Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kaja schreef:Kafue schreef:Voor de goede orde ik ben ook geen klassiek aanhanger en ook geen LDR aanhanger.
.
Pardon... Is er iemand van zijn geloof gevallen....!!!
Nou als jij zo makkelijk van je systeem afstapt....
Kan mij herinneren dat je, ook in je profiel, fervent aanhanger bent van de klassieke rijmethode en deze ook beoefen..!! Geeft niets hoor, maar nu snap ik er niets meer van... (Zal wel aan mij liggen..) ( Ja vast...)
Tact schreef:Dat moet dan toch in de beoordeling van de proef tot uitdrukking worden gebracht.
In een proef laten steeds meer ruiters maar al te graag zien wat de jury - ten onrechte - beloond.
Tact schreef:Weet iemand wanneer het boek van Solange uitkomt ? Daarin komt toch ook dit onderwerp aan het bod ?
de loodlijn, maar gewoon laaaag zodat ie over zijn rug gaat lopen en zijn spieren loslaat. Is dit niet het ultieme voorbeeld van de hand volgen en nageeflijk zijn, zoals ook de klassieke dressuur nastreeft? Of zit ik er nu helemaal langs?
Citaat:Nee hoor hier is niemand van zijn geloof gevallen. Klassiek en de zes begrippen van het Skala der Ausbildung zijn nauw verband aan elkaar. LDR is ook nauw verband aan klassiek en Skala der Ausbildung alleen rijd LDr wel eens met een extreem diepe inbuiging en doet klassiek of Duits dat nooit omdat de laatste twee er het nut niet van inzien.
Dat maakt het verschil tussen de drie methoden die voor 98 % echter gelijk zijn. Maar als fervent LDR aanhanger zul je dat moeten weten.
Het begint met goed zitten, we willen souplesse zien dat bereiken de drie systemen alledrie. We willen in de proef de neus voor of op de loodlijn zien bij een paard dat ontspannen loopt met takt, losgelassen ist, aanleuning neemt, met enige schwung loopt, recht gericht is en in de verzameling loopt die bij zijn graad van africhting hoort.
Kortom een ruiter dat met zijn paard in volstrekte harmonie de voor zijn niveau passende oefeningen met plezier uitvoert.
Wederom de drie manieren willen het zelfde einddoel behalen.
Het is alleen hoe je dat doet.
We warmen het paard op en gaan trainen en steeds weer losen we het paard brengen het weer naar een perfecte ontspanning even lange teugel. En als je de drie methoden bij de weg laat is het ja prima, alles waar te voor staat is slecht.
Remember schreef:Ik vraag me af wat Tact met die foto's wil
Aimee schreef:Laten zien dat Salinero inderdaad achter de loodlijn wordt
getraind
(...)
Ik snap ook niet precies wat tact met die fotos wil. Ze zijn allemaal net op het verkeerde moment gemaakt he! Tja fotos vervelende momentopnamen. Daarom even op de onderstaande link kijken.Remember schreef:Woodstock, met LDR kom je vaak wel achter de loodlijn uit. Dit komt voort uit het verdere ronden van de hals waardoor bij behouden van dezelfde hoek tussen kaak en nek het hoofd dus achter de loodlijn komt. Het heeft dus niks te maken met het afbuigen in de nek, het komt voort uit het afbuigen van de hals.
)
! Tact schreef:Aimee schreef:Laten zien dat Salinero inderdaad achter de loodlijn wordt
getraind
(...)
De discussie gaat niet over de ruiters. Hun rijkwaliteiten staan niet ter discussie. Het ging erover dat juryleden rijden achter de loodlijn zouden afstraffen, dito als de nek niet de apex van de hals is. Er zijn veel internationale ruiters die een paard bijna alleen maar op die manier rijden, of het nu voor of tijdens een proef is.
Woodstock schreef:Remember schreef:
Kan iemand mij uitleggen, waarom iedereen dan zn paard zo bovenaan in de krul wilt? Want zoals ik het zie is het gewoon beschadiging bij de aanhechting van hoofd en hals. Zal vast wel iets niet aan kloppen wat ik allemaal gewazeld heb, maar k snap dus niet waarom er veel mensen tegen LDR zijn, omdat ze dan dus achter de LL zouden lopen, maar zoals ik het zie is dit juist bij dat bovenin lopen. Dus als iemand mij dit uit kan leggen, graag!
Aimee schreef:Bij mijn weten beoordeeld de jury alleen dat wat in de ring gebeurd, je moet dus nog even naar een andere foto van Salinero zoeken.
Kafue schreef:Niemand is hier tegen LDR

), maar ik heb nu geen tijd dat hele verhaal weer opnieuw te moeten doen. Je kunt overigens beter naar Kafue luisteren dan naar Q4 want die heeft er ondanks al die Anky clinics die hij bijwoont (en waar hij Anky uitspraken hoort doen over het veranderen van de FEI regels
) ) nog steeds helemaaaaal geen kaas gegeten van diep rijden. Ik ben blij dat hij het niet toe durft te passen want dat wordt vast een drama!