artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:13

immie13xx schreef:
Waarom zijn er hulpteugels als je ze toch niet mag gebruiken??
Ik heb het artikel gelezen, en vind het terecht hoe het daar staat!!
Vind dat er teveel gezeikt wordt over die dingen, Ik denk dat de eigenaar van een paard zelf wel weet wanneer er een hulpteugel aan te pas moet komen, en bij goed gebruik kan het idd geen kwaad!! En het is niet gezegd dat iedereen die met een slof rijdt hem verkeerd gebruikt hoor!!
Dit is mijn mening erover en iedereen de zijne

omdat er van die STOMMELINGEN zijn die het WEL verkeerd gebruiken.

er kan NOOIT teveel over gezeikt worden over die dingen want in de paardenwereld maak je meerdere mensen mee die megod niet weten waarvoor dat ding nou echt dient en hem wel gebruiken!!!!
Niet iedereen die een paard heeft, heeft ook de ervaring die je eigenlijk zou moeten hebben om een paard aan te schaffen, dat snap je toch ook wel. Er zijn niets voor niets zoveel paarden die totaal scheef zijn of vastzitten!! Een slof is een oplossing voor een ECHT probleem, geen extraatje!

Ik heb er één keer mee gereden. En nooit weer, want ik vind het drie keer niks. Als je paard niet aan de teugel gaat, niet na wil geven en mee wil buigen, moet hij eerst RECHTgericht zijn. want paarden die niet rechtgericht zijn lopen NEP aan de teugel, gebruiken hun rug niet..
Als je je paard niet kan houden en hem dáárom gebruikt, moet je hem EERST minder energierijk voer geven, zijn zadel controleren (weg lopen voor de pijn!!??), zijn rug controleren en evt een paarden therapeut laten komen, zijn mond controleren, of misschien is hij erg dominant, dan ga je Voesten ofzo!!!

en dan kun je eens naar een slof gaan kijken.

en dit is dan mijn mening.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:16

OK dan! AMEN

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:28

goed geformuleerd! OK dan!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:41

Cinnepin schreef:
Het ligt niet aan het rijden of je je paard naar beneden kan krijgen of niet...het heeft veel met ontspanning te maken zodat ie nageeft en z'n hoofdje gaat buigen

Die ontspanning krijg je er pas in als je een beetje kunt rijden. Iemand die stuitert op z'n rug en z'n benen en handen niet onder controle heeft stimuleert niet de ontspanning.
Hoe je rijdt bepaalt niet persé of je je paard naar beneden kunt krijgen, wel of je hem vanzelf naar beneden kunt laten komen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:06

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat een discussie die al 41 pagina's liep na 2 weken nog eens omhoog wordt gehaald Scheve mond.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:41

Alacairion schreef:
omdat er van die STOMMELINGEN zijn die het WEL verkeerd gebruiken.

er kan NOOIT teveel over gezeikt worden over die dingen want in de paardenwereld maak je meerdere mensen mee die megod niet weten waarvoor dat ding nou echt dient en hem wel gebruiken!!!!
Niet iedereen die een paard heeft, heeft ook de ervaring die je eigenlijk zou moeten hebben om een paard aan te schaffen, dat snap je toch ook wel. Er zijn niets voor niets zoveel paarden die totaal scheef zijn of vastzitten!! Een slof is een oplossing voor een ECHT probleem, geen extraatje!

Ik heb er één keer mee gereden. En nooit weer, want ik vind het drie keer niks. Als je paard niet aan de teugel gaat, niet na wil geven en mee wil buigen, moet hij eerst RECHTgericht zijn. want paarden die niet rechtgericht zijn lopen NEP aan de teugel, gebruiken hun rug niet..
Als je je paard niet kan houden en hem dáárom gebruikt, moet je hem EERST minder energierijk voer geven, zijn zadel controleren (weg lopen voor de pijn!!??), zijn rug controleren en evt een paarden therapeut laten komen, zijn mond controleren, of misschien is hij erg dominant, dan ga je Voesten ofzo!!!

en dan kun je eens naar een slof gaan kijken.

en dit is dan mijn mening.

Okee, ieder zijn eigen mening, en op zich ben ik het wel met je eens, maar ik denk niet dat je zomaar iedereen kan verbieden met slof of andere hulpteugels te rijden. Vanaf een foto kan je niet zien of er iets aan het paard mankeert, maar als het goed is weet de eigenaar zelf dat het beste, als je een paard ziet lopen, dan pas kan je er commentaar op geven en ik ben het er mee eens dat er teveel mensen zijn die niet met hulpteugel kunnen rijden.
Ook is het volgens mij wel zo dat de meeste paarden een zwakke kant van zichzelf hebben en aan de ene kant stijfer zijn dan aan de andere kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:41

immie13xx schreef:
Okee, ieder zijn eigen mening, en op zich ben ik het wel met je eens, maar ik denk niet dat je zomaar iedereen kan verbieden met slof of andere hulpteugels te rijden. Vanaf een foto kan je niet zien of er iets aan het paard mankeert, maar als het goed is weet de eigenaar zelf dat het beste, als je een paard ziet lopen, dan pas kan je er commentaar op geven en ik ben het er mee eens dat er teveel mensen zijn die niet met hulpteugel kunnen rijden.
Ook is het volgens mij wel zo dat de meeste paarden een zwakke kant van zichzelf hebben en aan de ene kant stijfer zijn dan aan de andere kant.

Ik heb niet gezegd dat niemand met een slof mag rijden Knipoog
Ik zei dat niet iedereen met een slof kan rijden, omwille van het paard!

En verder.. fijn dat je het toch met me eens bent Lachen

En nu hou ik op want anders wordt Apple boos Tong uitsteken