met slof rijden om te voorkomen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: met slof rijden om te voorkomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:54

ik zie je zeggen: zijn tanden en rug zijn goed, hij is nagekeken door een veearts en een zadelmakerij. Dat klopt niet helemaal in mijn ogen Clown
Laat ook nog eens een tandarts langskomen, een fysio, een osteopaat.. Alles voor je aan hulpmiddelen begint, een paard doet dat echt niet zomaar uit het niets hoor..

Trouwens: mijn eerste paardje, birba, is nagekeken door 10 veeartsen omdat ze gek was in haar hoofd en dik was. Geen enkele had opgemerkt dat ze drachtig was. De gynaecoloog zag het meteen, toch vreemd vind ik.. Veearts hoeft dus echt niet alles te weten hoor Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:55

Je hebt in dit topic ook een aantal keren uitgelegd wat je paard precies doet, wie je er naar hebt laten kijken en daar wordt op gereageerd. En je hebt gezegd dat je paard liever lui is dan moe. Vind ik niet zo aardig naar je paard toe, aangezien je paard iets aan wil geven. Hij kan nou eenmaal niet praten, dus hij moet wat.

Ik heb er in eerste instantie vriendelijk op gereageerd, maar gezien je antwoorden, kreeg ik vrij snel een enorme weerstand. Omdat je totaal niet bereid bent om verder te kijken en naar je paard te luisteren. Bovendien roep je hele tegenstrijdige dingen. Vooral ter verdediging, valt me op. Dat vind ik verdacht. Clown

Wat ik vooral heel erg jammer vind is dat je gewoon niet naar je paard wilt luisteren. Dat je geen kundige hulp in schakelt, ondanks de vele goede adviezen. Waarom niet even goed door zoeken naar de oorzaak? Daar helpt geen tiedeman of weet-ik-veel-wat-voor -andere-hulpteugel tegen, hoor. Want hoe lang ga je zo blijven rijden? Wat wil je ermee bereiken door zo te rijden? Dat het op een dag ophoudt? Wanneer dan?

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je niet echt wilt weten wat jouw paard dwars zit. Kan er met mijn pet niet bij. En dan nog roepen dat je zo'n geweldige band met hem hebt. Nou, dan is jouw idee over een band met je paard toch echt heel anders dan de mijne. Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:56

Precies zo.....

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:03

likewise... en daar is dan ook alles mee gezegd...
als je vraagt en geen enkel antwoord respecteerd is voor mij de kous af hoor... voor mij in ieder geval topic gesloten...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:03

Voor mij nu ook definitief.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:06

volgens mij zit ze in de ontkenningsfase, ik wou dat iemand destijds mij adviezen had gegeven met mijn eigen paard......
Dat had me een hoop ellende bespaard om maar niet te praten van geld (zuurverdiend)

Maar ik zeg altijd maar door ervaring leer je het beste....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:08

leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken!

alleen sommige willen het wiel zelf weer opnieuw uitvinden..ondaks 5 pagina's aan waarschuwingen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:09

larrylurex schreef:

alleen jammer dat het meestal ten koste gaat van het paard.
Die lijd eronder.
daar kan geen geld tegenop.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:12

kan het niet laten.... wat blijft het ineens stil..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:08

Jaimyliefje schreef:
ik zie je zeggen: zijn tanden en rug zijn goed, hij is nagekeken door een veearts en een zadelmakerij. Dat klopt niet helemaal in mijn ogen Clown
Laat ook nog eens een tandarts langskomen, een fysio, een osteopaat.. Alles voor je aan hulpmiddelen begint, een paard doet dat echt niet zomaar uit het niets hoor..

Trouwens: mijn eerste paardje, birba, is nagekeken door 10 veeartsen omdat ze gek was in haar hoofd en dik was. Geen enkele had opgemerkt dat ze drachtig was. De gynaecoloog zag het meteen, toch vreemd vind ik.. Veearts hoeft dus echt niet alles te weten hoor Knipoog

tandarts is al geweest.
heeft al 2 maanden geduurt voor ik aan een hulpmiddel begon.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:10

Nadya schreef:
Je hebt in dit topic ook een aantal keren uitgelegd wat je paard precies doet, wie je er naar hebt laten kijken en daar wordt op gereageerd. En je hebt gezegd dat je paard liever lui is dan moe. Vind ik niet zo aardig naar je paard toe, aangezien je paard iets aan wil geven. Hij kan nou eenmaal niet praten, dus hij moet wat.

