Ik laat ze liever 4 x per week 15 tot 20 minuten rijden, als 1 of 2 keer een half uur.
Kleine kinderen zijn ook snel afgeleid en vervelen snel, jonge paarden dus ook.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Odessa1 schreef:Gem; ik lees dat jullie in het begin alleen doorzitten? Is dat gebruikelijk?
En hoe maken jullie de lijn vast aan het hoofdstel? Aan het bit en hoe dan? Je trekt hem toch scheef als je het aan de binnenste bitring maakt? Vraag niet alleen voor Gem trouwens, ook voor anderen.
Sprak nog een collega over inrijden die vroeg of ik het nou zelf deed of niet. Ik zei voor de grap dat als ik nou zeker wist dat hij niets deed ik het wel zelf deed. Waarop zij zei dat ze bij hun altijd bokten als ze er op gingen en dat ze dat altijd deden. Uit wat ik hier lees is dat volgens mij niet standaard zo toch?
Enny doe jij het eigenlijk zelf?
Odessa1 schreef:Gem; ik lees dat jullie in het begin alleen doorzitten? Is dat gebruikelijk?
En hoe maken jullie de lijn vast aan het hoofdstel? Aan het bit en hoe dan? Je trekt hem toch scheef als je het aan de binnenste bitring maakt? Vraag niet alleen voor Gem trouwens, ook voor anderen.
Sprak nog een collega over inrijden die vroeg of ik het nou zelf deed of niet. Ik zei voor de grap dat als ik nou zeker wist dat hij niets deed ik het wel zelf deed. Waarop zij zei dat ze bij hun altijd bokten als ze er op gingen en dat ze dat altijd deden. Uit wat ik hier lees is dat volgens mij niet standaard zo toch?
Duuk2011 schreef:Maar ik heb begrepen dat je een 3jarige direct na het inrijden weer terug de wei op moet zetten? Klopt dat? En hoelang moet dat ongeveer?
Ik ben even nieuwsgierig hoe andere dat doen. Hij is natuurlijk erg jong en moet al zijn spieren nog ontwikkelen, dus ik ben aan het overwegen om hem nu terug de wei op te zetten voor een aantal weken.
Hebben jullie nog tips?
nobelwise schreef:Ik heb een haflinger van net drie jaar. Zelf rijd ik eigenlijk alleen aangespannen. Ben twee jaar geleden ernstig ziek geweest (non hodgkin ) en mijn lichaam heeft het nodige te verduren gehad Daarom ben ik er ook maar niet zelf aan begonnen om in te rijden ( Zo'n jong paard kan gekke sprongen maken ) Een meisje bij ons op stal is er een paar keer op gaan zitten en heeft toen een begin gemaakt. Een ander meisje heeft het inmiddels overgenomen en heeft nu elke maandag les met hem. Ik wil namelijk wel dat er enige begeleiding is want een paard verzieken is niet moeilijk maar corrigeren wel. Gelukkig is hij superbraaf en misschien dat ik het over een half jaartje toch weer eens probeer om te rijden.
montyjansen schreef:Als ze jong beleerd zijn is het wel eens verstandig ze een paar maanden in de wei te doen, om uit (door) te groeien sterker te worden, je kan ook een paar keer in de week rijden en de rest van de weekspelletjes doen, balkjes lopen, zo als Claudia78 doet is leuk, leer je elkaar ook beter kennen, is gewoon gezellig en maakt een band met elkaar, niets moeten gewoon gezellig spelen.![]()
![]()
Wel opletten dat je de leider blijft.![]()