Ik heb eerder ook een draver gehad, dat was na mijn pony mijn eerste paardje en mijn ouders hadden geen verstand van paarden, een vriendin liep stage op die draversstal en daar hadden ze een jonge hengst staan die ze weg wilde doen omdat hij alleen maar galoppeerde.
Heel mooi paard om te zien, mensen vroegen echt niet aan mij of het een draver was en ik hem zelf ingereden, schat van een hengst en deed het super.
Ik wilde ook de sport in en naar Deurne, maar na een tijd begon hij niet goed te lopen, tijdje rustig aan liep hij weer goed, weer wat aan het werk werd hij weer onregelmatig..
Op een dag wilde mijn DA zien hoe ik hem reed, toen zei hij tegen me dat ik hem heel netjes reed dat het daar niet aan lag maar dat ik veel te veel van hem vroeg, op dat moment was ik een beetje met verzameling enzo bezig en mijn DA zei ook dat paard is gefokt om te draven en wat jij van hem vraagt kost hem te veel moeite.
Hij vond ook dat hij misschien nog wel sterker kon worden en het werk iets beter aan zou kunnen maar dat hij dat niet eerlijk vond tegenover mijn paard, dus zijn advies was om hem te verkopen als recreatie paard en een rijpaard terug te kopen.
Dat hebben we uiteindelijk gedaan, dat paard, ondertussen ruin kwam super leuk terecht bij een recreatie ruiter en heeft nooit meer onregelmatig gelopen en met mijn KWPNer ben ik met gemak M dressuur, springen en SGW geworden.
Zo, hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, anders heb ik het voor niks getypt!
Het kan natuurlijk altijd anders lopen, maar naar mijn idee is die kans heel klein.