Maargoed, ik heb vroeger veel aan de verkopende kant gestaan. Ik merk dat ik soms een beetje moe word van de tendens op bokt waarbij je sowieso een oplichter ben omdat je een paard met een litteken verkoopt, of omdat het bij een onkundige ruiter niet meer doet wat het moet doen, zoals hierboven aangegeven.
Zoals ik het zie:
Ts koopt een paard, paard is gekeurd door eigen DA.
Paard voldoet niet( naar wat ik lees hoeft dat niet aan het paard te liggen, kan wel, maar kans is ook aanwezig dat dit aan het management/ruiter/begeleiding ligt) mag het terug brengen en krijgt een ander paard mee op proef.
Dat is toch gewoon netjes?! Dit had de verkopende partij niet hoeven doen.
En dan is het aan de TS om daar wel of niet mee akkoord te gaan, ze hoeft niet terug naar deze handelaar, ze hoeft dit paard niet te kopen?
Ja, het zou haar geld kosten als ze nu niet bij deze handelaar iets anders koopt. Is dat oplichting? Een verkopende partij hoeft toch niet financiëel in te leveren omdat jij niet matcht met dit paard. Dan zal je zelf op de blaren moeten zitten van je eigen fouten.
En hier gebeurd al paginas niks anders dan dat er op de handelaar afgegeven word.
Maar nogmaals, waarschijnlijk word dit beeld gekleurd door de mensen die ik heb gezien, nog niet een goudvis konden rijden al was hij zo braaf als een struik en na 3 maanden een handelaar verantwoordelijk houden voor hun eigen onkunde

Ik denk dat voor de TS deze constructie nog best oke kan zijn, als het een misfit blijkt te zijn kan ze weer terug. Je hebt eigenlijk een soort vluchtroute voor wanneer blijkt dat ook dit paard een maatje te groot is/ zich niet senang voelt bij deze manier van rijden.