Angstige ruiter #2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:09

somebitch, druktemaker haha..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:23

Ik heb vandaag echt een super dag gehad. Voor het eerst weer een stap vooruit in een lange tijd :) Heb haar eerst gelongeerd en het viel me al gelijk op dat ze zó fijn liep. Ze heeft echt de zomer in haar bol, maar echt op een fijne manier. Ze was zo onwijs soepel en los en heel ingehouden. Als ze last heeft van haar heup moet ze bijvoorbeeld hele grote sprongen maken in de galop om haar achterbeen eronder te kunnen zetten, maar alles was vandaag super beheerst :j Ben er nog even op gesprongen en dat voelde ook goed. Niet lang, maar gewoon positief

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:42

Goed zo Emmaaa! Ik heb gisteren ook even lekker getutteld met mijn boef. Gewoon om de band een beetje te houden. Hij is zoveel rustiger dan voor ik hem in training heb gezet! Het buiten staan de hele dag doet hem goed. Hopelijk komen snel de kriebels terug,want ik heb besloten om mezelf de tijd te geven en er niet eerder op te gaan dan dat ik eeecht wil...Kan er nu sowieso nog niet op:)

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:55

Joehoeee, goed nieuws van deze kant!
Ik reed een haflinger, superleuk ding en superbraaf maar toch was de klik er niet waardoor ik niet altijd me even veilig voelde. Verder gezocht om te kijken wat er nog meer was, krijg ik een mail van een oude bekende of ik nog een paard zocht om te rijden. Dus ik daar kijken en echt WAUW, er is een klik! Deze scheiterd, en dat was ik zeker want vooral als ik maar aan de buitenbak dacht had ik al kriebels en aan een buitenrit moest ik al helemaal niet denken, nou deze scheiterd heeft gister door een weiland heen gecrosst! En vandaag langs een drukke weg met trekkers en vrachtwagens gereden! Dus ja, echt supergaaf! Dit paard geeft me zoveel vertrouwen. Superfijn! Hoop dat dit voor jullie ook allemaal uitkomt!
Oehh, en ik heb stille hoop om binnenkort (als meneer weer wat meer spieren heeft) ook eens een enduranceritje te starten! Heb er al genoeg meegemaakt als groom, maar nu wil ik toch graag zelf!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:55

Al even niet gereageerd maar deze update wil ik even met je delen..
Ik ben met jonkie naar de club geweest!!

Had het me een paar weken geleden gezegd en had je uitgelachen, durfde er soms niet eens op.. En nu hobbelen we op vreemd terrein tussen andere paardjes :)!

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:02

Jeeeee, Renee! Wat supergoed!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:05

wow dat is zeker super goed. Gaaf.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:13

Ik heb zo weer les, ben alleen nu al bang voor de galop..
Vorige les ging het paard waarop ik reed, plotseling een andere kant op waardoor ik er weer bijna afviel.
Ik ben er alleen nog maar banger door geworden. -O-
Echt heel vervelend, weet echt niet wat ik er mee moet.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:16

Kop op. En geef het aan vooraf aan de les.
Wel balen dat je banger gewordne bent. Maar denk dat je gewoon moet gaan rijden dan kom je er weer beter vanaf.
Succes en veel plezier hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:24

Inderdaad wel door blijven rijden, ik weet hoe erg angst aan je kan gaan knagen als je niet doorgaat.. Na anderhalf jaar niet gereden te hebben was de drempel voor mij echt veel hoger om er weer op te stappen dan als je na een paar dagen/weken alweer voorzichtig gaat beginnen.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:28

Ja ik moet het ook gewoon proberen, het probleem alleen bij haar is dat ze de galop niet goed beheerst. Ik ga dus ook denk ik maar eens vragen of ik volgende les op een paard mag rijden die ik voor de volle 100% vertrouw, zodat ik op hem in galop kan en mijn angst in stapjes kan gaan overwinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:32

Precies, en anders galoppeer je toch lekker niet? Ik neem ook niet in al mijn trainingen galop mee.. Als ik te veel pijn heb of als ik me niet goed genoeg voel om te galopperen. Is echt niks mis mee hoor

