Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In het begin wilde ze van de hoefslag af omdat er een witte zadeldoek lag waar er normaal gezien niets ligt maar heb haar de kans niet gegeven. Heb gezegd: gewoon doorstappen, niets gaat je aanvallen! Werkt dus bij haar
De band tussen haar en mij begint ook veel te beteren. In haar stal probeert ze wel maar is snel voorbij. We komen van ver maar zijn er bijna
hoop ik toch...Wieldop schreef:Blabla, wat jammer dat het zo gaat. Heb je een idee waarom hij zo schikkerig is? Komt je paard genoeg los of is daar een mogelijkheid toe? Heb je geen mogelijkheid tot grondwerk, zodat jij naast hem 'de baas' wordt en hij jou vertrouwt? Kan je niet ergens anders opstappen dan in de bak?
Ben steeds meer mn angst aan het overwinnen. Durf nu al alleen buiten te stappen en draven. Van de week nog een galopje gewaagt en hij bleef netjes bij me. Degene die mee was, zei dat ik hem goed onder controle had. Joepie

paard had 2 weken stil gestaan en ook niet buiten geweest dus was eerst met longeren al flink debiel doen waardoor ik er al niet heel lekker op ging zitten... tijdens het rijden ook steeds proberen onder me uit te lopen. Gelukkig hebben we ook nog een paar goede stukjes gehad maar de angst overheersde vandaag helaas. 

Wauw ik heb nog nooit zo heerlijk gereden, hij was ZO braaf, liep ZO goed en deed ZO zijn best. Man!
Geweldig gevoel is dat.
dat gevoel van die onwijs erge zenuwen ken ik,als ik in de auto zat richting stal kreeg ik al kotsneigingen van de zenuwen.haha maar als ik erop zat en het ging een beetje lekker had ik het gelijk niet meer.ik hoop dat je er,net als ik, van af komt en je lekker van je paardje kan genieten!
,foto's gaat maken?ben heel benieuwd.
Op dat moment is mijn angst ook geheel weg en kunnen we heerlijk rijden.
Ik vind het heel knap dat je erop gegaan bent! Jammer alleen dat je angst weer teruggekomen is.. Kan je het paard niet alleen longeren etc en pas als ze weer overdag buiten komt erop? Misschien is dat beter voor jezelf?
Nu hopelijk snel in de stal ook.
.