Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:ja, weer thuis. heel verhaal.. tijdens het losrijden vond ik m niet lekker in de ademhaling-beetje hijgerig maar hij liep wel fijn,heb heel serieus overdacht om niet te starten , in mn proef begon ie halverwege wat rochelig adem te halenhierdoor kreeg ik wel meer moeite om m er fijn aan te houden..op zich liep hij een mooie gelijkmatige proef met dingetjes [starters snappen dan wel wat ik bedoel denk ik] na het uitstappen en bij de trailer begon ie wat te reutelen en nu komt er dikke gele snot uit zn neus
toch wat bronchiaals denk ik;hij heeft iig geen temp
ik heb 56 % gescoord wat ik gezien de bagger voorbereiding, een jaar uit t westrijdritme en revalideren na een pees,zijn leeftijd en nu dan achteraf gezien zn verkoudheid een hele aardige score vind
justkid schreef:Ik heb gister gereden met een trens/snaffel ipv mijn westerncorrectional dat was wel even gek voor ons beiden.
En daarom juist ook wel heel goed.
Gekke doos ging meteen vanalles uitproberen met het bit.
Kun je het meenemen naar de grond, kun je erop hangen, kun je het weer loslaten, kun je het vasthouden kortom t is maar goed dat ik vooral met zit en benen stuur.![]()
Zelf vind ik het ook wel een heel gek gevoel hoor zo'n direct contact![]()
Ze was wel erg afgeleid maar dat kwam omdat de paarden net binnen werden gehaald en voer kregen.
T was erg zoeken, van de week nog maar eens proberen.
justkid schreef:Gewoon om te voelen voor mijzelf, en te kijken of ze met een snaffeltje ook nog steeds fijn te rijden is.
ik heb het bitje nieuw gekocht omdat er wel eens mensen Kid komen uitproberen en die kunnen/mogen(van mij) niet met een stangbit rijden
Ik vind het ook handig bij het longeren, ik longeer meestal met een halster en met een snaffeltje is dan ook wel eens handig.