artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:23

Kafue schreef:
+:)+ *LOL* Het is alsof ik miin instructeur hoor. Klasse helemaal mee eens. Goed verwoord. Zo is het maar net OK dan! *LOL*

Haha.. of mijn instructrice!
Super idd..

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:53

ik vond het wel een goed stukje ik ben zelf niet voor hulpteugels maar als iemand er op een profesionele manier mee omkangaan dan zie ik geen problemen!

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:07

ligt er maar net aan hoe goed je kan rijden!! een hele slechte ruiter die met slof rijdt maar wel goede instructie heeft rukt alsnog dat paard naar beneden!! je moet met een slof kunnen rijden... goede ruiter of niet *LOL*

ben het idd met runningkawa eens,, ze moeten de slof gewoon tot de Z afschaffen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:24

Dat heb ik zo niet precies gezegt Lachen
Het zou een mooie regel zijn als..

Ik heb gezegt dat er moeilijk een regel is te maken hoe het zou moeten
Dit omdat niet alle Z ruiters netjes rijden en er misschien ook wel niet Z ruiters, heel netjes rijden.

En wat iemand thuis doet, is niet te controleren
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-05 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:26

Ik mag niet met slof rijden............... hepput namelijk nooit tot het Z geskupt Haha! Haha! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:29

Maar Kim, dat is je nu toch ook wel genoeg verteld, dat je niet met slof mag rijden? Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:33

ik vind het wel een beetje overdreven de laatste zin van jou crossgirl, ze moeten de slof tot en met de Z afschaffen.. ben ik het totaal niet mee eens.

Als ik les heb rijd ik ook met slof... verder rijd ik nog een keer een half uur met slof als ik geen les.

De slof is nog niet zo verkeerd als je hem goed gebruikt (maar dat is vaker gezegd)

dus jou laatste zin vind ik nergens op slaan sorry.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:35

Ik vraag me serieus af waar dat slotje blijft.
De ene hamert op van niet, de andere vanwel.
En zo zijn we al 40 pages bezig.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:47

RanouK schreef:
Ik vraag me serieus af waar dat slotje blijft.
De ene hamert op van niet, de andere vanwel.
En zo zijn we al 40 pages bezig.

Dat slotje komt denk ik niet. Tenzij Bokt de discussie afsluit natuurlijk.
De meeste mensen grijpen naar andere hulpteugels, scherpere bitten en dergelijke als hun de ervaring, de kracht, het gemak, de juiste instructie, de juiste instelling en dergelijke ontbreekt om het paard in alle eenvoud naar daar te rijden waar we hem hebben willen.

Daarom grijpt de een de slof en de ander niet. De een heeft de ervaring om goed met slof te rijden en rijd er mee de ander kan het niet goed en rijd er toch mee. De derde doet het omdat het stoer is, en de vierde omdat iedereen het doet, en zo kun je wel doorgaan.

Je blijft altijd mensen met verschillende standpunten houden en daar lost deze discussie weinig aan op. Aan de andere kant gaan mensen nu mischien wel iets serieuzer nadenken over waarom de de slof eronder gespen en eraan hangen.
En dat is belangrijk altijd weten waarom en nadenken over wat je doet, gaat doen of gedaan hebt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:14

Ik was nog niet van plan een slotje te zetten hoewel de discussie wel in herhaling begint te vervallen. De argumenten worden herhaaldelijk weer herkauwd en met af en toe nieuwe deelnemers in dit topic blijft dat zo Scheve mond.

Als dit topic niet meer loopt dan zet ik het er bij in de sticky Lachen (en dan heeft voorlopig weer iedereen even genoeg gezegd over de slofteugel Knipoog )

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:28

ik denk dat ik dit topic maar op ga geven !! ik heb gezegt wat ik wil zeggen en daar blyf ik by!!! Mijn doel was mensen te behoeden voor de fouten die ik zelf heb gemaakt,,maarja als men niet wil luisteren moet je dat vooral niet doen en lekker met de slof doorrijden!! succes met jarenlang met de slof rijden en er niks mee opschieten!!! *LOL*

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:49

CrOsSgIrL schreef:

ben het idd met runningkawa eens,, ze moeten de slof gewoon tot de Z afschaffen!!

En wie gaat dat controleren?? Moet je met je startcoupons naar de ruitersportwinkel? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:53

Dat zou nog eens een goed idee zijn Haha! Tong uitsteken

Zoals ik al eerder zei, zoiets is niet te doen.
En het maakt nog niks uit, want er zijn ook heel goede L ruiters en heel slechte Z ruiters.

