Ik snap uberhaupt niet waarom TS dit topic heeft geopend als ze toch geen advies wil?
Maar meid, doe lekker wat je wilt met je paard.. Jouw paard, jouw keuze.. Kom alleen niet brullen op bokt als je paard naar de klöte is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Vreemd, ik las net nog dat ze 2-3 jaar geleden ook bokte maar iemand dat er toen even uitgeslagen heeft en hij het bij haar eventjes niet meer deed. (sowieso vreemd want dan zou hij dat ook wel uit zijn hoofd laten nadat hij aangepakt is.. Of zou er dan tóch iets niet helemaal goed zijn als hij het weer gaat doen?)

BitchyWitchy schreef:Yep, heel duidelijk, erg helder........
Je vraagt advies, en als het je niet aanstaat draai je je verhaal zo dat het jou weer uitkomt. Helder...........

Lutjehorsy schreef:BitchyWitchy schreef:Yep, heel duidelijk, erg helder........
Je vraagt advies, en als het je niet aanstaat draai je je verhaal zo dat het jou weer uitkomt. Helder...........
Ik verdraai niets. Maar heb eigenlijk ook geen zin meer om hier tegen in te gaan. Jullie kennen mij en het paardje niet. Het zal wel, ik vraag gewoon advies en heb al gezegd, dat mijn vader het onzin vindt om er een da bij te halen. Ga dit niet achter zijn rug om doen.
Vinden jullie het een vaag verhaal. jammer dan. Het is zo en niet anders.
Lutjehorsy schreef:BitchyWitchy schreef:Yep, heel duidelijk, erg helder........
Ik verdraai niets. Maar heb eigenlijk ook geen zin meer om hier tegen in te gaan. Jullie kennen mij en het paardje niet. Het zal wel, ik vraag gewoon advies en heb al gezegd, dat mijn vader het onzin vindt om er een da bij te halen. Ga dit niet achter zijn rug om doen.
Vinden jullie het een vaag verhaal. jammer dan. Het is zo en niet anders.

Breghje schreef:Jou vader is medisch onderlegd begrijp ik hieruit? Zo niet, dan hoef je nog niet achter zijn rug iets te doen. Laat hem dit topic lezen, als ie ziet dat het hem misschien niet eens geld kost, dat ie bijdraait.
Heeeel erg jammer die laatste zin, daaruit blijkt vooral je meelevendheid met je paardje. NOT. Het is zo en niet anders, nou dan wens ik je heel veel succes met het uitzitten van de bokken. Waarschijnlijk parkeert je paard je vanzelf een x tussen hemzelf en de omheining in, waarschijnlijk dat dan het kwartje valt. Of pa stuurt hem naar Stegemann omdat het "een onhandelbaar paard is"... yeah...
Citaat:Vreemd, ik las net nog dat ze 2-3 jaar geleden ook bokte maar iemand dat er toen even uitgeslagen heeft en hij het bij haar eventjes niet meer deed. (sowieso vreemd want dan zou hij dat ook wel uit zijn hoofd laten nadat hij aangepakt is.. Of zou er dan tóch iets niet helemaal goed zijn als hij het weer gaat doen?)
Echt waar.. En als je dan je nek of rug breekt omdat je paard je lanceert hem lekker naar de slager brengen omdat hij onbetrouwbaar is.. Het is immers MAAR een paard, nietwaar?? 

