Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:Er was in het begin niks mis.
Sinds zij er nog maar kort mee bezig zijn, gaat er véél mis.
Een groene pony kopen voor en groene ruiter = zachtjes uitgedrukt niet slim en als je kijkt naar het resultaat, vraag ik me zeer sterk af of het wel slim is om ermee door te gaan.
Als de ts denkt van wel, vraag ik me sterk af hoe ze dat wil gaan doen...en waarom zij denkt dat na dit snel verkregen resultaat het wel gaat lukken.
Maanling schreef:Heb je mijn post ook gelezen op de vorige pagina?
Vlak die mogelijkheid ook zeker niet uit.
Maanling schreef:Nu je zo schrijft lief in de omgang maar een draak met rijden gaat er ineens een lampje bij mij branden.![]()
(even teruggekeken in je openingspost en het blijkt idd om een merrie te gaan)
Wij hebben er namelijk zo eentje in pension staan.
Gruwelijk mooi paard, verscheidene keuringen gewonnen en uberlief in de omgang.
Tot je erop ging zitten. Ze is bij ons gekomen omdat de eigenaar er geen raad meer mee wist. Staleigenaresse kwam er ook niet doorheen. Wat je schrijft, stijgeren, bokken, niet langs een bepaalde hoek willen. Ik heb nog nooit een merrie zó lelijk zien doen.
Toen zijn de onderzoeken begonnen. Staleigenaresse vond het een té groot contrast, zo lief in de omgang en zo vreselijk met rijden. Ze was ervan overtuigd dat er meer aan de hand moest zijn. Merrie is ingespoten en op rust gezet voor haar knieen. Dat hielp wel, maar niet afdoende.
Ze stond vaak erg opgetrokken in de heupen en was met poetsen wat lastig op haar flanken. Wat blijkt: merrieproblemen (vraag me niet precies wat)
Ze staat nu op Regumate en waar ze vroeger in de binnenbank nog niet te rijden was, rijdt de schoondochter van de eigenaar er nu in de buitenbak keurig mee rond. Als alles goed gaat wilt dit meisje er mee gaan springen. Die regumate maakt gewoon alle verschil.
Merrie is nu te rijden. Toen ik het voor het eerst zag was het echt een wondertje!
Heb het er eens over met je dierenarts, hij of zij zal weten wat voor onderzoeken er nodig zijn om eea uit te sluiten of te bevestigen.
Maanling schreef:Maanling schreef:Nu je zo schrijft lief in de omgang maar een draak met rijden gaat er ineens een lampje bij mij branden.![]()
(even teruggekeken in je openingspost en het blijkt idd om een merrie te gaan)
Wij hebben er namelijk zo eentje in pension staan.
Gruwelijk mooi paard, verscheidene keuringen gewonnen en uberlief in de omgang.
Tot je erop ging zitten. Ze is bij ons gekomen omdat de eigenaar er geen raad meer mee wist. Staleigenaresse kwam er ook niet doorheen. Wat je schrijft, stijgeren, bokken, niet langs een bepaalde hoek willen. Ik heb nog nooit een merrie zó lelijk zien doen.
Toen zijn de onderzoeken begonnen. Staleigenaresse vond het een té groot contrast, zo lief in de omgang en zo vreselijk met rijden. Ze was ervan overtuigd dat er meer aan de hand moest zijn. Merrie is ingespoten en op rust gezet voor haar knieen. Dat hielp wel, maar niet afdoende.
Ze stond vaak erg opgetrokken in de heupen en was met poetsen wat lastig op haar flanken. Wat blijkt: merrieproblemen (vraag me niet precies wat)
Ze staat nu op Regumate en waar ze vroeger in de binnenbank nog niet te rijden was, rijdt de schoondochter van de eigenaar er nu in de buitenbak keurig mee rond. Als alles goed gaat wilt dit meisje er mee gaan springen. Die regumate maakt gewoon alle verschil.
Merrie is nu te rijden. Toen ik het voor het eerst zag was het echt een wondertje!
Heb het er eens over met je dierenarts, hij of zij zal weten wat voor onderzoeken er nodig zijn om eea uit te sluiten of te bevestigen.
Deze dus.
JoviBan schreef:Mag ik de link naar het andere topic over dit betreffende paard?
Nog wel even iets (in het algemeen) over dat er in het begin niks mis was met dit paard: dat zegt in feite (mij iig) nog niets. Wie weet hoe het dier geïntimideerd is en afgestompt bij TS kwam, en zich nu durft te uiten.
Ik zeg niet dat dit zo is, maar dat het kàn. Daarom wil ik ook graag het andere topic lezen.
