paard wil mij van zijn rug afbokken tijdens de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: paard wil mij van zijn rug afbokken tijdens de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:27

Hmm, zoals ik het lees heeft het paard gewoon last van ruiter of zadel. Anders zou hij niet bokken onder het zadel en het aan de longe niet doen..

Ik snap uberhaupt niet waarom TS dit topic heeft geopend als ze toch geen advies wil?

Maar meid, doe lekker wat je wilt met je paard.. Jouw paard, jouw keuze.. Kom alleen niet brullen op bokt als je paard naar de klöte is Lachen

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:31

Citaat:
Vreemd, ik las net nog dat ze 2-3 jaar geleden ook bokte maar iemand dat er toen even uitgeslagen heeft en hij het bij haar eventjes niet meer deed. (sowieso vreemd want dan zou hij dat ook wel uit zijn hoofd laten nadat hij aangepakt is.. Of zou er dan tóch iets niet helemaal goed zijn als hij het weer gaat doen?)

Kwam anders geen zweep aan te pas hoor. Bijrijder heeft hem toen gewoon een tijdje voor me gereden. Was alleen omdat ik toen meerdere paarden had te rijden en weinig tijd had in verband met studie. Vond het toen niet eerlijk tegenover hem om er maar af en toe op te rijden, terwijl hij door gereden moest worden. Helaas heeft de bijrijder een eigen paardje gekocht en had ze dus geen tijd meer om mijn vaders paard te doen.
Is het zo misschien wat duidelijker?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:34

Het is ons allemaal super duidelijk TS. Alleen valt het kwartje bij jou niet. Je vraagt advies, krijgt supergoed advies en zelfs nog een droom aanbod en gooit alles weg.

Dus mijn vragen aan jou zijn: Wat wil je horen? Wat is de reden dat je dit topic gestart bent? Waarom blijf je alle adviezen opzij leggen ipv er eens neutraal naar te kijken en er iets mee te doen?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:37

Yep, heel duidelijk, erg helder........

Je vraagt advies, en als het je niet aanstaat draai je je verhaal zo dat het jou weer uitkomt. Helder........... Ja

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:40

BitchyWitchy schreef:

Je vraagt advies, en als het je niet aanstaat draai je je verhaal zo dat het jou weer uitkomt. Helder........... Ja

Ik verdraai niets. Maar heb eigenlijk ook geen zin meer om hier tegen in te gaan. Jullie kennen mij en het paardje niet. Het zal wel, ik vraag gewoon advies en heb al gezegd, dat mijn vader het onzin vindt om er een da bij te halen. Ga dit niet achter zijn rug om doen.
Vinden jullie het een vaag verhaal. jammer dan. Het is zo en niet anders.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:44

Lutjehorsy schreef:
BitchyWitchy schreef:

Ik verdraai niets. Maar heb eigenlijk ook geen zin meer om hier tegen in te gaan. Jullie kennen mij en het paardje niet. Het zal wel, ik vraag gewoon advies en heb al gezegd, dat mijn vader het onzin vindt om er een da bij te halen. Ga dit niet achter zijn rug om doen.

Jou vader is medisch onderlegd begrijp ik hieruit? Zo niet, dan hoef je nog niet achter zijn rug iets te doen. Laat hem dit topic lezen, als ie ziet dat het hem misschien niet eens geld kost, dat ie bijdraait.

Heeeel erg jammer die laatste zin, daaruit blijkt vooral je meelevendheid met je paardje. NOT. Het is zo en niet anders, nou dan wens ik je heel veel succes met het uitzitten van de bokken. Waarschijnlijk parkeert je paard je vanzelf een x tussen hemzelf en de omheining in, waarschijnlijk dat dan het kwartje valt. Of pa stuurt hem naar Stegemann omdat het "een onhandelbaar paard is"... yeah...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:45

Lutjehorsy schreef:
BitchyWitchy schreef:

Nou, dan kan je net zo goed het topic op slot laten gooien, want het enige advies wat wij jou kunnen geven is om het dier na te laten kijken.. Erg simpel Lachen

Ik vind het niet vaag, ik vind het dom dat je niet wilt luisteren..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:47

Maar het enige advies wat iedereen geeft is; haal er iemand bij!!!

