Help wat moet ik?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DevilsFriend

Re: Help wat moet ik?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:38

Dante_ schreef:
Rian1984 schreef:
Jongens... hou het even gezellig...
Ze stelt een vraag.. ik geef eerlijk antwoord...
En verwacht dan geen commentaar van een 3e persoon.
Veel plezier met je paardje en ik zou gewoon lekker gaan oefenen en wedstrijdjes rijden en je ziet vanzelf wel hoever je komt toch?

commentaar van een 3e persoon is niet verboden hoor, daar is het topic juist voor..

ja ik blijf gewoon realistisch mijnn probleem als ik dat penny vind he!
je moet dat meisje geen valse hoop geven dat ze binnen een maand anky is..
maar ja aangezien ze zeer wilde hengste beleerd enz...
zie ik ze vast wel op tv op eurosport!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:42

Ook dravers zouden dit kunnen, is alleen de vraag of deze draver er aanleg voor heeft. Maar sorry dat ik het zeg je klinkt enorm verwend!!! Bah wees blij met wat je hebt en anders koop een paard wat je zeker weet die het kan en gun die draver een goed leven bij iemand die haar leuk recreatief kan gaan rijden.
Arm beest

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:51

Kee, gewoon een antwoord op je vraag: Als je draver gezond is en geen gebreken heeft moet hij de onderdelen van een Z dressuurproef kunnen lopen. Maar of je hem daar een plezier mee doet is een ander onderwerp.
Waarom kijk je niet wat wel een goede dicipline voor je paardje is? Endurance bijvoorbeeld? Er rijden toch best veel mensen niet onverdienstelijk in deze tak van sport. En om meteen maar even het vooroordeel weg te nemen, endurance is echt wel iets meer dan een redelijk lang buitenritje..probeer gewoon eens een kennismakingsklasse. Tis vrij verslavend;-)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:02

Z2 is misschien een beetje te voorbarig, B rijden is ook leuk en dan zie je vanzelf wel hoe alles gaat Haha!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:07

en nog even over dat tong uitsteken, dat is een draverskwaaltje

9 van de 10 dravers doen dit en niet omdat ze iets hebben, het is een soort extra'tje bij je draver

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:43

risky schreef:

9 van de 10 dravers doen dit en niet omdat ze iets hebben, het is een soort extra'tje bij je draver

Wat een onzin zeg. Ik heb wel twintig verschillende onder het zadel gehad en geen van allen deed dat. Ik ken er maar een die het doet.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:06

ja ik blijf gewoon realistisch mijnn probleem als ik dat penny vind he!
je moet dat meisje geen valse hoop geven dat ze binnen een maand anky is..
maar ja aangezien ze zeer wilde hengste beleerd enz...
zie ik ze vast wel op tv op eurosport![/quote]

Nou ik geef dr ook geen valse hoop , ken dr al heel wat jaartjes, en als je iets zeer graag wilt lukt het je uiteindelijk ook!

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:07

SparklingApp schreef:
Ik heb eerder ook een draver gehad, dat was na mijn pony mijn eerste paardje en mijn ouders hadden geen verstand van paarden, een vriendin liep stage op die draversstal en daar hadden ze een jonge hengst staan die ze weg wilde doen omdat hij alleen maar galoppeerde.
Heel mooi paard om te zien, mensen vroegen echt niet aan mij of het een draver was en ik hem zelf ingereden, schat van een hengst en deed het super.
Ik wilde ook de sport in en naar Deurne, maar na een tijd begon hij niet goed te lopen, tijdje rustig aan liep hij weer goed, weer wat aan het werk werd hij weer onregelmatig..

Op een dag wilde mijn DA zien hoe ik hem reed, toen zei hij tegen me dat ik hem heel netjes reed dat het daar niet aan lag maar dat ik veel te veel van hem vroeg, op dat moment was ik een beetje met verzameling enzo bezig en mijn DA zei ook dat paard is gefokt om te draven en wat jij van hem vraagt kost hem te veel moeite.
Hij vond ook dat hij misschien nog wel sterker kon worden en het werk iets beter aan zou kunnen maar dat hij dat niet eerlijk vond tegenover mijn paard, dus zijn advies was om hem te verkopen als recreatie paard en een rijpaard terug te kopen.

Dat hebben we uiteindelijk gedaan, dat paard, ondertussen ruin kwam super leuk terecht bij een recreatie ruiter en heeft nooit meer onregelmatig gelopen en met mijn KWPNer ben ik met gemak M dressuur, springen en SGW geworden.