Citaat:bij haar kan je er wel op gaan zitten.. het is alleen wanneer je de teugels oppakt dat ze begint te klieren..
je kan haar ook overal poetsen , ze maakt nergens geen probleem van.
dierenarts komt binnekort ook , dan vraag ik het eens
Maanling schreef:Citaat:bij haar kan je er wel op gaan zitten.. het is alleen wanneer je de teugels oppakt dat ze begint te klieren..
je kan haar ook overal poetsen , ze maakt nergens geen probleem van.
dierenarts komt binnekort ook , dan vraag ik het eens
Jep... was bij Vanity ook...
ik zal er ook eens navraag over doen
kellykeuhh schreef:hier even een overzicht hoe we het gaan aanpakken :
*haar tanden zijn nu gecontroleerd , ze had haken , en deze zijn verwijderd.
*nu gaan we haar lichaam door de ostheopate late controleren.
*vervolgens kopen we nieuw passend! zadel.
*als dat allemaal inorde is, ga ik er voor de 1ste keer zelf terug op. Dit om na te kijken hoe ze reageert en haar niet meteen aan te pakken zoals het er bij ons in de africhtingsstal aan toe gaat.
*is ze braaf en reageert ze goed, dan rij ik erop en ook mijn instructeur.
*is ze nog steeds lastig halen we er de paardenfluisteraar bij.. dan ga ik het eens bitloos proberen..
als dat allemaal niets opleverd zien we wel weer verder..
kellykeuhh schreef:hier even een overzicht hoe we het gaan aanpakken :
*haar tanden zijn nu gecontroleerd , ze had haken , en deze zijn verwijderd.
*nu gaan we haar lichaam door de ostheopate late controleren.
*vervolgens kopen we nieuw passend! zadel.
*als dat allemaal inorde is, ga ik er voor de 1ste keer zelf terug op. Dit om na te kijken hoe ze reageert en haar niet meteen aan te pakken zoals het er bij ons in de africhtingsstal aan toe gaat.
*is ze braaf en reageert ze goed, dan rij ik erop en ook mijn instructeur.
*is ze nog steeds lastig halen we er de paardenfluisteraar bij.. dan ga ik het eens bitloos proberen..
als dat allemaal niets opleverd zien we wel weer verder..
Kingsley2 schreef:Heb geduld het is een hele jonge pony, die komt bij een nieuwe eigenaar ze zal je altijd uitgaan testen en als jij ook nog groen bent dan ga je zeker tegen dingen aan lopen.
en dat overzichtje dat je maakt is goed,
en probeer er voor te zorgen dat je haf meer naar buiten mag het liefst dag en nacht hij is drie dat is zo goed voor hem. En dan kan je hem als hij te dik wordt best 3 of 4 nachten per week binnen halen dat doe ik ook met mijn tink omdat hij anders mega wordt.
maar ga er ook voor zorgen dat je echt goed les krijgt want dat is heel belanangrijk.
En misschien trek je te veel aan de teugels dat ze gaat klieren, probeer een met lange teugel te rijden in stap en in draf en dan ga je ze in draf stukje bij beetje oppakken maar hou die ontspanning in je handen en hou je heanden stil dit zijn hele belangrijke dingen zeker bij een jong paard. als je te onrustig bent of frunnikt dan worden hun ook vervelend in hun hoofd.
en nagefelijk rijden probeer het echt goed van achteruit te doen daar zit de motor werk veel met je zit en je kuit. en met twee teugels gelijke druk geven tot dat ze nageeft en dan je hand helemaal ontspannen wel contact houden. Wat mijn instructeur dan zegt lucht in je handen, voel wat je doet.
en anders zou ik toch een medisch onderzoek laten doen, kijken op rug problemen.
succes ik hoop dat je goede keuzes maakt en dat je een fijn paardje krijgt.

KiWiKo schreef:Dier is hartstikke boos............ en terecht! Ik vind jou wel een nette rustige ruiter.. (dat even ter verduidelijking)
maar mag ik nou een hele stomme vraag stellen..........?
WAT denk je op het moment dat je een 5 jarige groene ponie koopt voor je onervaren vriend?

Yamcha schreef:Je HAW topic is gesloten, anders zou ik daar RT commentaar geven, hier zal ik het er bij houden dat ik het allerbelabberdst vind, en dat de pony imo zéér terecht in de staak is
Voor uitgebreid commentaar mag je me pb-en, maar het zal neit mals zijn
acuut had teruggebracht, dit was toch niet waar je naar op zoek was?
KiWiKo schreef:Ik heb de foto's gezien, en dit paard moet echt heel anders gereden gaan worden........ op de eerste foto's zie je al dat dit dier nergens anders heen KAN dan omhoog.....
Hij zet zich helemaal vast, jij ook...... nah, plaatje rond zou ik zeggen.......
Dit gaat echt van kwaad tot erger, ik kan je slechts een advies geven......... en dat is NIET meer opstappen, laat dat paard doorrijden door een GOEDE ruiter die weet wat die doet. Die kan het paard ohz zo gymnastiseren dat het zijn lijf weer goed gaat gebruiken.
JoviBan schreef:Maw, hoe kun jij op de foto's zien dat het rijtechnische aspect de oorzaak is. Wellicht is het een gevolg.