Ander tijdstip lessen is helaas niet mogelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Apple schreef:Ik had gisteravond weer les.
Ik zit vooral heel erg met het overbrengen van mn eigen energie, vasthouden van mn rompspanning (met andere woorden, ik zit liever gewoon lekker ladida ontspannen te paard, terwijl dat met Dais niet kan).
Ik moet voor mijn gevoel vrij veel energie overbrengen en vasthouden en ik vraag me af waar ik dat vandaan kan halen. Zo 's avonds is mijn energiepeil nu ook weer niet om over naar huis te schrijven. Hoe doen jullie dat? (ik zit nu maar aan de Fanta voordat mn les begint)
Apple schreef:Dais werkt iets anders dan andere paarden (volgens de instructeur 'Dais is een bijzonder paard').
Dais is een teamspeler, als zij het gevoel heeft dat jij er niet bent dan zal zij ook niets doen (lees: met inrijden niet praten met andere mensen, niet kletsen, niet stilstaan). Als ik niets doe dan zal zij ook niets doen.
Wordt wat lastig om uit te leggen, maar als ik al mn energie concentreer rondom mn navel (en netjes zit, in balans endergelijke) dan kan ik dat op die manier overbrengen op Dais en gaat Dais lopen. Als ik grote hulpen ga geven, slordig ga zitten oid dan denkt Dais ook 'bekijk het maar'.
Zelf heel energiek zijn, heel actief lichtrijden en dan neemt zij het over. Als ik dat niet kan pakken in de eerste 15 minuten dat ik op Dais zit dan kan ik het verder wel vergeten.
Ik heb met Dais dus een stuk meer concentratie nodig als dat ik met andere paarden nodig heb.
SabM schreef:ja maar heb die tuinen gezien... daar past suus niet in..... moet je mss toch nog maar stallen erbij bouwen