Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Girlgamer schreef:Die van mij was toen trouwens ook nog hengst toen ik hem kocht. Heb hem laten castreren omdat er toch geen papier bij zat en je vrijwel nergens welkom bent met zo'n gevaarlijke hengst![]()
Maar de mijne was zo toen ik hem kocht en zo is hij nog steeds. Gelukkig zit er met rijden wel meer pit in.
Maar het is voor jouw paardje natuurlijk ook allemaal even wennen. Neem de tijd en leer elkaar kennen.
En na de castratie ben je zeker weer meteen volop gaan rijden?
justicelover schreef:oke ik heb het topic niet helemaal gelezen maar dit is mijn mening:
Ik vind het echt zonde dat de paarden al zo vroeg onder het zadel zijn. Mijn mening is 3 jarige leeftijd zadelmak maken half jaartje lekker in het weiland zetten en daarna weer rustig alles gaan leren. 2 a 3 keer in de week erop en als die 4 is ongeveer 4 keer per week erop. Ook als je hengst net gecastreert is, is het normaal dat hij 3 weken rust krijgt en dan in het weiland gaat lopen. succes ermee. Ik vind het overbodig om zo vroeg er al op te gaan zitten, dat is toch harstikke zonde van het beestje. Doe het allemaal rustig aan laat hem wennen, en lekker genieten van zijn jeugd.
succes ermee!

Girlgamer schreef:justicelover schreef:oke ik heb het topic niet helemaal gelezen maar dit is mijn mening:
Ik vind het echt zonde dat de paarden al zo vroeg onder het zadel zijn. Mijn mening is 3 jarige leeftijd zadelmak maken half jaartje lekker in het weiland zetten en daarna weer rustig alles gaan leren. 2 a 3 keer in de week erop en als die 4 is ongeveer 4 keer per week erop. Ook als je hengst net gecastreert is, is het normaal dat hij 3 weken rust krijgt en dan in het weiland gaat lopen. succes ermee. Ik vind het overbodig om zo vroeg er al op te gaan zitten, dat is toch harstikke zonde van het beestje. Doe het allemaal rustig aan laat hem wennen, en lekker genieten van zijn jeugd.
succes ermee!
Juistem, alleen het feit blijft dat ze hem zadelmak en ingereden gekocht heeft
Sfietje schreef:Mijn vriendin rijd de paarden in die stal waar ik hem gekocht heb en ook zij zegt dat hij gewoon zo een karakter heeft.
Dat je er alles mee kan doen en hij naar niets kijkt.
tantjeuh schreef:Sfietje schreef:Mijn vriendin rijd de paarden in die stal waar ik hem gekocht heb en ook zij zegt dat hij gewoon zo een karakter heeft.
Sorry... Maar waarom open je dan ingodsnaam een topic, waar in je openingspost staat: "Normaal zou een 3jaarse moeten spelen met een bal en egt jong zijn en zich kunnen uitleven. Maar dit doet hij allemaal niet. Ook in de omgang al wat je met hem doet het kan hem al niet schelen.". Als je er toch zo overtuigt van bent dat dit zijn karakter is, en niets te maken heeft met mentale overbelasting of met de castratie, waarom vraag je dan om raad?
Iedereen geeft hier goeie raad, maar je slaat de bal gewoon constant terug door met tegenargumenten aan te komen.
Sfietje schreef:Ik wil gewoon zijn karakter een beetje beschrijven maar blijkbaar word dat niet in dank afgenomen.
Een andere vriendin haar haf is nu 4 en speelt dus wel met een bal enzo.
Misschien weet de mijne gwn niet hoe hij met een bal overweg moet.
Ik heb dit topic geopend omdat ik in de eerste plaats tips en ideetjes wilde om spelletjes met hem te doen en grondwerk en deze tips krijg ik hier ook niet.
Alleen maar dat hij in het land moet, zo werkt dat misschien in Nederland maar niet in België, hier zijn er speciale omlopen voor 3 en 4jaarsen spring en dressuurconcoer
Sfietje schreef:Ik heb het in mijn openingtopic wel goed vermeld vind ik, zoals ik het verwijt krijg van leer lezen geldt dit voor vele die hier gereageert hebben ook.
tantjeuh schreef:Sfietje schreef:Mijn vriendin rijd de paarden in die stal waar ik hem gekocht heb en ook zij zegt dat hij gewoon zo een karakter heeft.
Sorry... Maar waarom open je dan ingodsnaam een topic, waar in je openingspost staat: "Normaal zou een 3jaarse moeten spelen met een bal en egt jong zijn en zich kunnen uitleven. Maar dit doet hij allemaal niet. Ook in de omgang al wat je met hem doet het kan hem al niet schelen.". Als je er toch zo overtuigt van bent dat dit zijn karakter is, en niets te maken heeft met mentale overbelasting of met de castratie, waarom vraag je dan om raad?
Iedereen geeft hier goeie raad, maar je slaat de bal gewoon constant terug door met tegenargumenten aan te komen.
Sfietje schreef:@def: In een kudde kan hij niet, waar ik sta gaan de paarden per 2 naar buiten.
Als ik wil gaan wandelen moet ik eerst een stuk over baan, en ik weet niet hoe hij gaat reageren en nu met de examens ben ik altijd alleen op de boerderij.
Kan natuurlijk altijd eens proberen aan de hand maar als hij zich lostrekt zit hij op de baan...
Tip?
Ik heb hem gisteren met losse teugel gereden en alleen maar voorwaarts maar na 3 toeren kon hij niet meer.
Zat hij te puffen.
Schrikparkoertje hebben wij niet. Juist wat hindernissen maar geen zeilen ofzo...
Zou ik eens langs de baan wandelen aan de hand?
Het is wel een drukke baan en het fietspad is niet zo breed...
Sfietje schreef:Ik wil gewoon zijn karakter een beetje beschrijven maar blijkbaar word dat niet in dank afgenomen.
Een andere vriendin haar haf is nu 4 en speelt dus wel met een bal enzo.
Misschien weet de mijne gwn niet hoe hij met een bal overweg moet.
Ik heb dit topic geopend omdat ik in de eerste plaats tips en ideetjes wilde om spelletjes met hem te doen en grondwerk en deze tips krijg ik hier ook niet.
Alleen maar dat hij in het land moet, zo werkt dat misschien in Nederland maar niet in België, hier zijn er speciale omlopen voor 3 en 4jaarsen spring en dressuurconcoer
suleilitha schreef:Godallemachtig Ninx, hij lijkt eerder twee dan drie jaar....