Stoppen met rijden? Ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Re: Stoppen met rijden? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:05

Als ik jou was zou ik een paar privé lessen nemen, en je instructeur van te voren even uitleggen wat er gebeurd is, en wat jou probleem nu is.
Zo kan je rustig doorwerken naar het galloperen. Wanneer jij er klaar voor bent weer eens een keer rustig galloperen.

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:56

Niet opgeven daar ga je spijt van krijgen dat is zeker. Heb ook na 4 manegelessen een eigen paard gekocht was toen niet angstig. Maar heb in de paar jaar dat ik haar nu bezit ookal veel meegemaakt met haar. Heb haar gekocht als beginnerspaard achteraf bleek ze eigenlijk niet zo een beginnerspaard ha,ha. We hadden regelmatig een meningsverschil ben er in die paar jaren dat ik haar bezit een keer af gesodemieterd maar dat was geheel aan mezelf te wijten. Rijden zonder beugels je balans verliezen en dan teveel knijpen tja dan wil het wel. Daarna eigenlijk helemaal niet angstig wel een paar weken daarna tijdens les werd ze erg vervelend steigeren, bokken, hard galopperen daarna was ik dus wel angstig. Alles wel goed uitgezeten en daarna nog prima gereden maar toch. Eigenlijk is het grootste probleem zelfvertrouwen alhoewel iedereen zegt dat ik keurig rijd, misschien is dat bij jou ookwel zo en daardoor word je angstig tenminste dat is het bij mij. Maar ga zeker door en niet opgeven vind het rijden en paarden zo geweldig dat is eigenlijk het enigste wat mij ontspant na een drukke dag werken en stress. Ondanks de angst voor galloperen ben dan bang dat het te hard gaat en ik de controle verlies wat ongegrond is maarja. Inderdaad priveles nemen dat heeft bij mij ook geholpen alhoewel mijn huidige instructrice in het begin ook te snel wilde met mij.Nu ik het haar heb verteld gaat het super en past ze het aan naar mijn tempo. Dus vooral door blijven gaan zoals het spreekwoord zegt een mens is het meest bang voor het lijden dat hij vreest.

pattyspeedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:57

IK zou gewoon doorgaan aan vragen of je een keer een prive les krygt!
dn kun je even lekker op je zelf gaan rijden misschien help het!

wizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:08

heey Haha!

Je kunt ook prive les nemen om samen met je instructeur/instructrice het probleem op te lossen.
Maar ik zou echt niet stoppen daar krijg je SPIJT van

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:45

niet opgeven! Ik snap je gevoel maar gewoon blijven rijden, je komt er wel bovenop!