Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SabM schreef:De stop bij suus is soms ook niet aanwezig. Suus is idd een dondersteen en die vind stilstaan STOM en halthouden NUTTELOOS hahaha
Was vandaag ook weer aan het oefenen. Hàààlt... en dan rustig tegenhouden met m'n teugels als hij niet reageerde. Terug (tee-rug
) ging ook redelijk.
Stiekem heel leuk.
Citaat:@safiera... doen gewoon een dagje Knollentuin plannen. maar wees gewaarschuwd... je raakt eraan verslaafd Je krijgt van die aha, oh zo, whaaaa, wow en nog veel meer van dat soort momenten... tja en dan wil je meer

knollentuin schreef:oehh ,das een goeie,ik denk dat ik dat wel kanheb dat van die tabbladen pas geleerd van mn dochter
Mijn moeder precies hetzelfde afgelopen week... die heeft een nieuwe comp met windows 7 en is momenteel alles kwijt!Blijheid schreef:Wat ontzettend naar Japeloup
Maar kan me voorstellen dat je even niet moet denken aan andere paarden, als het zo onzeker is met de jouwe. Hoop heel erg dat ze toch beter gaat worden!
dat is zo fijn aan dit topic: zoveel begrip en steun, en dat je een discussie kunt hebben die ook weer opgelost wordt
Kingekriebel is mijn ding niet, eerlijk en open kunnen zijn en dingen kunnen uitspreken wel, en dat is gewoon super
(daffodil, je onderschrift, goed man!)
in tegenstelling tot wat ik had verwacht, wachtte ze heel goed als het om richting ging (maar ja, ik deed al geen hele hoefslagen, dat is zo beresaai
) maar tempo wel, ze wilt steeds harder, en ho is echt een moeilijk commando vindt ze

) veel steviger zit dan met de kortere versie.
vind ik echt gaaf! 
Morgen met Japeloup met een westernpad en voltigesingel..... ik vind het eng, maar ik heb er ook wel zin in

Ik heb morgen voor het eerst les van een - voor ons - nieuwe instructrice, ben heel benieuwd! 
althans ik niet (zal zijn omdat ik dat spannend vindt, en dan mijn lijf weer vasthou)
was reuze leuk
ze vond het zelf ook erg mooi, ging ze over takken springen en zo, en d'r voorbenen in de nek leggen toen ze draafde, whahahaha dat paard is echt gek

Heb morgen wel een drukke dag. 's Ochtends les, dan even naar huis om wat te eten en 's middags komt de tandarts voor beide paarden. 's Avonds nog een redactievergadering. Update zal dus waarschijnlijk pas donderdag zijn.
. Echt super om mee te oefenen.
... begint al met 2 balken op de grond en er dan in 4, 5 en 6 galopsprongen overheen, een in-uitje en dan in een gebroken lijn op 3 of 4 galopsprongen een steilsprong, ook in een lijntje een keer terug naar draf om zelf de regie te houden. Was wel een fijne les.
...dan kan ik alleen nog rondjes rijden en opletten dat ik dat blijf doen, als ik er iets anders bij pak lukt het lang niet meer zo goed. Oefenen dus!
Tsja paardrijden gaat soms vooral over ingesleten slechte gewoontes bij jezelf.
Vervelend zijn ze he? Blijven maar terugkomen!
(overigens zijn de Oostenrijkse Hafliingers, zo ze nu gefokt worden, ook een stuk heter dan je zou verwachten, en bloederiger ook, ze worden steeds luxer, ik vind het wel mooi)
dat je het überhaupt durfde, ik denk dat de mijne de hakken in 't zand zet....... maar je weet het niet, hoor, met ze. Onnavolgbaar, werkelijk

althans de Haffies van daar 
maar zulke Haflingers zijn voor mij onbetaalbaar denk ik. 

de meeste Haflingers wel