Ik heb er in eerste instantie vriendelijk op gereageerd, maar gezien je antwoorden, kreeg ik vrij snel een enorme weerstand. Omdat je totaal niet bereid bent om verder te kijken en naar je paard te luisteren. Bovendien roep je hele tegenstrijdige dingen. Vooral ter verdediging, valt me op. Dat vind ik verdacht. Clown

Wat ik vooral heel erg jammer vind is dat je gewoon niet naar je paard wilt luisteren. Dat je geen kundige hulp in schakelt, ondanks de vele goede adviezen. Waarom niet even goed door zoeken naar de oorzaak? Daar helpt geen tiedeman of weet-ik-veel-wat-voor -andere-hulpteugel tegen, hoor. Want hoe lang ga je zo blijven rijden? Wat wil je ermee bereiken door zo te rijden? Dat het op een dag ophoudt? Wanneer dan?

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je niet echt wilt weten wat jouw paard dwars zit. Kan er met mijn pet niet bij. En dan nog roepen dat je zo'n geweldige band met hem hebt. Nou, dan is jouw idee over een band met je paard toch echt heel anders dan de mijne. Clown

ik heb niet gezegt dat mijn paard liever lui is dan moe heb gezegt dat hij pas begint als hij echt aan het werk moet

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:11

KirstenG schreef:
likewise... en daar is dan ook alles mee gezegd...
als je vraagt en geen enkel antwoord respecteerd is voor mij de kous af hoor... voor mij in ieder geval topic gesloten...

mijn vraag was of dit kwaad kon en later of de tiedemann beter was verder niks jullie maken drama

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:12

Maar een chiropractor, osteopaat en/of fysio is nog niet geweest....... Clown
Twee maanden is op zich nog niet zo lang, hoor, als je soms hoort hoe lang mensen bezig zijn met uitzoeken van een bepaald probleem. Knipoog

Maar wel te lang voor een paard met problemen..... Elke dag is een dag teveel.
Zoek nou alsjeblieft kundige hulp voor je paard!!!!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:12

larrylurex schreef:
volgens mij zit ze in de ontkenningsfase, ik wou dat iemand destijds mij adviezen had gegeven met mijn eigen paard......
Dat had me een hoop ellende bespaard om maar niet te praten van geld (zuurverdiend)

ik zit niet in een ontkennings fase want er komt er vanavont 1 die gediplomeert is dan zullen we zien wat hij zegt...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:13

KirstenG schreef:
kan het niet laten.... wat blijft het ineens stil..

sommige mensen leven niet alleen op bokt maar hebben ook nog een gezin en huishouden

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:14

booster schreef:
hij wil rond sukkelen in de bak en niet werken

Zelfs al is dit waar, dan nog ligt het aan jouzelf. Jij maakt het werk niet leuk genoeg voor hem blijkbaar.
Maar gezien het verzet wat je paard toont, zou ik een veel diepere oorzaak zoeken.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:15

booster schreef:
ik zit niet in een ontkennings fase want er komt er vanavont 1 die gediplomeert is dan zullen we zien wat hij zegt...

Gelukkig maar Lachen Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Goed dat je dit gedaan hebt!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:16

Een slof Boos! ..

Een slof is als een scheermes in de handen van een aap......

Verbranden dat ding en leer luisteren naar je paard!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:17

Ik hoop dat er echt iemand komt om te kijken vanavond. Hoe eerder, hoe beter. Lachen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:18

die vrouw vertrouw ik er in die het had gedaan bij mijn paard maar omdat jullie haar niet geloven d8 nou maakt het uit laat er 1 komen wist dat er vanavond 1 zou komen op stal

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:19

Wat dan, een ostheopaat of een fysio?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:19

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor iemand dat is....... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:22

booster schreef:

Gediplomeerd in wat?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:23

ik weet het niet ik heb iemand van stal gebelt die vaqndaag haar paard laat behandelen heb gevraagt of ze hem kon bellen of hij me pony ook kon doen en kon gewoon weet niet hoe hij heet of wat dan ook heb gevraagt of hij gediplomeert was en dat was hij dus komt ie vanavond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:23

ik ook
ik geloof best in mensen die meer kunnen enzo. (meer tussen hemel en aarde)
Maar niet op deze manier.
Ben dan ook wel benieuwd wie die persoon is
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt