Super Loe-loe! Klinkt goed!
Ik heb vrijdag 2 paarden gereden (oef
). Mijn eigen Jim en het paard van een vriendin. Zij is zwanger en kan voorlopig niet rijden. Ze heeft een bijrijdster voor 3 dagen en ik ga haar ook 2 dagen pakken. Wel heel gaaf. Het is een KWPN'er, van rond de 1.65/1.68, sjiek en Z1+winst. Super leerpaard dus 
Vrijdag les met haar gehad en dat was ernstig wennen! Vooral het uitzitten van de gangen. Maar ze liep wel heel fijn uiteindelijk. Heel ontspannen, fijn in haar lijf.
Gister zelf gereden en wat was ze in een schijtbui

Dan moet je ook gewoon niet willen om rond en ontspannen te rijden, nee dan moet je kunstjes gaan doen.
Dus plop, in de oprichting en gaan met die banaan. Wat een retefanatiek paard!

Vriendin was erbij en op een gegeven moment kwam ze in de bak staan en wat aanwijzingen geven.
Beetje wijken (saaaaaaai
, aldus paard
), SB. Dus op een gegeven moment roept vriendin: straks vanuit de hoek een appuyement inzetten.Huh, watte

Hoe moest dat ook alweer.....
Dus ik in de hoek, vanuit schoudervoor mijn achterbeen naar achter en hup, daar gingen we

Waarop ik stopte met rijden en heel hard riep: "Hee, ze doet het!!
" Waarop paardlief natuurlijk stopte met lopen hahahaha!
Ik kwam niet meer bij

Nog een paar keer gedaan en wat was dat gaaf zeg! Natuurlijk ging het niet Z-proef waardig, maar dat kan ook niet. Maar wel onwijs leuk om eens te doen

Vandaag weer op Jim gereden en ik merk dat ik veel beter in het zadel kan zitten.
Ook hij liep heel fijn, ondanks de storm.
Heerlijk zulke paarden!
Het geeft ook meteen weer nieuwe energie om met je eigen paardje aan de slag te gaan.
)
. Het is net een slang, zo kronkelt ze. Ik moet haar op éen hand rijden want op twee handen heeft ze toch net even teveel ruimte. Ik hou daarmee de schouders recht en met mijn benen de achterhand. Mijn hemel wat een taart. Het enige wat ze moet is vóorwaarts en recht verzameld. Maar ze zwiepstaart, bokt, wisselt om de pas in galop en kronkelt alle kanten op. Er zitten al goede stukjes tussen soms wel 10

Hopelijk stuur je snel weer ontspannen rond.