Je hebt in dit topic ook een aantal keren uitgelegd wat je paard precies doet, wie je er naar hebt laten kijken en daar wordt op gereageerd. En je hebt gezegd dat je paard liever lui is dan moe. Vind ik niet zo aardig naar je paard toe, aangezien je paard iets aan wil geven. Hij kan nou eenmaal niet praten, dus hij moet wat.
Ik heb er in eerste instantie vriendelijk op gereageerd, maar gezien je antwoorden, kreeg ik vrij snel een enorme weerstand. Omdat je totaal niet bereid bent om verder te kijken en naar je paard te luisteren. Bovendien roep je hele tegenstrijdige dingen. Vooral ter verdediging, valt me op. Dat vind ik verdacht.
Wat ik vooral heel erg jammer vind is dat je gewoon niet naar je paard wilt luisteren. Dat je geen kundige hulp in schakelt, ondanks de vele goede adviezen. Waarom niet even goed door zoeken naar de oorzaak? Daar helpt geen tiedeman of weet-ik-veel-wat-voor -andere-hulpteugel tegen, hoor. Want hoe lang ga je zo blijven rijden? Wat wil je ermee bereiken door zo te rijden? Dat het op een dag ophoudt? Wanneer dan?
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je niet echt wilt weten wat jouw paard dwars zit. Kan er met mijn pet niet bij. En dan nog roepen dat je zo'n geweldige band met hem hebt. Nou, dan is jouw idee over een band met je paard toch echt heel anders dan de mijne.