En dan is het zooooo moeilijk om los te blijven laten
knollentuin
Geplaatst: 14-12-11 15:48
ik was het probleem met de pomp, iets even te snel willen ,ken je dat? ja dacht ik al de huisjes doen 1.4 mljn en 8 ton geloof ik...maar t lijkt me zo leuk om meer paardendozen op de straat te krijgen.
Oh bah SabM.. Heb ik ook gehad 2 weken terug... 20 km te hard binnen de bebouwde kom. Was vast ergens erg door afgeleid ofzo, want houd me altijd aan de snelheid binnen de bebouwde kom.
Ik heb vandaag voor het eerst gereden. Ging helemaal goed. We hebben echt nog wel een klus samen, want dame staat al een poosje met pensioen. We hebben gestapt, lekker kriskras door de bak. Halthouden op adem heel laag halen en hakken laten zakken. Eerst onwenning, daarna super. Sturen in de wendingen op mijn zit. Twee korte drafjes gedaan, maar dat is nog een beetje te rap. Ze is nog erg stijf. Komt vanzelf. Ik voelde me erg vertrouwd op haar en dat is super. Dan kunnen we straks ook snel lekker buiten gaan rijden en dat is natuurlijk een boost voor de conditie. Mijn aandachtspunten voor de komende tijd zijn: contact met mijn schaambeen met het zadel. Durfde ik nu angstvallig niet en zat daardoor achter mijn zitbeenknobbels. Adem laag en voor genieten!!
Je krijgt er een super paard aan Ankem! Ik weet zeker dat je er een hoop plezier van gaat hebben
LiVetime
Geplaatst: 14-12-11 19:04
Wat fijn dat je weet waar je tegenaan loopt, waarom en hoe je daaraan gaat werken!
Heb mijn knollie ook weer gereden vanmiddag. Op de rechterhand gooit ze haar buitenachterbeen er teveel uit, dus ben bezig dmv mijn zit- en beenhulp deze onder haar lichaam te krijgen, maar wel met vasthouden van de beweging. Niet dat ze m eronder zet maar de beweging weg is uit die heup. Dus eerst werken aan het minder uitzwaaien van het buitenachterbeen, waarna ik daarna weer over kan gaan naar het binnenachterbeen en meer lengtebuiging. Linkerhand ging weer top. Op deze hand veel bezig met volte openen en sluiten en van hand veranderen met behoud met stelling. Leuke oefening. Morgen weer les.
ankem
Geplaatst: 15-12-11 11:46
Hmm... Gisteren toch niet helemaal goed gezeten. Teveel op mijn doos. Nu last en bloed; vertelt me wel genoeg. (Gebied is sowieso erg gevoelig, omdat het na de bevalling nogal in puin heeft gelegen) Ik heb echt moeite om mijn bekken goed te kantelen. Kantelde eerst te ver naar achteren, waardoor ik achter mijn zitbeenknobbels zat, dat compenseerde ik met mijn bovenlijf, die ging voor het evenwicht teveel naar voren. Nu kantel ik het bekken teveel naar voren, waardoor er teveel druk op de voorkant kwam. Graag zou ik tips willen ontvangen.
oh kan ik je niet mee helpen... ik zit zelf ook erg beroerd. Ik merkte dat ik ook teveel voorover kantelde. Ik ga nu meer naar achteren zitten en meer op mijn "zachte" billen. KT gaf mij de tip ga achteroverzitten voor je gevoel en met lichtrijden op het zit moment uitademen. Merkte meteen verschil.... nu rijd is dus voor mijn gevoel teveel achterover (is dus recht )
Ik heb gisteren ook weer gereden en het ging barbarslecht. Paardjelief was een brok spanning en elk grassprietje was bij wijze van spreken eng. En ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om zelf te ontspannen en haar terug te rijden. Ik merk dan ook heel erg dat ik gefrustreerd word en de neiging heb m'n handen vast te gaan zetten als ze zo ontzettend gaat lopen doordenderen. Dus toen ik merkte dat er geen progressie in zat heb ik maar besloten 10 minuten met een lang teugeltje rond te stappen om iig bij mezelf wat rust terug te krijgen. Dus. Ik hoop dat het morgen beter gaat
ik ken die dagen Eefske. suus en ik hebben ze ook wel eens.. en ik kan het dan gewoon niet handelen. dus dan meestal word het een buitenritje en dat klaart de lucht.
heremijntijd wat is t koud! heb zo ongeveer de halve dag is de plens en gure wind gestaan.. vanmrgen had ik les en op zich ging t wel maar ik kon niet lekker doorzitten nu is de baan behoorlijk nat en paard tilt de voeten al niet zuinig op maar ik zat nu op een trampoline na wat gekluns en gedoe besloten er een ander zadel op te leggen en tataratata! ik kon lekker zitten. de wow moet dus even een beurt, luchtverversen. paard zal voor bij schoft wat breder zijn gegroeid en de wow zakt wat achterover ik kukel teveel achterin en druk op de ruggegraat en hij houdt rug strak ; cirkel kompleet. nou en toen..... ik heb zo unbelieveble lekker vet stoer kicken gereden!
