Opnieuw leren rijden ;)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:26

Oke nog een leuk verschil.

Heb geen stand foto's van het begin kunnen vinden zo snel.
Dus weer de eerste van net (nogmaals ik ben NIET de ruiter) waar je duidelijk haar rug lijn kan zien BADKUIP
en op haar laatste dag nog foto's van haar gemaakt, duidelijk te zien dat daar haar rug vele malen sterker en niet meer hol is.

13jr oud
Afbeelding

23jr oud
Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:53

Wow... leuk om die foto's te zien, en hoe hoopgevend dat jouw paard zich nog heeft ontwikkeld tot een paard met een mooie zelfhouding en weer een gezonde bovenlijn Japeloup... echt super!
Leuk om jouw ontwikkeling te zien, die knollentuin is een goede juf zo te zien! :D

MWM: zadels zijn lastig he? Ik ben nu eindelijk geslaagd met mijn zadel van Ninon Schutte.... paard en ruiter zijn weer helemaal blij!
Opvallende veranderingen in jouw fotoserie, die 1 na laatste foto van beeb is een plaatje waar je trots op kunt zijn!

Nou... tot zover: ik ga mijn bed in. Bah... heb griep, ineens.... jakkie...
Hopelijk waait het snel over, ik wil namelijk weer lekker verder oefenen met paardemans!

Dag dames :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:59

Even niet zoveel geweest, want heb 2 dagen op school doorgebracht. Voorbereidingen treffen voor het aankomende schooljaar. Ga straks even teruglezen en reageren.
Eerst nog even een stofzuiger door het huis trekken... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:17

Leuk om hier alle verhalen weer te lezen :j

Ik zag nog dat iemand vroeg naar oefeningen voor verruimen. In galop vind ik dit altijd een mooie.
Denk je in dat je navel bij een gewone galopsprong een rondje maakt. Als je wil verruimen probeer je met je navel een ovaaltje te maken, met de lange kant horizontaal. Als je juist meer verzameld wil galloperen maak je een ovaaltje met je navel met de lange kant van het ovaaltje verticaal.

@Japeloup: Geweldig, dat foto overzicht :j
Raar is dat eigenlijk, dat bijna elke ruiter door een ruk-en-trek-fase heen moet voor je begrijpt dat het zo niet kan.
@MWM: Wat een verschil bij jou ook zeg, en zadels, het blijft moeilijk :=

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:34

Ja blijheid jammer is dat he.
Maar eigenlijk ook raar, want waarom leer je dus op de verschillende opleidingen niet beter, dat snap ik dus niet.

Gelukkig zijn er ook die die trek rug en pluk fase niet meemaken. Zo heb ik een leerling die vanuit de manege een bijrijpaard kreeg en ik gaf haar vanaf dag 1 les daarop, keurig gereden diertje. Nu heeft ze haar eigen en ziet andere vechten en denkt, doe jij maar ik weet beter.

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:53

Ik reageer straks op jullie, maar ik moet eerst Japeloup iets vertellen: ik deed wat je zei, rechtop zitten, buitenland op contact, niet inknikken en zo, en Vegs kwam heerlijk naar beneden! Ik kreeg dat zelfde gevoel als in de les, en toen ging ik niet loslaten (niet als in vastzetten) buikspieren aanspannen, en elke keer als ik binnenhand meegaat, kwam ze zakken. Maar ik moest wel af en toe kijken :o

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:37

Wat een super topic, met een vreselijke naam, maar gelukkig een smiley erachter :-). Zo voelt het soms wel, ook bij mij. Toevaliig dit topic gevonden, net nu ik met mijn merrie al zoekende meer deze richting op ben gegaan, eigenlijk uit mezelf. En dat gaat goed, hoewel gisteravond ineens weer niet... :-( Maar ja bij ups horen ook downs he :-). Ik lees mee en zie een paar hele boeiende oefeningen, die ik ook ga proberen. Wij zijn: merrie 24 jaar, M2, nog af en toe startend (meer niet dan wel), nog serieus aan het rijden, en ik: een echte dressuurder maar wel vaak zoekende naar de juiste weg.... Aan veel gesnuffeld, zoals rechtrichten, AdB, wat freestyle, verdiepen in mijn metaalmerrie. Kortom: ik lees een tijdje mee!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:22

Welkom Stefje!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:13

Wat leuk al die foto's en wat een verschillen :oo
Wat me bij heel veel dressuurzadels opvalt is dat de achterkant zo hoog is waarom is dat?

Ik vind jouw honden echt :~ prachtig yamcha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:17

Thanks, justkid :)
Ja, ze zijn gaaf, had ook wel een heel goede fotografe..... maar ja, ik ben heel trots op mijn honden :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:34

whaah ik wil ook een lesje foto uploaden!!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:35

justkid schreef:
Wat leuk al die foto's en wat een verschillen :oo
Wat me bij heel veel dressuurzadels opvalt is dat de achterkant zo hoog is waarom is dat?.

Veel dressuur zadels hebben een diepe zit (dus hoge achter kant) omdat veel ruiters dat fijn vinden zitten. Ik niet ik wil een plat zadel omdat ik mijn hulpen anders niet kan geven. Veel ruiters kunnen niet "zelf" zitten en hebben hulp nodig van een dwingend zadel. Diepe zit, dikke kniewrongen tegenwoordig "gewoon", wil je dat niet moet je redelijk zoeken.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:38

knollentuin schreef:

Kan ik je nu wel geven :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:42

knollentuin schreef:

Ik heb eerst een account op mijn album.nl gemaakt.
Daar kun je foto's uploaden van de foto's die je op je pc hebt staan.
Hoe je dat moet doen kan ik alleen uitleggen als je een Apple hebt,
misschien dat anders iemand dat even kan vertellen?

