Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipo"]
Dus iedereen lest hier bij Anky of Edward?
[/quote]
Waarom moet dat dan ?
[quote="Magique schreef:Ik vraag mij af: Waarom denkt iedereen dat Anky LDR heeft uitgevondenLet wel: Zij & Sjef hebben een eigen variant erop gemaakt, die door zéér weinig personen kan worden nagereden ! Maar zeker niet uitgevonden, verre van dat zelfs !
Sjef Janssen schreef:Hun paarden werden in de training diep ingesteld, met het hoofd bijna tussen de voorbenen. Dat was niet nieuw, want de laatste drie Olympische dressuurkampioenen trainden net zo
Pipo schreef:Citaat:Er is al meer dan eens gezegt dat Anky ( en Edward) de enige zijn die het systeem na kunnen rijden.
Jammer dat je steeds dit zinnetje niet quote!
Magique schreef:
Je moet kijken naar het oorspronkelijke en niet continu blind staren op wat Anky en consorten doen ....
Pipo schreef:[
Daarnaast ben ik zeer sterk overtuigt dat zowel jij als anderen hier absoluut niet de kennis en kunde hebben om er zelf een variant op te bedenken.
[/quote]
Magique"]
[quote="Pipo schreef:[
Daarnaast ben ik zeer sterk overtuigt dat zowel jij als anderen hier absoluut niet de kennis en kunde hebben om er zelf een variant op te bedenken.
[/quote]
Wanneer ben je volgens jou wel capabel genoeg dan om dit te kunnen ?
Het lijkt mij dat als je les krijgt van de juiste persoon, heel goed in samenwerking met je trainer een eigen variant kan ontwikkelen.
Als je dit vreemd in de oren klinkt moet je denk echt op zoek naar een andere trainer.
Jammer dat je zo reageert ...........
Pipo schreef:Ik vraag mij af: Zowel Anky als Sjef blijven benadrukken dat goede begeleiding het allerbelangrijkste is. Ze beweren zelfs dat Anky ( Edward ook inmiddels) de enige zijn die het systeem kan narijden.
Wat ik mij dan afvraag: Waarom denken veel bokkertjes dan dat ze het systeem wel even narijden? Omdat ze op wedstrijd weleens zien hoe Anky het doet? Of Edward?
Beetje zelfkennis is denk ik op zijn plek bij het narijden van dit systeem, maar blijkbaar zijn er maar weinig mensen hier op bokt die zelfkennis hebben.
Sjuimpje schreef:Een goede instructeur/trice laat een lesklant zijn paard niet zomaar in een houding forceren, niet rond en diep, maar ook niet bovenin.
Wanneer het gevoel, dat nodig is bij een bepaalde trainingshouding (hoog of laag), ontbreekt, wordt er gezocht naar een trainingshouding die wel goed past bij de combinatie.
Dat is juist zo mooi aan het LDR, dat gaat helemaal uit van de mogelijkheden en is niet gefocust op die ene houding.
Niemand is er bij gebaat wanneer er onzorgvuldig met dit systeem (het blijft een rotwoord
systeem) wordt omgesprongen. Het paard niet omdat die zo kans loopt op blessures, de ruiter niet omdat die waarschijnlijk niet lekker ontspannen kan sturen, maar de instructeur/trice ook niet... Want wanneer je lesklantjes aan de kant blijven wegens tegenvallende resultaten of blessures is dat nou niet echt een goede reclame.
Sjuimpje schreef:Waarom zou Magique zichzelf moeten bewijzen dmv ZZGP rijden? Was het niet zo dat de successen die behaald worden het LDR niet mochten goed praten? We mochten 'ons' niet beroepen op de successen weet je nog
Pipo"]
Er word mij gevraagd wanneer ik iemand capabel vind om een eigen systeem te bedenken.
[/quote]
Nergens staat dat Magique een eigen systeem ontwikkeld (over lezen gesproken), er staat dat je een eigen variant op het systeem kan ontwikkelen:
[quote="Magique schreef:Het lijkt mij dat als je les krijgt van de juiste persoon, heel goed in samenwerking met je trainer een eigen variant kan ontwikkelen.
Sjuimpje"]
Ik vind dat die uitspraken van Anky behoorlijk uit zijn verband zijn gerukt en inmiddels ook aardig gedateerd zijn,
als Anky werkelijk de enige zou zijn die het systeem zou kunnen narijden, waarom onderricht ze dan wel het hele talentenplan en vele andere combinaties? Over Sjef nog maar niet te spreken.
[quote="Pipo"]
Er word mij gevraagd wanneer ik iemand capabel vind om een eigen systeem te bedenken.
[/quote]
Nergens staat dat Magique een eigen systeem ontwikkeld (over lezen gesproken), er staat dat je een eigen variant op het systeem kan ontwikkelen:
[quote="Magique schreef:Het lijkt mij dat als je les krijgt van de juiste persoon, heel goed in samenwerking met je trainer een eigen variant kan ontwikkelen.