Het is alleen jammer, dat teveel mensen denken dat ze goed kunnen rijden en het wel kunne gebruiken.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:25

Emeraldo schreef:
En wie gaat dat controleren?? Moet je met je startcoupons naar de ruitersportwinkel? Haha!

Dan krijg je toch mensen die zelf met touwtjes gaan lopen knutselen als ze er geen kunnen kopen in de winkel. Mensen die echt willen kun je toch niet tegenhouden wat dat betreft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:30

Het enige wat we kunnen doen is bij het zien van tenenkrommende foto's deze mensen duidelijk maken dat DIT niet de bedoeling is van een slof........

zo ook de mensen aanspreken die je op stallen ziet rijden........ en als instructeurs zijnde geen problemen proberen te verijdelen met het aanbieden van een slof............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:12

Maar alsje dat doet op bokt, sta in de kortste keren op de irri top 10 Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:41

Dan maar irritant Haha! Haha! Haha!

En weet je wat het leukste is......... Als ik ga zeuren over het slofgebruik....... dan komt binnen 5 seconden er een bericht achteraan....... JA MAAR JIJ!!!!!! Blaat, blaat, blaat

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:49

De pot verwijt de ketel... Haha! Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:08

slofteugel...
als je paard niet 'aan de teugel' wil of ervan door gaat zonder slof moet je eerst eens aan jezelf gaan werken!!!!

de meeste mensen gebruiken een slof omdat ze hun paard niet naar beneden krygen, die moeten eerst maar eens leren ryden!!!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:12

Ahhhhhh Pebblesje!

Daarom ga ik maar niet in discussie met mensen met deze mening.....
Dat is niet goed voor mijn bloeddruk. Verder ontdek ik dit topic nu pas... Lekker laat, maar ik ben het volkomen eens met de topicschrijfster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:40

Pebblesje schreef:
slofteugel...
als je paard niet 'aan de teugel' wil of ervan door gaat zonder slof moet je eerst eens aan jezelf gaan werken!!!!

de meeste mensen gebruiken een slof omdat ze hun paard niet naar beneden krygen, die moeten eerst maar eens leren ryden!!!!

Het ligt niet aan het rijden of je je paard naar beneden kan krijgen of niet...het heeft veel met ontspanning te maken zodat ie nageeft en z'n hoofdje gaat buigen

ff ontopic..ik zelf heb hem ook wel eens gebruikt inderdaad maar gebruik hem nu nie meer omdat ik het niet fijn vind inderdaad...

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:59

Waarom zijn er hulpteugels als je ze toch niet mag gebruiken??
Ik heb het artikel gelezen, en vind het terecht hoe het daar staat!!
Vind dat er teveel gezeikt wordt over die dingen, Ik denk dat de eigenaar van een paard zelf wel weet wanneer er een hulpteugel aan te pas moet komen, en bij goed gebruik kan het idd geen kwaad!! En het is niet gezegd dat iedereen die met een slof rijdt hem verkeerd gebruikt hoor!!
Dit is mijn mening erover en iedereen de zijne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:22

immie13xx schreef:
Waarom zijn er hulpteugels als je ze toch niet mag gebruiken??
Ik heb het artikel gelezen, en vind het terecht hoe het daar staat!!
Vind dat er teveel gezeikt wordt over die dingen, Ik denk dat de eigenaar van een paard zelf wel weet wanneer er een hulpteugel aan te pas moet komen, en bij goed gebruik kan het idd geen kwaad!! En het is niet gezegd dat iedereen die met een slof rijdt hem verkeerd gebruikt hoor!!
Dit is mijn mening erover en iedereen de zijne

Hier ben ik het wel me eeens eigenlijk

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:58

er zijn zoveel dingen die bestaan die we liever niet gebruiken....maarjah als er goed mee word omgegaan kan het geen kwaad helaas weten veel mensen niet hoe ze er wel mee om moeten gaan....heb weleens gezien "jonge" meisjes die het dan "stoer" vonden om hun pony naar beneden te "trekken".......hiermee bedoel ik echt niet iedereen....weet oowkwel dat er ook goed mee om kan worden gegaan......
snappen jullie ut ngo een beetjuh Verward Tong uitsteken

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:06

echt weer bokt he..
altijd maar dat eewige gezeur over die stomme slof..

ik gebruik hem ook nooit maar het KAN goed zijn..

en veel mensen denken dat een slof alleen bestaad om je paard in de krul te trekken en te dwingen.

ik bedoel waar maken jullie je druk om.
de mensen die met slof willen rijden, rijden dr lekker mee.
en degene die het niet willen, nou die doen het niet..

simpel tog..

waarom nou zo'n hele discussie waar je 100 X hetzelfde leest..