Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daarom rijdt ik dus niet met bit buiten en dat ga ik niet doen ook.
Maar op deze manier heb ik er geen probleem mee, sowieso als ik alleen ben dan zeg ik hooo en dan gaat hij al langzamer, heel raar voorheen had ik nooit gedacht dat dat zou werken..
Tyke schreef:ieuw dat hoop ik niet meme te maken.
Als Verona schrikt (normaal hoe het was) springt ze iets opzij of maakt een bochtje extra of spurt naar voren.
Echter toen ik viel schrok ze ook (of deed alsof) en bokte ze rodeo..........
Al weet ik dat de merrie die ik nu rijd dat soort dingen noooit zou flikken... Die zou hoogstens een paar passen opzij gaan
Ik wou eigenlijk ook dat ik gelijk weer in het zadel was geklommen ipv te "stoppen" maar helaas kan dit niet altijd als je een lelijke val maakt. Door de periode waarin ik niet heb mogen rijden heb ik extreem veel angst opgebouwd. Ik rijd op dit moment op zo'n beetje de liefste merrie ter wereld en ik durf nog steeds niet vrijwillig te galopperen.
Heb ik al 10 jaar ofzo niet gedaan maar om mijn eigen straks meer uitdaging te kunnen geven wil ik toch wat meer gaan springen. Eng!!! Maar wel super-overwinning als ik het ga doen!
Ik ben eigenlijk qua hulpteugels alleen een slofteugel gewend, nou hebben we die niet liggen op stal en gebruik ik die ook eigenlijk liever alleen als allerlaatste redmiddel. Ik vind een slof een fijne hulpteugel maar het is nogal wat, vooral voor een paard die het ook wel kan zonder. We hebben wel elastiek en bijzetteugels, maar beide vind ik niet de fijnste middelen om sowieso mee te rijden. Elastiek dramt ze zo doorheen en bijzetteugels gebruik ik alleen bij het longeren, puur en alleen omdat ik ze veel te scherp vind inwerken om mee te rijden. Ze kan dan echt geen kant meer op en op die manier wil ik haar ook niet naar beneden hebben, hoe fijn het ook is voor mijn rug.