Zo, hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, anders heb ik het voor niks getypt! Knipoog
Het kan natuurlijk altijd anders lopen, maar naar mijn idee is die kans heel klein.

Denk wel Dat Geartsje er wat aan heeft!
Thanks voor je uitleg Melanie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:24

Geartsje93 schreef:
eerlijk waar ik heb egt bloedsirieus
Hengsten beleert!!!

ik had ook een hengst.. (nu niet meer, nu is het een ruintje) wat is daar bijzonder aan? hengsten zijn ook gewoon paarden en pony's... wilde hengsten beleren, en dan op eurosport te zien zijn? verdorie, had dat even wat eerder gezegd, dan had ik de mijne hengst gelaten!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:25

Geartsje93 schreef:
Noah2006 schreef:
NEE!
Je hebt haar dus zelf gekozen begrijp ik? En dan nu gaan zeuren..
Waarom ga je niet eens met je paard naar de tandarts, het is ook een uiting van ongenoegen de tong uitsteken (ZIE ARTIKEL). Misschien heeft hij ergens pijn in de mond. Ik zal hem toch eens laten onderzoeken/ keuren of het paard helemaal gezond is door een dierenarts voor je allerlei apparaten gaat kopen als je de oorzaak niet weet.

ze is gekeurt maar toen had ze die tong enzo al niks aant gebid
het is waarschijnlijk op de dravers baan gebeurt zei de dierenarts

Dan moet je haar nemen zoals ze is, met tong en al. Ik zal niet gelijk allerlei rigoreuze maatregelen nemen met het bit, om van het tongprobleem af te komen. Geef het paard eerst eens wat ontspanning en leg die lat wat lager. Zoals hiervoor werd gezegd,misschien is het niet eerlijk voor een draver die getraind is om te draven dit paard zo hoog te trainen. Misschien kan het paard het niet.
Begin bij het begin, en probeer haar eerst eens lekker ontspannen te laten open voordat je direct begint met wedstrijden. Op deze manier wordt de stress alleen maar erger.
Als je een paard naar de Z had willen rijden, waarom kocht je dan geen rij of spring paard??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:30

Citaat:
Nou ik geef dr ook geen valse hoop , ken dr al heel wat jaartjes, en als je iets zeer graag wilt lukt het je uiteindelijk ook!

ik wil heel graag top turner worden.... zal me dat uiteindelijk ook lukken?

nee, want dat is niet realistisch met mijn bouw..

Zo heb je veel kans dat haar draver ook de bouw mist voor de Z dressuur...
ja na jaren ploeteren en elke week 2 proeven starten kom je misschien in de buurt van het Z, maar is dat eerlijk tegenover het paard?

Z springen is niet eens haalbaar voor alle paarden gefokt als rijpaard...dan ben je met een draver wel een erg grote uitzondering... dan geef je zeker valse hoop als je voor blijft houden dat het gaat lukken.

Maar gezien beide jullie leeftijd...zal het daar toch iets mee te maken hebben.
Ga in je vakantie maar eens wat concoursen bezoeken en kijken dan meer eens goed naar de verschillende nivo's Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:41

Nou en ik zou ook al mijn hele leven Z ruiter willen worden, maar ik moet mijn paard nog eerst inrijden, en eerst moet hij nog ouder worden. God en ik ben al 24, misschien kom ik er niet eens. Maar ach, ik ben gelukkig en blij dat mijn paard goed luisterd en mak is! Wees gelukkig met wat je hebt zou ik zeggen en hou op met dat gezeur. Zeggen je ouders hier trouwens niks van? Je heb verdorie een paard gekregen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:43

Als ik ouder zou zijn en zou op dit topic stuiten geloof ik dat ik een advertentie op marktplaats zou plaatsen;

te koop lieve draver
gevraagd eigenaresse die hem waardeert en in de waarde laat en van hem geniet zoals hij is...

