wat vind je sterk aan die uitspraak?
Omdat er dan nog meer balans is in een paard. Dat red je niet met LDR. Een piaffe wordt door iemand met veel talent dan wel correct uitgevoerd zoals het hoort.

Vind jij een paard wat met de voorbenen snel en ongelijk gaat en de achetrbenen langzaam en haperend er dan wel netjes uitzien in een piaffe?

Ik waag me niet aan die uitspraak, ik ben daar van overtuigd. Nee, ik heb hierover met Anky nog geen contact gehad.

Ik ben ook heel open en heb bijna alle vragen die mij gesteld zijn in het topic van Friemel beantwoord. Iedereen was tevreden.Maar om het goed te kunnen beoordelen is de ervaring dat je het gewoon moet voelen.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:55

Aqua8horse schreef:

Wat vind je sterk aan die uitspraak?
Omdat er dan nog meer balans is in een paard. Dat red je niet met LDR. Een piaffe wordt door iemand met veel talent dan wel correct uitgevoerd zoals het hoort.

Vind jij een paard wat met de voorbenen snel en ongelijk gaat en de achetrbenen langzaam en haperend er dan wel netjes uitzien in een piaffe?

Ik waag me niet aan die uitspraak, ik ben daar van overtuigd. Nee, ik heb hierover met Anky nog geen contact gehad.

Ik ben ook heel open en heb bijna alle vragen die mij gesteld zijn in het topic van Friemel beantwoord. Iedereen was tevreden.
Maar om het goed te kunnen beoordelen is de ervaring dat je het gewoon moet voelen.[/
quote]

Hehe eindelijk geef je een goed antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:57

Kom op met de film naast je antwoorden
Dit blijve loze uitspraken zo
En als je zo in jezelf gelooft, dan kun je er niet onderuit.

Dan is het of open met die zaak, of voor altijd zwijgen en lekker die pi pa in je wei gaan rijden (daar eben ik ook elke dag kampoien)

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:00

Vind het ook wel een beetje gedurft hoor om te zeggen dat als anky op jouw manier zou rijden ze nog beter zou rijden.
Waar was jij dan op het NK om anky eraf te rijden als die methode zo goed werkt??

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:09

owkeej wie had ooit nog eens gedacht dat biepewiep van mening ging veranderen Knipoog ? altijd LDR afgekraakt, nu keur ik het nog steeds niet geheel door het biomechanische, maar toen ik vanmiddag wat was aan het bokken, viel mijn oogje op een artikel met Sjef... *zoekt het even op*

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:11

Volgensmij he, als anky, edward en laurens de opmerkingen van sommige mensen hier lezen, nou dan hebben ze de dag van hun leven.
Kom op zeg, waar zijn we mee bezig?? we gaan de nederlandse DRESSUURTOP vertellen dat hun trainingmethode slecht is?? nou ze zien ons aankomen. Mooie fotos om te zien, die van het NK. Jammer dat de fotograaf alleen de fotos laat zien waarbij rollkur van toepassing is. Wat mensen hier blijkbaar nog steeds niet begrijpen (niet dat ik er bijster veel verstand van heb..) is dat rollkur slechts een deel van de training is. die fotos zouden pas geplaatst moeten kunnen worden, als het HELE losrijden te zien was, en niet alleen maar rollkur van iemand die er zelf waarschijnlijk ook niet veel verstand van heeft.
want wie waren er 1,2 en 3 op het NK???
en wie werd er kampioen bij de young riders??
goh wel vreemd dat die paarden super, supergoed presteren met een 'afgeknopen luchtpijp' konden jullie niets beters verzinnen?

rollkur is trouwens iets wat helemaal niet alleen maar in de dressuursport gebruikt wordt. hebben jullie wel eens springruiters los zien rijden?? nou dat is gelijk aan anky hoor. En helaas mensen, het zijn OOK duitsers die dat doen.

volgensmij is het gewoon een beetje jaloezie van het buurland, dat het bij ons zo goed gaat

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:13

Dat het slechts een onderdeel is van de training ok, maar ik vind het naar de fotos te zien nog altijd een zeer extreme manier van losrijden, die niet veel met rijkunst te maken heeft, eerder controle.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:16

Astragirl schreef:
Dat het slechts een onderdeel is van de training ok, maar ik vind het naar de fotos te zien nog altijd een zeer extreme manier van losrijden, die niet veel met rijkunst te maken heeft, eerder controle.