Nou, als je dat niet wilt dan houdt het op toch............. En nu niet weer de schuld bij je vader leggen. Als jij wilt dat er een DA bij komt, kun je dat tegen hem zeggen. WIl hij dat niet dan kun je aangeven dat je niet mee met het paard werkt totdat je weet wat er is......... Damn, luister jij altijd zo braaf naar je pappie??? Laat hem in een knup vallen met zijn krenterigheid. Als je geen kosten wilt maken, moet je geen dieren nemen......... Als jij last van je reuma hebt, moet je ook maar niet zeuren???? Of mag jij wel behandeld worden?????????

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:51

Breghje schreef:
Jou vader is medisch onderlegd begrijp ik hieruit? Zo niet, dan hoef je nog niet achter zijn rug iets te doen. Laat hem dit topic lezen, als ie ziet dat het hem misschien niet eens geld kost, dat ie bijdraait.

Heeeel erg jammer die laatste zin, daaruit blijkt vooral je meelevendheid met je paardje. NOT. Het is zo en niet anders, nou dan wens ik je heel veel succes met het uitzitten van de bokken. Waarschijnlijk parkeert je paard je vanzelf een x tussen hemzelf en de omheining in, waarschijnlijk dat dan het kwartje valt. Of pa stuurt hem naar Stegemann omdat het "een onhandelbaar paard is"... yeah...

Die laatste zin sloeg op:
Citaat:
Vreemd, ik las net nog dat ze 2-3 jaar geleden ook bokte maar iemand dat er toen even uitgeslagen heeft en hij het bij haar eventjes niet meer deed. (sowieso vreemd want dan zou hij dat ook wel uit zijn hoofd laten nadat hij aangepakt is.. Of zou er dan tóch iets niet helemaal goed zijn als hij het weer gaat doen?)

Dat de bijrijder geen zweep gebruikte en hem gewoon op een consequente paardvriendelijke manier gereden heeft. Dat dit zo is en niet anders. Heeft dus helemaal niets te maken met geen meelevendheid voor het paardje.

Het draait niet om geld, maar dat heb ik al proberen uit te leggen. Blijkbaar valt er bij jou en andere bokkers, die hier vaak in dit topic reageren, het kwartje niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:55

Tuurlijk gaat het niet om het geld.. Het gaat erom dat je vader gewoon geen zin heeft om het dier na te laten kijken.. Lachen

Waarom zou je immers een paard wat dit soort gedrag vertoont na laten kijken? Hij is gewoon vervelend en heeft een harde hand nodig, of een corrigerende ruiter..

Meid, ik zou ook gewoon mijn waffel dichthouden hoor Knipoog Echt waar.. En als je dan je nek of rug breekt omdat je paard je lanceert hem lekker naar de slager brengen omdat hij onbetrouwbaar is.. Het is immers MAAR een paard, nietwaar?? Lachen

Dit soort gedrag heeft trouwens een naam.. Ehhh, wat was het ook maar weer?? Oh ja.. STRUISVOGELPOLITIEK.. Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:01

Goed, het paard moet op een paardvriendelijke en consequente manier doorgereden worden. Je bent dus op zoek naar een bijrijder!!!!
Nou valt mijn kwartje!! Tjeeees dat ik dat niet eerder doorhad zeg, dáárom wil pa niet dat het dier nagekeken wordt ook niet voor niets, want een bijrijder lost alle problemen met het dier op, zomaar ineens met een zwiepje van de toverstaf net als 2-3 jaar geleden. Dit klinkt echt alsof het regelrecht uit de Penny komt... vakanties nog niet voorbij???

En nee, wij kennen jou en je paardje niet, maar het beeld dat we ondertussen van je hebben door dit topic en wat je zelf hebt gecreeerd is niet bepaald dat van een paardvriendelijk en consequente ruiter die veel van zijn paardje houd, meer iemand die blind is voor de problemen die het paard heeft. Als een bijrijder het paard wel goed voor elkaar krijgt en jij niet, zou ik je paard een heel groot plezier doen en het te koop zetten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:03

Tallie_Ho schreef:
STRUISVOGELPOLITIEK.. Haha!