Handelaren en over het paard getilde meiden hoeven niet te reageren...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-08 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:44

runningkawa schreef:
Als ik ouder zou zijn en zou op dit topic stuiten geloof ik dat ik een advertentie op marktplaats zou plaatsen;

te koop lieve draver
gevraagd eigenaresse die hem waardeert en in de waarde laat en van hem geniet zoals hij is...

waar slaat dit op Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:44

runningkawa schreef:

te koop lieve draver

evt. te ruil voor een paard dat zijn tong niet uit zijn mond gooit, Z dressuur kan lopen, en ZZ springen kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:46

dat je verwend over komt met je paard...

jij krijgt een paard en waardeerd het helemaal niet...loopt te zeuren over een hoog nivo..ipv je gelukkig te prijzen met een eigen paard...
Veel meiden zouden een gat in de lucht springen...

ruilen...nee gloof niet dat ik dat als ouder zou doen...als het paard het kan....kan de ruiter het nog niet...dan heb je een andere instelling nodig...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:50

Verplaats je eens in meiden van jouw eigen leeftijd!
Toen ik bv 14 was, reed ik op Fjorden omdat paarden te hoog waren en was ik heel erg blij dat mijn moeder de manegelessen betaalde voor mij, 1x per week. Verder meste ik stallen uit om 2x per week te mogen rijden! En jij zeurt over een paard wat je hebt gekregen dat geen Z kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:52

runningkawa schreef:
dat je verwend over komt met je paard...

jij krijgt een paard en waardeerd het helemaal niet...loopt te zeuren over een hoog nivo..ipv je gelukkig te prijzen met een eigen paard...
Veel meiden zouden een gat in de lucht springen...

ruilen...nee gloof niet dat ik dat als ouder zou doen...als het paard het kan....kan de ruiter het nog niet...dan heb je een andere instelling nodig...

heb je helemaal gelijk in Ja ik ben blij dat ik zelf met bloed zweet en tranen voor mijn pony gewerkt heb (3 maanden in een temperatuur van minder dan 7 graden, terwijl het buiten boven de 30 graden is) ik denk dat je het dan toch wel een stukje meer waardeerd, dan dat je alles in je schoot geworpen krijgt.. (wil niet zeggen dat iedereen die een paard gekregen heeft het niet waardeerd hoor)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:44

Geartsje93 schreef:
Zazoo schreef:
TS Op welk niveau rij je zelf?

Ik volgens mijn instructriece M2 Dressuur
en Springen erg hoog zegt ze altijd

JAJAJA, THUIS OF OP WEDSTRIJD IS NOGAL EEN VERSCHIL HEB JE AL OOIT CONCOURS GESTART??

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:48

risky schreef:

Ja tuurlijk. En paarden van andere rassen hebben dat zelden of nooit?
Onzin, mijn draver heeft nog nooit zijn tong uitgestoken. Is iets rijtechnisch of medisch en heeft bij mijn weten niks met het ras te maken

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:50

ik rijd nu sinds een paar maanden ook een draver die ik als mijn eigen mag beschouwen! Een prachtigegrote zwarte merrie met een gouden karakter, ze doet echt werkelijk alles voor je maar doet dan ook erg haar best en ze doet het super.
Dit is veel belangrijker voor mij, want ik heb er veel plezier van en het paard ook.
een gegeven paard niet ik de mond kijken (een paard heeft geen bek, haha)
Maar als ik het zo allemaal lees doe jij dit wel!
Wat doe je nu als jouw paard het nou niet kan, maar toch zijn best doet, doe je hem dan weg?????
je hebt het paard notabene gekregen, wees er dan blij en zuinig op.
Tis geen commentaar maar gewoon mijn mening.
De tong uitsteken doet "mijn" draver ook niet hoor, maar het is geen draverskwaal, het komt bij elk ras voor!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:00

Mensen hier en je paard zouden het echt meer waarderen als je rustig B start, en dan goed je best doet, je in gaat zetten en al hoger komt. Als het niet meer lukt, dan lukt het niet meer toch? Als je dan tegen die tijd nog een andere wilt die dat misschien wel kan, kun je overwegen die er bij te kopen en je draver gewoon weer lekker andere dingen mee te doen. Wedstrijden zijn eigenlijk alleen maar meting van wat de ruiter kan, niet wat het paard kan, het paard reageert alleen op de ruiters goede hulpen Knipoog Een toppaard, kan nooit eeuwig goed blijven als ie door beginners wordt gereden erna..Knipoog

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:03

risky schreef:

Onzin, waar haal je dat vandaan? Van de dravers die ik ken doen dit er geen een.
Dit vind ik echt onzin.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:07

oke ontopic Lachen

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:09

Merlynlover schreef:
risky schreef:

Onzin, waar haal je dat vandaan? Van de dravers die ik ken doen dit er geen een.
Dit vind ik echt onzin.

Ik ben het wel met je eens, ik vind dit ook onzin, want dit komt bij ieder ras voor!