Nou, hopen dat Santhorst bevalt! Dan kunnen we een keer op de buitenrit, paar dat ik rij staat vlakbij
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Ik heb nog even een opmerking.... het gedrag van dit paard is natuurlijk niet alleen maar aan Meetje te wijten, ze heeft hem nog geen jaren en jaren en het is dus erg goed mogelijk dat hij, wat hij nu presenteert, op zijn eerdere adres heeft ingereden.
Daarbij benadruk ik nog eens dat een erg goed springpaard vaak heet en erg loperig is. Denk maar niet dat mensen als jullie en ik Okidoki foutloos door een B-parcours krijgen...
Overigens vind ik dat nog steeds geen reden om het rennen dan maar als zijn schuld te zien 

Meetje22 schreef:Para je hebt pb![]()
Hij mag al een uurtje en soms 2 uurtjes in de paddock los,zovaak als mogelijk is.
Ik vind het verschrikkelijk dat zo'n dier de hele dag in zn stal om zich heen loopt te turen.
Dus hoe vaker ie eruit kan hoe beter.
Stomme is dat je dan zou zeggen dat ie wel lekker zn energie eruit gooit maar niks is minder waar![]()
Meneer loopt suf 2 keer heen en weer,gaat rollen, staat op,schut zich uit en verzet vervolgens geen stap meer.
Gaat alleen maar kijken wat de rest aan het doen is
suleilitha schreef:Paard is bij de vorige eigenaar ZZ-opgeleid naar men zegt...
Verder wilde ik alleen maar even benadrukken dat de paarden die het goed den in de springsport, juist niet de gemakkelijkste zijn.
Meetje22 schreef:Zodra ie een hindernis ziet is meneer niet meer te houden en een flinke opstop heeft ook echt geen zin.
Hij is loopt maar te drammen en die hindernis trekt em als een magneet aan.
Ninx schreef:Meetje22 schreef:Para je hebt pb![]()
Hij mag al een uurtje en soms 2 uurtjes in de paddock los,zovaak als mogelijk is.
Ik vind het verschrikkelijk dat zo'n dier de hele dag in zn stal om zich heen loopt te turen.
Dus hoe vaker ie eruit kan hoe beter.
Stomme is dat je dan zou zeggen dat ie wel lekker zn energie eruit gooit maar niks is minder waar![]()
Meneer loopt suf 2 keer heen en weer,gaat rollen, staat op,schut zich uit en verzet vervolgens geen stap meer.
Gaat alleen maar kijken wat de rest aan het doen is
Jakkiebakkie, hij traint dus 2 en een half uur per dag, mag 1 of twee uurtjes naar buiten, en staat verder zo'n 19 a 20 uur op stal te koekeloeren?
Ik heb maar 1 woord voor je: verhuizen met dat paard! Ik wordt er al ongelukkig van als ik het lees.
Oh wacht, ik heb nog een woord: toom je ambitie een beetje in, en schroef die trainingen eens naar beneden.
Tussen iedere inspanning moet 48 uur zitten om het geestelijk en lichamelijk te verwerken.... hij wordt hier gewoon tureluurs van, en dat kan je hem niet kwalijk nemen.
Vanzelfsprekend is het niet mijn bedoeling lelijk tegen je te doen hoor.... maar dit is natuurlijk eerder 'sloopwerk' dan 'opbouwend werken'.

smurffie schreef:mijn advies zou zijn : laat het diertje lekker 2 dagen in de week niet onder het zadel.. maar als hij dat springen dan zo leuk vind een dagje vrijspringen.. en die andere dag: hoelang stond hij buiten? 3 uur toch ofzo? misschien proberen dit iets te verlengen en verder lekker m met rust laten?
en 2.5 uur training op een dag op 1 kilo brok vind ik inderdaad ook wel een beetje te veel.. is 1.5 uur niet genoeg? gezien hij ook nog met zijn vriendjes mag spelen?
Probeer anders hem de weide op te krijgen.. dat hoeft niet 24/7 te zijn.. kan ook gewoon alleen overdag zijn
Klein vraagje.. niet aanvallend bedoelt! Had je met danka niet al dezelfde problemen? (zo niet heb ik niks gezegt hoor!)
want anders kan het zijn dat jij je gewoon onbewust heeeel druk maakt voor het springen..
probeer op je paard te stappen en af en toe te controleren of je even heel diep in kan ademen.. en daarna even alles loslaten en even "inzakken" Dat je zelf weer geheel rustig ben zegmaar..

runningkawa schreef:nee ik krijg okidoki het parcours niet rond.
Omdat IK de slechte ruiter ben.
Niet omdat het paard "het allemaal zo verpest heeft."
Nee omdat ik het dan zo heb verpest
Mooi als hij daar in wassenaar zou kunnen komen staan
Meetje22 schreef:runningkawa schreef:nee ik krijg okidoki het parcours niet rond.
Omdat IK de slechte ruiter ben.
Niet omdat het paard "het allemaal zo verpest heeft."
Nee omdat ik het dan zo heb verpest
Mooi als hij daar in wassenaar zou kunnen komen staan
Met het zo verpest heeft werd gedoeld op het feit dat ie zo aan de haal ging.
Dat ie als een gek begon te scheuren zonder op enige hulp te reageren.
En niet dat het zijn schuld is dat iets niet soepel verliep.
Fijn dat mn zinnen zo lekker verdraaid worden![]()
Overigens werden we toen ook tweede dus zo "verpest"heeft ie het niet

Citaat:Ik rij hem nu met pessoabit met springen (en zelfs met pelhalm in met crossen)omdat ie het allemaal zo verpest heeft.
Hij had een martingaal om met een dubbelgebroken trens maar hij is toen zo met me aan de haal gegaan dat ik em heb beloofd dat ie me dat nooit meer zou flikken en dat ik hem daarbij zou helpen![]()
Natuurlijk is het rot als ik met een pessoabit moet springen,had liever ook met een trens gereden.
en wellicht wat meer krachtvoer.. als je dit trainingschema graag wil behouden teminste, persoonlijk zou ik het trainingsschema een stukje inkorten
Miracle_ schreef:Meetje22 schreef:Zodra ie een hindernis ziet is meneer niet meer te houden en een flinke opstop heeft ook echt geen zin.
Hij is loopt maar te drammen en die hindernis trekt em als een magneet aan.
Dit heeft Mickey dus ook!! Ik heb vandaag gesprongen, en voor de hindernis is ze niet te houden! ze springt uit zichzelf aan, zonder mijn hulpen, en zonder dat ik dat wil.
Ze vind het zóó leuk, en ze wil zóó graag, dat ze echt als een speer eroverheen racet!
Niet te houden die gekke knol !