wat moet ik nu doen? hulp gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: wat moet ik nu doen? hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:25

Dorienn schreef:
Dat is een goed idee, maar deze vakantie ben ik ongeveer 1 maand thuis, en dan heb ik weer minder tijd voor te rijden.

Maar je rijdt toch niet 24 uur per dag? Als je 8 uur per dag werkt (gewoon een normale werkdag), heb je voldoende tijd over om nog te rijden hoor! Hoe denk je dat werkende mensen met een eigen paard dat doen?

En als je een maand gaat werken, kun je aardig wat lessen betalen.

Dorienn schreef:
Tijdens school is een bijbaantje onmogelijk, dan heb ik teveel werk.

Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb in mijn school/studie tijd ook altijd bijbaantjes gehad. Met een baantje op de zaterdag houd je voldoende tijd over voor huiswerk (kun je op zondag doen). Je bent echt niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week alleen maar met school en huiswerk bezig. Dat is geen enkele scholier/student.

Spaargeld aanspreken zou een optie zijn, alleen dan is je spaargeld wel op den duur op.

Maar goed. Je moet het zelf weten. Het is misschien ook maar net hoeveel je er voor over hebt. Dan moet je keuzes maken.

Dorienn schreef:
Ik ga deze zaterdag naar Diest naar een voorstelling van Parelli, en ik ga zo proberen dat hij minder bang wordt. Want dat moet ook wel veranderen vind ik.

Ik denk persoonlijk dat je daar niet zo veel aan zal hebben. Jij hebt structureel begeleiding/les nodig.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:17

Citaat:
Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb in mijn school/studie tijd ook altijd bijbaantjes gehad. Met een baantje op de zaterdag houd je voldoende tijd over voor huiswerk (kun je op zondag doen). Je bent echt niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week alleen maar met school en huiswerk bezig. Dat is geen enkele scholier/student.

Spaargeld aanspreken zou een optie zijn, alleen dan is je spaargeld wel op den duur op.

Maar goed. Je moet het zelf weten. Het is misschien ook maar net hoeveel je er voor over hebt. Dan moet je keuzes maken.

Ik doe 8 wetenschappen wiskunde, een zware richting. Daarmee kan ik dus vaak niet na school rijden (buiten wanneer er eens geen 3 toetsen zijn), enkel op woensdag en vrijdag. Met een baantje zou ik dus ook maar ongeveer 1x in het weekend kunnen rijden. Niet te vergeten dat ik ook nog 2 pony's heb.

Over parelli: ik denk juist wel dat dat mij gaat helpen. Maar dat is vaak per paard te zien, en ik ga niet heel het karakter van mijn paard beschrijven.
Ik ga erheen op aanraden van mijn DA, en die zal het wel weten zeker Bloos

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:19

ik heb nu het hele topic gelezen en moet zeggen dat het een beetje een verwarrend verhaal is. Alle adviezen (negatief en positief) heb je nu wel gehad geloof ik.

feit blijft dat je gelukkig wel inziet dat er iets moet veranderen. Super dat je naar een clinic gaat van Parelli, clinics zijn natuurlijk altijd leerzaam, maar dat zal jouw specifieke problemen met je paard niet oplossen. Dat is hetzelfde als naar een training van topspringruiter/dressuurruiter gaan en thuis je paard uit de wei halen en het na gaan doen. Dan kom je tot de conclusie dat het je niet lukt. Om ergens te komen, ookal wil jij gewoon leuk kunnen rijden en heb je geen aspiraties tot de nieuwe olympische deelnemer van 2012, dan nog moet je ergens naar toe werken. Jij geeft aan dat je voornaamste probleem angst en gehoorzaamheid is. Dit zijn de basis beginselen. Dit leer je zelfs op de manege. Mijn tip is dan ook ga echt op zoek naar een bijrijder die jouw paard in beweging houdt en jou tegelijker tijd kan bijscholen! Misschien kan je zelfs wel wanneer je vakantie hebt jezelf eens aanbieden als medewerker op een springstal bij jou in de buurt? hoeft maar voor een weekje ofzo, dan zie en leer je al heel veel! ja natuurlijk moet je dan ook werken, misschien kan je dit ook wel in ruil doen voor een les!

veel succes!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:54

Ts, ik zou als ik jou was ook kijken of iemand met meer ervaring jouw paard bij kan rijden, en misschien is het een idee diegene te vragen in ruil daar voor jou wat begeleiding te geven? Dan heb je én een paard die vaker beweging krijgt en dingen bij leert, én zelf begeleiding.

@ jasmijn78; Ik snap wat je eigen standpunt is over het werken, maar ik vind niet dat je de TS daarop kunt veroordelen, niet iedereen denkt hetzelfde daarover, daarnaast heb jij geen inzage in haar situatie, hoe druk ze het heeft enz, dus kun je haar daar niet op aanvallen. Daarnaast is zij geen verantwoording aan jou verschuldigt waarom ze niet gaat werken, dat is haar eigen keuze.