Die van het zitmoment uitademen onthoud ik Sabm, die kende ik nog niet.
Met Kel en mij gaat het zeker wel goedkomen Amanda, ik heb er het volste vertrouwen in. Ik heb van mijn haptojuffie geleerd om te voelen. Wat trekt aan en wat stoot af. Dit paard trok me direct aan. Gisteren heeft mijn partner me even erop geholpen (voor het vertrouwen), maar na 2 tellen zei ik doei, ga maar. Gelijk het volste vertrouwen. Het is fijn als een paard je dat kan geven. (sinds ik mama ben, ben ik niet meer de grootste held...)
@Eefske Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt om paard te lange teugel te geven. Je moet op dat moment niet het gevecht aangaan, maar even een moment voor relativeren zoeken. Anders verlies je op een gegeven moment ook het plezier in het rijden en samenwerken met je paard.
@Knollentuin Ik vond het gisteren ook zo koud. Ik ga geloof ik maar weer eens mijn thermo ondergoed opzoeken. Wel fijn dat je zo gaaf hebt gereden.
Japeloup
Geplaatst: 15-12-11 19:13
Goof gaf iid goed aan dat hij het andere zadel fijner vind. Liep onder de wow net niet. En met je passier zag je gelijk veel verschil in z'n beweging, buiging etc.
Zadel komt heel precies. Ik heb echt geluk dat het zadel dat ik voor mijn Ro had gekocht en waar we maar 2 weken van hebben mogen genieten, ook redelijk goed op Kelly past. Ik zeg redelijk, omdat ze nu nog wat schraal staat (mager en weinig spiertjes). Het zadel ligt mooi stabiel en in balans, drukt nergens, alleen is nog een beetje te royaal. Een bontje vangt dat tijdelijk op. Ik ben erg kritisch geworden op zadels, door schade en schande zullen we maar zeggen...
Mooi heb mijn pingmaaltijd en toetje weer achter de kiezen. Nu zo weer vergaderen. Lange dagen hoor, van 8.00 - 22.00. Niets aan. En dan van 17-20 in je uppie zitten in een heel leeg, donker gebouw, je pingmaaltijd opetende achter je laptopje...Poor me..!
Japeloup
Geplaatst: 15-12-11 19:37
Maris
Geplaatst: 15-12-11 19:38
Ik word soms echt grrrr van mijn wow zadel hoor. Het luistert zo nauw qua lucht, eigenlijk te nauw. 1 pompje meer of minder maakt al verschil voor mijn rug !
Imre
Geplaatst: 15-12-11 19:39
Anke, wat betreft je bekken kantelen, er zijn wel oefeningen om het juiste punt te vinden, maar dat is wel het handigst om een keer met een instructeur te oefenen in het zadel en op de bal, zodat je het goede 'gevoel' daarna ook zonder instructeur nog kan opzoeken. Fijn dat je paard zoveel vertrouwen geeft!
lekker hoor ankem, weer aan de gang en meteen een klik en vertrouwen..goed begin! idd oefeningen op een bal helpen je het goede gevoel te krijgen . idd maris het zijn superzadels maar je moet er wel heel goed bij na blijven denken,niet mee klunzen en knoeien. ik was zo niet lekker aan het zitten terwijl dat eigenlijk bij mij nooit de issue is, ik zit alles uit dus ik dacht in mn les -hup ander zadel erop. en het was echt een wereld van verschil!
LiVetime
Geplaatst: 15-12-11 22:24
Ik had besloten dat ik vandaag maar eens in de buitenbak zou gaan lessen, anders raakten we ook zo verwend. Bak viel qua natheid erg mee, dus goed te doen. Maar oooo die enorme gure wind.... En mevrouw zag dat de andere paarden uit haar groep eten kregen in de paddock en zij moest werken. Was ze het enorm niet mee eens. Ze dreigde weer te gaan steigeren en was even weer behoorlijk boos. Mutsje de koningin hoor Muts wil is wet, vind zij.
Vanavond voor het eerst een groepje les gegeven van een ponyclub. Geweldig leuk clubje meiden die allemaal graag willen leren. Dan is het wel de kunst ze geen manier van rijden op te leggen, maar ze op een speelse manier toch een beetje richting de basisprincipes van houding- en zit te gaan werken. Hele nieuwe uitdaging.
Gisteren lange dag gehad op werk. Dus suus maar nog een dagje vrij gegeven, woensdag heeft ze altijd vrij. Ze vond het niet erg.. en vorige keer liep ze vrijdag super. dus ik zal zien vanmiddag... hopelijk is de bak te doen, die was gisteren erg nat en behoorlijk aan de zware kant aan het worden. Aangezien het vannacht geregent heeft zal hij er niet beter op zijn geworden. Ach is het niets dan ga ik lekker naar buiten met haar. Mss voor mij ook even lekker om uit te waaien.
KT Is het nog steeds Hubertus 11 uur zaterdag? of was het zondag? hahahaha warhoofd ben ik ook soms
haha het is zondag 11 u, ik heb t pompie er weer in gehangen. het is echt een wedstrijdvoorbereiding van dikke 0 zo. ik heb een hoop, als ie maar de helft loopt van in mn les gister ben ik al happy