Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SabM

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:19

ah... zondag dus :)
Klote hé dit weer... zo is het meer zwemles dan dressuur les.
Maar 't komt vast goed. Wat ik van je gehoord heb zit hij lekker in zijn vel en doet hij super zijn best.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:09

Ik overweeg om toch zelf ook een afspraak te maken met een osteopaat. Ik heb het idee dat het niet helemaal klopt in mijn onderrug en bekken. Sowieso tijdens de bevalling ook een ontwricht stuitje opgelopen. Het klinkt misschien gek als ik het zo zeg, maar ik heb het idee dat mijn schaambeen te laag hangt ten opzichte van mijn zitbeenderen.
Ik weet dat er meer mensen zijn uit dit topic die naar een osteo gaan/zijn geweest (svdijk?). Kun je me iets meer vertellen over hoe dat gaat, zo'n behandeling? Ik houd niet zo van vreemde handen aan mijn lijf.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:24

Ik heb een tijd bij een manueel therapeut gelopen voor mijn rug en later voor mijn knie. Dat vond ik altijd hele fijne behandelingen. Beetje duwen, wiebelen en voorzichtig bewegen. Alleen het 'kraken' van mijn wervels was wat pittiger, maar deed geen pijn.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:26

Manueel heb ik gehad. Stond het een en ander toen ook behoorlijk scheef in de rug. Helaas heeft het mij niet afdoende geholpen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:29

Bij mij is het uiteindelijk pas helemaal opgelost toen ik naar een houdingstherapeute ging (cesartherape/oefentherapie). Die heeft me geleerd hoe ik optimaal kan staan, zitten en lopen en oefeningen voor mijn knie gegeven. Omdat ik daar in het zadel mee verder wilde ben ik CR gaan doen, sloot mooi aan.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:32

Hallo :wave:

Kon het niet meer laten :o

Ik lees hier al een hele tijd mee. Ten eerste omdat ik zelf de laatste paar maanden heel veel geleerd heb qua rijden en daarnaast omdat ik nu ook een aantal mensen heb die ik les geef die ik aan het leren ben anders te gaan rijden.

Ik heb ook geleerd om echt te gaan zitten en veel meer te voelen en luisteren naar het paard. Sinds een jaar zit ik (wat dat betreft) dan ook in een bizar stijgende lijn met de paarden <3

Wat mij lichamelijk heel goed heeft geholpen zijn een aantal pilates oefeningen.
Ik heb dit gewoon via internet gedaan (echt geen tijd om lessen te volgen) en onder andere dit filmpje heeft me veel soepeler gemaakt. Gewoon elke ochtend of avond even doen voor of na het slapen!
http://youtu.be/xyHv0KzbUBI

Een aantal van jullie 'ken' ik al een tijdje, via bokt en/of daarbuiten. En als je meer wilt weten dan kan je dat gewoon vragen :)

Edit: misschien een chiropractor?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:37

:evaw: Hoi!

Edit:
Ga mezelf ff bannen, ik vertoon werkontwijkend gedrag en ik moet mijn bufferdagen wel even goed gaan inzetten :)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:39

:wave: hoi

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:45

:evaw: doei Ankem :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:12

dag ankem..ik zou t ook moeten doen.. internet op mobiel is wel errug handig..
hoi zooist!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:19

Ik heb sinds vandaag een hond, na 3,5 jaar het rijk alleen te hebben gehad hier in huis.
Inmiddels fanatiek bezig met cursus Loslaten. "Nee hij wordt niet morgen al ziek" "Hij gaat hier écht wel wennen" "Hmm.. misschien moet ik hem vaker uitlaten?" Nu dus al 2x gedaan in 2 uur tijd :P enz enz..
Ik ben dé koningin van het vasthouden, dus net al compleet overstuur mn vader gebeld. Ik als ADD'er kan al slecht tegen veranderingen, dus dit is de ULTIEME proef :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:19

Ankem, ik zweer bij osteopaat. Behandelen ook je organen en niet alleen je gewrichten. Bij mij ging mijn rugpijn ineens veel beter daarna :)