Als je dat hebt kan ik de rest uitleggen.... :D
(ssssst is offtopic 8-) )

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:45

Ik vind het niet off topic, helpt toch bij het beter leren rijden als je het op foto's kan laten zien

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:47

anders ff op ons hk :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:49

ik heb wat fotos op mijn album, dan heb ik m op knippen of kopieren en vervolgens krijg ik nergens meer plakken... :( ik geef t voor vanavond op... had ook twee zz-l proeven gevonden en 2 zz-zw..maar die lopen jullie dus ook mis :P

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:53

nouhouhou ikwilutzien ^)

Ik klik op de foto die ik wil kopieren zodat deze groot wordt

Dan sta ik op de foto en doe rechtermuisklik.
kies; Kopieer locatie van afbeelding

D.eze kun je hier dan in plakken
je kunt hem tussen [img]foto[/img] zetten dan zie je de foto hier meteen
anders wordt het een linkje

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:56

ok ik g nog een x de ffoto proberen

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:57

SabM, Apple, mijn route voor dagelijkse ritten rijd ik door de dadelboomgaarden, door de oases dus, zandweggetjes met kuilen met af en toe waterplassen van het drainage systeem, dan komen we uit op een opener vlakte een beetje prairieachtig, zanderige omgeving met struikpollen, afwisselnd van grootte en ik heb een heuvel tot mijn beschikking die ik op kan en waarvanaf paard en ik een uitzicht hebben op woestijn, oases en stadjes dichtbij en veraf. Ik kan verder rijden naar een heideachtig stuk en alles heeft zandweggetjes, zacht zanderig tot flink hard zand met enorme kuilen.
De woestijn in gaan we eigenlijk alleen met zn 2en of op dagtocht of weektrektocht.

laetitia over het algemeen zijn het mannen die paardrijden. En die mannen rijden op hengsten. Wij zelf hebben er 1 gecastreerd omdat hij bovenop de anderen sprong. De veearts constateerde tijdens de castratie ook een ontsteking, dus dat was een juiste beslissing. Dat paard is nu niet meer bij ons. Paarden worden van jongs af aan soms voor de kar gebruikt, hoewel veel mannen toch echt wel zuinig zijn op hun paard, soms worden ze al vroeg ingereden. Er wordt geen dressuur gereden bij ons in de buurt, dresssuur en vooral springen is populair in de grote steden, Tunis en Nabeul hebben heuse serieuse ruiterclubs.
Ik zie regelmatig jongens op de brommer hun paard in beweging houden, op de markt echter zien we af en toe de verschrikkingen met onstoken en rare vedikkingen op de ruggegraat en al. Het gaat dus af en toe flink fout, maar er is best sociale controle en adviesen worden van elkaar overgenomen. In mijn profiel staat idd een interview en een link naar een 2de met info over mijn achtergrond, hier nog meer plaatsen is enigszins erg offtopic denk ik. :=
Met de berbers had ik direct een klik, met de Volbloed Arabier had ik eerst niets, ik vond hem gruwelijk irritant, hij wilde echt niets leren, ik had er geen moeite mee hem te laten staan, van mij mocht ook niemand hem meenemen voor een rit, ik was tevens heel beschermend, vond niemand verantwoordelijk genoeg, het paard is in zijn beginjaren erg verwaarloosd en stond in een donker hok tussen geiten, wij hebben hem opgevangen maar moeten nog steeds de afgsproken prijs betalen. Nu is hij wat jaartjes ouder, een stuk sterker, welopgevoed zelfs en een schatje. <3 Ik rijd hem nu graag, zal straks een verslag van vanmorgen plaatsen.
Voor verruimingen ga ik denk ik met Apple gelijk op, die ben ik ook aan het oefenen.

Ninx dank je. Deze zomer was het lastig voor ons om goed ruwvoer te bieden, we hebben werkelijk een slechte hooikwaliteit mee moeten maken, moeten aanmodderen gewoon.
Dat tellington is erg commercieel vind ik, inhoudelijk wordt er echt niets prijsgegeven op de website die ik kon vinden, die nekrope wil ik wel eens uitproberen dat wel, maar dat kan toch evengoed met elk willekeurig touw?
Heb jij een link met inhoudelijke uitleg het komt ook wat mysterieus over. Bij mij.
edit inhoudelijke info
Laatst bijgewerkt door bedouin op 23-08-11 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:02

hij doet t niet! ik krijg alleen kopieren en als ik dat doe en uiteindelijk weer hier sta krijg ik geen plakken... -O- ik weet t al een heel tijdje : ik kan beter paardrijden -:)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:06

De hele url regel incl. http en .jpeg , knolllentuin

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:08

he wat balen knollentuin
Ik krijg een heel rijtje waaruit ik kan kiezen maar dat zal wel aan mijn apple liggen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:13

is met pc net zo makkelijk als justkid schrijft, rechtermuisknop klikken op de foto. Dan eigenschappen kiezen, waarschijnlijk de laatste optie?
Dan in het venster wat verschijnt de regel zoeken met de url van de foto, dus incl. http en .jpeg
Die laten oplichten dat kan ook en Appletje C en appeltje V of Ctrl C en daarna Ctrl V

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:18

:( :( ik geloof dat ik naar me nest ga..nu is de foto te groot en de kleine krijg ik t nr niet van te zien :')
officieel gepromoveerd tot :o?