Hahaha...... ja, en dan drie keer raden wiens kop er in het zand zit Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:07

BitchyWitchy schreef:
Tallie_Ho schreef:

Nou, mijn kop is het in ieder geval niet Haha! Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:10

BitchyWitchy schreef:
Tallie_Ho schreef:

Twee koppen naast elkaar....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:54

Als het lichamelijk zou zijn: een dierenarts komt er toch niet..
Als het rijtechnisch zou zijn: zelf is ze niet bij machte (maakt niet uit om wat voor reden, die weet het paard toch niet, die merkt alleen dat er geen consequenties aan zijn gedrag zitten) om het rijtechnisch op te lossen...
Dus ik denk dat dit topic idd op slot kan voordat het alleen moddergooien word....

Als je vader hem wil verkopen, laat het weten...................

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:13

kamsel schreef:
Als het lichamelijk zou zijn: een dierenarts komt er toch niet..
Als het rijtechnisch zou zijn: zelf is ze niet bij machte (maakt niet uit om wat voor reden, die weet het paard toch niet, die merkt alleen dat er geen consequenties aan zijn gedrag zitten) om het rijtechnisch op te lossen...
Dus ik denk dat dit topic idd op slot kan voordat het alleen moddergooien word....

Als je vader hem wil verkopen, laat het weten...................

Mijn vader verkoopt hem niet. hij heeft hem zelf gefokt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:21

Lutjehorsy schreef:
Mijn vader verkoopt hem niet. hij heeft hem zelf gefokt.

Dat is een feit, geen hindernis...............

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:21

Sluit me compleet bij Breghje en Bitchywitchy en Kamsel aan. Laat er iemand naar kijken.. Iemand met verstand wel te verstaan. We snappen allemaal dat je het anders wil oplossen, maar soms is er helaas geen andere oplossing. Het lijkt me het verstandigste voor iedereen dat er een derde (onafhankelijke) partij bijkomt. Mochten jij en je vader gelijk hebben, prima. Maar als het paard toch ergens last van blijkt te hebben dan zou je jezelf toch voor je kop slaan? En dit alles hoef je niet achter de rug van je vader om te doen. Je kan toch zeggen tegen je pa: goh heb toch het gevoel dat we het paard even na moeten laten kijken.. Daar zou geen probleem in mogen zitten. En je vader zou je ook serieus moeten nemen, zeker als hij je elke keer ziet rodeorijden..

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:28

Chel_ schreef:
Sluit me compleet bij Breghje en Bitchywitchy en Kamsel aan. Laat er iemand naar kijken.. Iemand met verstand wel te verstaan. We snappen allemaal dat je het anders wil oplossen, maar soms is er helaas geen andere oplossing. Het lijkt me het verstandigste voor iedereen dat er een derde (onafhankelijke) partij bijkomt. Mochten jij en je vader gelijk hebben, prima. Maar als het paard toch ergens last van blijkt te hebben dan zou je jezelf toch voor je kop slaan? En dit alles hoef je niet achter de rug van je vader om te doen. Je kan toch zeggen tegen je pa: goh heb toch het gevoel dat we het paard even na moeten laten kijken.. Daar zou geen probleem in mogen zitten. En je vader zou je ook serieus moeten nemen, zeker als hij je elke keer ziet rodeorijden..