Zooist :wave: :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:24

Jeetje LT, dat is dan een flinke verandering voor je.
Helpt het om een tijd op te schrijven voor het uitlaten?
Bijvoorbeeld om 8 uur, om 12 uur, om 16 uur en om 20 uur en nog een rondje voor het slapen gaan?
(denk aan de schema's thuis vroeger waar je dan een stickertje voor kreeg als het gelukt was :') )
Maar het lijkt me moeilijk! :)

Hoi MWM :D

Hoe gaat het met Beeb?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:28

Welkom Zooïst! (Ben hier zelf ook nog maar sinds kort..)
Ik heb ook oa een hond omdat ik totaal geen ritme heb in mn dag. Ben GEEN ochtendmens (dus lang blijven liggen) en ga 's avonds het liefst rond halverwege de nacht een keer slapen. Het werd steeds erger. Maar goede tip om een schema hiervoor te maken! :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:42

haha lt, bij mij was het niet de hond die dat doorbroken heeft maar de kinderen :+ mijn hond ging probleemloos mee in mijn ritme...dus advies: idd vaste tijden instellen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:56

Welkom Zooist :wave:

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:23

Ban is over, maar ben er nog niet veel mee opgeschoten :(
Ik heb net de radio het plein opgesleept en kerstliedjes over het plein laten schallen. Nu maar weer even aan mijn beleidsstuk...blegh....
Voor wie het nog niet wist Zooist is de eigenaar van Kelly.

Ik ga straks ook een poging tot rijden, ehm zwemmen doen...wil even met mijn kop in de wind.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:29

ja ,die link had ik al eerder gelegd :j maar wat een korte ban heb jij je zelf gegeven.. :oo of ga je t opvoeren.. <<)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:36

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:38

knollentuin schreef:
ja ,die link had ik al eerder gelegd :j maar wat een korte ban heb jij je zelf gegeven.. :oo of ga je t opvoeren.. <<)

Rustig aan he, anders krijg ik last van trillende handjes, dat snap je wel.... :):)

Leuke foto! Ik heb sowieso de toileteer spullen in de auto liggen, dus als het te nat is, dan speel ik wel voor kappertje.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:34

Heb vanmiddag op stal weinig anders gedaan dan water weg vegen :P Man wat een regen is er toch weer gevallen vandaag. Paardjes zijn noodgedwongen maar binnen gebleven. Was geen lol aan.
Had de energie niet om naar de binnenbak te gaan. Morgen maar weer.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:03

Ik heb vanmiddag gereden. Ik zou op tijd weg, maar een leerling ontplofde nog even toen ik op het punt stond, dus voor we het wisten waren we een klein uurtje verder. Snel naar stal gereden. Kelly had er zin in. Het zitten ging vandaag beter. Wilde van de week denk ik wat te te snel. Iedere keer als het kwijt raakte ging ik weer even rug bol en hol maken. Ik snap mijn probleem wel. Er zit bijna geen beweging in mijn onderrug. Hol maken lukt een beetje, bol helemaal niet. Het blijft een plank.
Rijden ging fijn. Zelfs al langere stukjes gedraafd. Ik vind dr helemaal leuk :D
Daarna heb ik nog een sportcoupe geknipt. Ziet er gelijk al anders uit.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:50

gisteren suus gereden in de wind en regen ... buitenritje waarin suus zich goed heeft uitgeleefd.
Ik zat zonder zadel... en heb er serieus over nagedacht om af te stappen :? Suuske ging lekker stuiteren en huppelen en voetjes van de vloer :))
En toen ik vandaag de tijd had om te rijden begon het te hagelen en toen te regenen.
Dus tja suuske heeft het moeten doen met in de regen en hagel spelen... met haar vriendje maar zonder mij :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:07

zo t ventje staat in de vlechtjes en zn voetjes en staart zijn schoon..alles staat in de startstand, we kunnen!
gisteren in de bagger,baggerslecht kunnen rijden.
Vandaag ging t een heel stuk fijner nu maar hopen dat we dat morgen een beeetje kunnen terugvinden

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:52

Veel succes KT ! Of heb je inmiddels al gereden ?