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:38

Ik gallopeer momenteel helemaal niet omdat ik het nog niet aandurf. Is moeilijkste gang voor mijn paard. Maakt zich daar hel erg sterk. Dit ga ik doen wanneer ik het vertrouwen echt heb.

dus idd gallopeer niet of idd vraag om een ander paard om je vertrouwen eerst 100 % te krijgen. Dat bedoel ik ook met aangeven. Maar blijf rijden.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:40

Ik ben Woensdag samen met mijn lieve verzorgshet de heide opgegaan. Maar toen ik terug ging naar huis in een galopje, zijn we samen gevallen. Hij struikelde over een boomwortel en we zijn samen voorover gegaan. Hij rolde over mijn been. En de hele staartriem is van het zadel afgeknapt. Ben nu best bang om weer op de hei te gaan galopperen, terwijl dat het liefste is wat we samen doen ;( Weet iemand wat ik meot doen om mijn angst te overwinnen :? Groetjes Irene

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:52

Probleem is bij jou denk ik: angst bij jou. Het is iets wat niet te voorkomen was en geen gemenigheid van het paard of wat dan ook.
HOe is ze aan de hand? Ga naar de heide aan de hand, maar kijk ook eens eerst hoe het in de bak gaat. ben je dan ok bang?
Neem iemand mee die er mischien even naast loopt.

Probeer het wel snel te gaan doen en wacht niet te lang.
Heb je zelf toch niets eraan overgehouden?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:42

Nou ik heb net gereden, het ging goed! :) ben inderdaad gewoon niet in galop gegaan, was voor mn instructrice ook geen probleem. En volgende week ga ik een lesje op dat andere paard :) hopen dat ik de galop dan minder eng ga vinden!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:48

Fijn hoor. Ik ga zo poging wagen om te rijden. Na week stil staan weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:50

Ik kruip er morgen weer op denk ik. Heb een bontje voor op het zadel gekocht zodat ik misschien wat lekkerder kan zitten voor m'n rug ook. Misschien dat ik daar weer wat vertrouwen uit kan halen, dat ik wat stabieler in het zadel kan zitten. We zullen het zien, stapje voor stapje komen we er wel!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:06

Ik zit hier met spanning te wachten tot ik bij de training van mijn paard kan kijken. Moet echt wel eerst een paar keer zien dat hij braaf is voor ik erop durf!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:10

Zou voor mij ook wel iets zijn hoor. Iemand andesr erop en dan kijken hoe braaf ze blijft. Maar goed ...... in training zetten had ik in optie maar voer ik nu even niet uit. Mogelijk later nog wel als het te lang gaat duren voor ik echt vertrouwen heb.

@emma: vind het zelf niet heel fijn rijden maar je zit wat vaster dat wel. Is vooral wennen eigenlijk. EN we komen er allemaal voor of achteruit, liinks of rechtsom.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:25

Ik heb heerlijk gereden. Kan eigenlijk gewoon zeggen dat ik gewoon ook echt heb gereden. Wel wat momenten gehad van spanning maar namen ook weer af. Morgen weer.
Wel eerst aan de longeerlijn want ze begon met .........

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:56

Tyke schreef:
Probleem is bij jou denk ik: angst bij jou. Het is iets wat niet te voorkomen was en geen gemenigheid van het paard of wat dan ook.
HOe is ze aan de hand? Ga naar de heide aan de hand, maar kijk ook eens eerst hoe het in de bak gaat. ben je dan ok bang?
Neem iemand mee die er mischien even naast loopt.

Probeer het wel snel te gaan doen en wacht niet te lang.
Heb je zelf toch niets eraan overgehouden?

Dankjewel! Nee ik had alleen erge spierpijn en een schaafwondje, het is meer de angst en de schrik.
En natuurlijk kon paardlief er niks aan doen. Hij is de liefste van de wereld :) (voor mij dan :D )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:14

Super Marjolein! :) Je bent goed op weg om je vertrouwen terug te krijgen. :))

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:57

Vanmorgen toch weer een grote stap voor mij: eerst al zonder longeren erop. En opgestapt bij stal en richting wei/ bak gelopen. Hier twijfelde ze al e had ik wat spanning maar toch blijven zitten. In bak ging het aardig. En uiteindelijk zelfs 3 galopsprongen gedaan. Gaat lekker...... Zal vast nog een keer een terug val hebben maar goed.