Wanneer mag ik van jou rijden foto's komen maken??
Dan zet ik er wel alleen de slechte momenten op he.
Hiermee zeg ik niet dat jij niet kunt rijden, weet verder helemaal niks over jou rijden, maar de foto's die hier geplaatst zijn zijn moment opnames en dan erbij heeft degene ook nog alleen maar de slechte momenten erop gezet enzijn de foto's snel achter elkaar gemaakt.
Hier kun je dus geen goede indruk van de manier van trainen krijgen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:17

Ik denk dat jullie even iets teveel naar eigen hand interpreteren.

Ik heb gezegd dat ik ervan overtuigd ben dat Anky nog meer uit haar paard kan halen als ze het LDR systeem in de wilgen zou hangen.

Wat ik zelf kan, staat helemaal los van wat ik zeg. Wat mijn ambities zijn staat los van wat ik kan.

Hebben jullie misschien een uitleg waarom jullie deze aspecten vrijwel systematisch met elkaar verwarren?

en Op wat voor feiten jullie conclusies zijn gebaseerd?

Dat iemand die geen foto plaatst niet kan rijden is daar een voorbeeld van. Hetzelfde geldt voor het niet rijden op de OS.

Dat zegt namelijk helemaal niets over de rijkunst van iemand.

Ik vind het daarom ook te betreuren en uitermate merkwaardig dat jullie op deze manier kennis en rijkunst voordurend proberen te ondermijnen.

MIsschien kunnen jullie het eens uitleggen, daar ben ik namelijk best benieuwd naar.

Als iets nieuw is en nog onbekend, betekent het per definitie niet dat wanneer iemand het niet begrijpt het dan ook maar meteen voor onmogelijk wordt geacht.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:17

ja extreem is het zeker.. maar noem eens een olympisch kampioen die niet extreem is

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:19

Hetzelfde geldt voor het niet rijden op de OS.

Dat zegt namelijk helemaal niets over de rijkunst van iemand.

hahah ja joh sommigen op de OS kunnen niet rijden... whaha ja slaap lekker. dus als je Z bent zegt het ook niets over je rijkunst?? waarom zijn er dan verschillende nivo's??

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:20

oja en alle overwinningen van anky heeft ze te danken achter de man van het LDR systeem. ik denk niet dat anky zonder sjef zo ver was gekomen, dat zegt ze zelf ook

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:21

http://www.horsemagazine.com/CLINIC/J/JANSSEN_SJEF/sjef_janssen.htm

en dan vooral dit: "How we work the young horses depends on the horse. Some we ride real deep, some we ride 'half deep' or however you want to call it. You cannot tell until you go ride the horse. If a horse has a lot of back problems, problems accepting the bit, and very difficult to stretch out, then those horses we very often ride very deep. But what is deep? Most of the time a horse has different blocks in his neck and jaw. Before you get to the deepest point, sometimes then especially with stallions, you have four or five of those frontiers that you will hit before you get him that far down that when you open your hand and give, you have the feeling that he really wants to stretch out without falling on the forehand, you really feel the back come up - they want to go round and stay round. Every time you open your hand and the horse wants to put his head straight up, that's a sign that he has not been deep enough - it's as simple as that. So with some horses you have to go very deep before you feel that they really want to stretch out and stay over their back. Some horses have that feeling more naturally, and they have a stronger back - so you don't need to ride them that deep, but you should be able to do it."

ow kaboenkie, dat gevoel ken ik! alleen gaat mijn paardje dan niet met zijn snuit tussen zijn beentjes lopen, maar je voelt wel dat hij rond wilt lopen.

dus het rijtechnisch stuk, daar kan ik compleet inkomen. nu nog het biomechanische, daar heb ik nog altijd sterk mijn twijfels over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:22

Iets nieuws moet je ook laten zien aan de man
I-net is daarvoor geweldig
Maar wat doe je, lappen tekst opsommen
Nee, geef wat beeld, zegt meer als 1000 woorden.

verder zeg je dat met jou systeem Anky beter zou presteren, nou dan wil ik de namen wel eens zien van de mensen die bij jou lessen en wedstrijd rijden.
Mag B eb L zijn, maar als het werkelijk zo geweldig is, zijn ze echt zo z, rijden ze bijna elke keer dik in de prijzen.

Ja wedstrijden zijn een graadmeter, want in de wei, kunnen we allemaal alles.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:23

In de sport, gaat men verder en verder, dat is waar, en in dressuur dieper en dieper....
Zolang ze de reglementen maar niet veranderen Clown

↑ Naar het begin van de pagina