Pipo schreef:Vraagtekens plaatsen bij Z ruiters mag toch wel? Heb je ze wel eens zien rijden op wedstrijd? Bij mij springen de tranen vaker dan eens in de ogen als ik zie. Daanaast MOET ik mij helemaal niet houden aan mijn standpunt. Dat is iets wat ik helemaal zelf uitmaakt. En dat hoef jij niet te doen voor mij. Zoals ik al eerder zei: Iemand die nooit van mening veranderd heeft nooit wat geleerd.
Ik rij zelf wel eens en proefje dus kom nog wel eens wat tegen ja, daar wordt je niet altijd blij van, daarom is het zo vreemd om een niveau te zetten bij het mogen uitvoeren van een methode... Niveau zegt namelijk niet altijd genoeg.
Meningen nuanceren/bijstellen is niets mis mee, maar je standpunten net zo draaien dat ze je bij een discussie goed uitkomen maakt je er niet geloofwaardiger op.
Citaat:
En flegmatiek paard met een hoog kruis en een stuwend achterbeen is natuurlijk niet na te rijden in dit systeem. Beetje logisch nadenken lijkt mij dat.
Waarom niet?
Als een paard bij het dieper instellen niet blijft dragen moet je jezelf afvragen of je het paard wel zo goed voor elkaar hebt, of dat je je laat misleiden door het koppie hoog te houden. Voor een paard met een hoog kruis is het natuurlijk wel wat moeilijker, die houden het vaak wat minder lang vol waarna je ze weer iets hoger kunt instellen om het ze iets makkelijker te maken. Maar als ze gelijk gaan duiken kan je er vanuit gaan dat je het dier dus al helemaal niet goed op het achterbeen had.