Hij heeft maar 1 keer van die rodeo-bokken gedaan. Daarvoor deed hij alleen van die jolige bokken in galop. Ik heb hem alleen toen niet op de kop gegeven, ook niet met stem etc. Wegens mijn beperkingen ben ik wat bang en wilde gewoon graag wat tips om hem aan het lopen te krijgen, zodat hij minder snel kan gaan bokken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:31

Chel, je bedoelt het helemaal goed. Maar zowel pa als dochter vinden dat ze een paard dat zelf gefokt is (dus????) en laat merken dat er wezenlijk iets aan de hand is mogen laten modderen. Ze neemt niets aan, geen raad ,niets, dus ik begin me zo onderhand af te vragen of het paard uberhaupt wel bestaat, of we hier niet een of ander uit een dikke duim gezogen Penny verhaal hebben zitten lezen en dat TS zich een breuk lacht omdat wij oprecht meeleven met een niet bestaand paard. Hoewel het dan eerder een zwarte Arabische hengst zou moeten zijn... maar dat zou opvallen waarschijnlijk, dan gaan de Penny alarm bellen iets te snel rinkelen.

Pa heeft geen verstand van paarden, das duidelijk en koter nog minder. Ga huisstofmijten houden ofzo, geen dieren die je kunt verkl*ten zoals je nu met je paard aan het doen bent.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:34

Lutjehorsy schreef:
Hij heeft maar 1 keer van die rodeo-bokken gedaan. Daarvoor deed hij alleen van die jolige bokken in galop. Ik heb hem alleen toen niet op de kop gegeven, ook niet met stem etc. Wegens mijn beperkingen ben ik wat bang en wilde gewoon graag wat tips om hem aan het lopen te krijgen, zodat hij minder snel kan gaan bokken.

Slapen Dromen Nee, die hebben we niet gegeven, das waar......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:34

Stel je voor Lutje, dat jij met je reuma gewoon de hele dag aan een lopende band zou moeten zitten.. Jij voelt je niet lekker, geeft dit aan en niemand die er ook maar enigsinds naar luisterd, omdat iedereen er van overtuigd is dat je niet ziek kan zijn..

En stel je dan eens voor dat het steeds meer pijn gaat doen, jij steeds harder gaat protesteren en er nog niemand luisterd.

Vervolgens ga je om je heen meppen en iedereen verklaart je voor gek, omdat je immers niks mankeerd, maar gewoon achterlijk loopt te doen..

Ik wil hier echt wat mee zeggen..

En waarom niet eerst uitsluiten dat het dier een lichamelijke beperking heeft voor je aan probleemoplossing gaat werken?

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:37

Lutjehorsy schreef:
Chel_ schreef:

Ik val je niet aan. Dat doen we geen van allen. We proberen je te helpen met je probleem. En je probleem is ook begrepen door iedereen hier.

Als het alleen maar joligheid is van hem, waarom dan alleen in de galop? Ik hoop echt dat je ook kritisch blijft naar jezelf, je vader en je paard.

Wat betreft de tips denk ik dat je alles wel gekregen hebt, wat je krijgen zal. Daarom lijkt mij een slotje vooral voor jou het beste idee. Anders gaat het een moddergevecht worden zoals Kamsel zegt. Een ieder die nu nog in dit topic komt zal waarschijnlijk zeggen dat je een derde partij erbij moet halen. Jij wil graag wat anders horen.

Ik hoop dat je een wijs besluit maakt betreffende je paard.. Je paard verdiend het...

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:42

Chel_ schreef:
Ik val je niet aan. Dat doen we geen van allen. We proberen je te helpen met je probleem. En je probleem is ook begrepen door iedereen hier.

Als het alleen maar joligheid is van hem, waarom dan alleen in de galop? Ik hoop echt dat je ook kritisch blijft naar jezelf, je vader en je paard.

Wat betreft de tips denk ik dat je alles wel gekregen hebt, wat je krijgen zal. Daarom lijkt mij een slotje vooral voor jou het beste idee. Anders gaat het een moddergevecht worden zoals Kamsel zegt. Een ieder die nu nog in dit topic komt zal waarschijnlijk zeggen dat je een derde partij erbij moet halen. Jij wil graag wat anders horen.

Ik hoop dat je een wijs besluit maakt betreffende je paard.. Je paard verdiend het...

Ik heb anders wel tips gekregen, vooral via pb. Omdat dit topic naar de stinkmodder is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:44

Dan ben ik oprecht benieuwd naar die tips. Meen ik serieus, ik ben nooit te beroerd iets te leren.