Mijn paard wil niet langs een bepaald punt lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FonsR1150GS

Re: Mijn paard wil niet langs een bepaald punt lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 16:51

Pallatin schreef:
Hoi Fons, super dat ie er nu wel gewoon langs ging, hopelijk kun je het nog een paar oefenen met die andere twee paarden??

Ik ken het probleem trouwens hoor, mn eerste paardje was bang aangelegd (ooit aangereden) en ging aan de hand uiteindelijk overal langs, bij mn tweede paard werkte er naast lopen averechts, dan was ze niet te hanteren. Dus bleef ik er op zitten. Ze liep meters achteruit, draaide, bokte...pff geen pretje. Ook bij haar was het telkens hetzelfde stukje, een smalle weg met aan weerszijden een sloot. was bang dat ze er achterwaarts in zou lopen!! Vond het destijds super jammer dat ik niemand had om mee te gaan rijden, dat werkt echt het beste Knipoog

Ik begrijp helemaal wat jij hebt meegemaakt.
En ik ben heel blij dat er met Willem nu vooruitgang in zit.

Groeten Fons

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:18

Sorry, ik had even gemist dat je het pad samen met twee andere paarden al een keer overwonnen hebt. Ik hoop dat het in de toekomst verder ook prima alleen gaat. En ja als je zo'n situatie als nu gaat vermijden omdat je niet zeker weet of je de stijd gaat winnen, is nooit een garantie dat hij het niet op een andere route gaat toepassen. Ik zelf ben alleen van mening dat je de strijd niet moet opzoeken als je weet dat je hem niet wint. Dan leert hij namenlijk wat hem te doen staat als hij niet wil. Gelukkig ging het allemaal prima met de anderen er bij en wie weet is het probleem nu helemaal over. Succes met het buitenrijden.

temptasion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:20

ik zou er een ander paard voor zetten die er wel langs wil of afstappen en met hem erlangs lopen dan vertrouwd
blijvenb volhouden sterkte ermee