Tallie_Ho schreef:STRUISVOGELPOLITIEK..
BitchyWitchy schreef:Tallie_Ho schreef:STRUISVOGELPOLITIEK..
Hahaha...... ja, en dan drie keer raden wiens kop er in het zand zit

BitchyWitchy schreef:Tallie_Ho schreef:STRUISVOGELPOLITIEK..
Hahaha...... ja, en dan drie keer raden wiens kop er in het zand zit
kamsel schreef:Als het lichamelijk zou zijn: een dierenarts komt er toch niet..
Als het rijtechnisch zou zijn: zelf is ze niet bij machte (maakt niet uit om wat voor reden, die weet het paard toch niet, die merkt alleen dat er geen consequenties aan zijn gedrag zitten) om het rijtechnisch op te lossen...
Dus ik denk dat dit topic idd op slot kan voordat het alleen moddergooien word....
Als je vader hem wil verkopen, laat het weten...................
Lutjehorsy schreef:Mijn vader verkoopt hem niet. hij heeft hem zelf gefokt.
Chel_ schreef:Sluit me compleet bij Breghje en Bitchywitchy en Kamsel aan. Laat er iemand naar kijken.. Iemand met verstand wel te verstaan. We snappen allemaal dat je het anders wil oplossen, maar soms is er helaas geen andere oplossing. Het lijkt me het verstandigste voor iedereen dat er een derde (onafhankelijke) partij bijkomt. Mochten jij en je vader gelijk hebben, prima. Maar als het paard toch ergens last van blijkt te hebben dan zou je jezelf toch voor je kop slaan? En dit alles hoef je niet achter de rug van je vader om te doen. Je kan toch zeggen tegen je pa: goh heb toch het gevoel dat we het paard even na moeten laten kijken.. Daar zou geen probleem in mogen zitten. En je vader zou je ook serieus moeten nemen, zeker als hij je elke keer ziet rodeorijden..

Lutjehorsy schreef:Hij heeft maar 1 keer van die rodeo-bokken gedaan. Daarvoor deed hij alleen van die jolige bokken in galop. Ik heb hem alleen toen niet op de kop gegeven, ook niet met stem etc. Wegens mijn beperkingen ben ik wat bang en wilde gewoon graag wat tips om hem aan het lopen te krijgen, zodat hij minder snel kan gaan bokken.
Nee, die hebben we niet gegeven, das waar...... Lutjehorsy schreef:Chel_ schreef:Sluit me compleet bij Breghje en Bitchywitchy en Kamsel aan. Laat er iemand naar kijken.. Iemand met verstand wel te verstaan. We snappen allemaal dat je het anders wil oplossen, maar soms is er helaas geen andere oplossing. Het lijkt me het verstandigste voor iedereen dat er een derde (onafhankelijke) partij bijkomt. Mochten jij en je vader gelijk hebben, prima. Maar als het paard toch ergens last van blijkt te hebben dan zou je jezelf toch voor je kop slaan? En dit alles hoef je niet achter de rug van je vader om te doen. Je kan toch zeggen tegen je pa: goh heb toch het gevoel dat we het paard even na moeten laten kijken.. Daar zou geen probleem in mogen zitten. En je vader zou je ook serieus moeten nemen, zeker als hij je elke keer ziet rodeorijden..
Hij heeft maar 1 keer van die rodeo-bokken gedaan. Daarvoor deed hij alleen van die jolige bokken in galop. Ik heb hem alleen toen niet op de kop gegeven, ook niet met stem etc. Wegens mijn beperkingen ben ik wat bang en wilde gewoon graag wat tips om hem aan het lopen te krijgen, zodat hij minder snel kan gaan bokken.
Chel_ schreef:Ik val je niet aan. Dat doen we geen van allen. We proberen je te helpen met je probleem. En je probleem is ook begrepen door iedereen hier.
Als het alleen maar joligheid is van hem, waarom dan alleen in de galop? Ik hoop echt dat je ook kritisch blijft naar jezelf, je vader en je paard.
Wat betreft de tips denk ik dat je alles wel gekregen hebt, wat je krijgen zal. Daarom lijkt mij een slotje vooral voor jou het beste idee. Anders gaat het een moddergevecht worden zoals Kamsel zegt. Een ieder die nu nog in dit topic komt zal waarschijnlijk zeggen dat je een derde partij erbij moet halen. Jij wil graag wat anders horen.
Ik hoop dat je een wijs besluit maakt betreffende je paard.. Je paard verdiend het...