Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vicky_88 schreef:als je je paard in een (lichte) oprichting laat lopen krijg je die kap op de manenkam
[gast1122] schreef:Vind het ook belangrijk, dat (iig in mijn geval) m'n paard eerst laag en rond gaat lopen. Dus over de rug.
Vandaaruit ga ik meer (schijn)overgangen rijden, en uiteindelijk zal die achterhand er meer onderkomen. Dan komt die oprichting idd wat makkelijker
Ben het met je eens superwoman
Somebitch schreef:Hebben jullie dan een tip voor mij?
Mijn pony loopt namelijk hoog in oprichting terwijl hij echt gewoon rond en laag moet lopen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Somebitch schreef:Hier een filmpje dit was van 10 september
http://img532.imageshack.us/my.php?image=mvi2709wg7.flv
Maar dan kan je wel zien hoe hij ik bedoel dat hij loopt met zijn hoofd
Somebitch schreef:Dus jij zou zeggen de slof?
Als ik hem longeer met slof dan doet hij het wel... :/ Maar onder het zadel niet (ja heel afentoe komt hij dan en dan gaat hij gelijk weer omhoog en dan ben ik weer een half uur bezig komt hij weer eindelijk op zijn plek)
natasja1991 schreef:mijn instructeur zegt altijd buitenteugel druk op houden en met binnenhand kneepjes geven alsof je deeg aan het kneden bent. Maar dan lukt het nog niet (vindt deeg kneden toch een stuk makkelijker) dan komt hij naast me staan pakt teugels beet en geeft een paar kneepjes en beest gaat aan de teugel
ik krijg het maar niet voor elkaar.
tips...??
Yamcha schreef:Dat bedoel ik idd...
Klein kneepje dan hè. Subtiel, alsof je een kuikentje iets steviger vashoudt. Kuikentjes moet je nl. heel lief voor zijn
Somebitch schreef:Maar ik weet wel hoe ik hem aan de teugel moet rijden (heb ook instrucite) maar het probleem is dat hij niet dieper wil gaan, hij loopt namelijk te hoog![]()
Maar dieper wil hij niet, zal hij wel moeilijk vinden
lailapri schreef:het idee achter kneepjes is denk ik dat je de kauwbeweging nabootst, je wilt immers dat je paard gaat kauwen/knabbelen. als een paard kauwt, beweegt het bit niet aan een kant, daarnaast kun je met kneepjes (en houding/zit en overige hulpen) het paard helpen een kant los te laten waar hij vasthoudt dus.
superwoman schreef:lailapri schreef:het idee achter kneepjes is denk ik dat je de kauwbeweging nabootst, je wilt immers dat je paard gaat kauwen/knabbelen. als een paard kauwt, beweegt het bit niet aan een kant, daarnaast kun je met kneepjes (en houding/zit en overige hulpen) het paard helpen een kant los te laten waar hij vasthoudt dus.
misschien...
Toch kan ik me er weinig van voorstellen. Wanneer je blijft kneden geef je imo te vaak onspanning of te weinig.
En ook met de aanleuning- de druk is niet constant, dus zal het hoofd van je paard ook niet constant/stil zijn.
Lijkt mij als paard heel vervelend en imo onduidelijk.