Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Meetje22 schreef:Ik ga altijd naar hypo leidschendam en ben super tevreden.
Heb al diverse bitten gekocht omdat mijn paarden best een harde mond hebben/hadden en mn witte ventje gewoon vol door het bit heenknalt( mede door mensen als de TS)
Een paard dat een harde mond heeft daar ga je juist geen scherper bit in hangen, dat is symptoombestrijding, je gaat juist zorgen dat ze weer fijn reageren op een zacht bitje.. En om iemand zo te beschuldigen zegt meer over jou als over haar. Het is haar eigen keuze wat zij doet met haar paard, nu moet je 'haar soort mensen' niet gaan beschuldigen voor problemen die jij hebt met jou paarden!

Lara_Silver schreef:Meetje22 schreef:Ik ga altijd naar hypo leidschendam en ben super tevreden.
Heb al diverse bitten gekocht omdat mijn paarden best een harde mond hebben/hadden en mn witte ventje gewoon vol door het bit heenknalt( mede door mensen als de TS)
Het spijt me om te zeggen, maar jij bent een van de mensen als de ts, bijna geen van de paarden in je profiel heeft een normaal bit in, ik zie een pessoabit met de teugels op het laatste ringetje.Een paard dat een harde mond heeft daar ga je juist geen scherper bit in hangen, dat is symptoombestrijding, je gaat juist zorgen dat ze weer fijn reageren op een zacht bitje.. En om iemand zo te beschuldigen zegt meer over jou als over haar. Het is haar eigen keuze wat zij doet met haar paard, nu moet je 'haar soort mensen' niet gaan beschuldigen voor problemen die jij hebt met jou paarden!
Meetje22 schreef:Juist en het is MIJN keuze wat ik de mond van mijn paard hang.
Maar zolang hier zelden of nooit vragen of probleem topics van mijn paarden sta weet ik blijkbaar wel waar ik mee bezig ben,dus hou je beschuldigingen voor je !!!!!
En daarnaast zijn dit geen kleine paarden die je zo maar even houd mocht het fout gaan.
Het is nog nooit fout gegaan maar je weet nooit en dan is iets meer te vertellen hebben toch wel handig.
En om dan met een zacht bitje naar buiten te gaan is al helemaal niet verantwoord.
Jij beschuldigt een persoon die enkel advies vraagt en dus nog niet zulke bitten er in hangt. En moet iedereen die problemen heeft met zijn paard een topic starten op bokt? Dan zou het een drukke boel worden hier! 
Meetje22 schreef:En daarnaast zijn dit geen kleine paarden die je zo maar even houd mocht het fout gaan.
Het is nog nooit fout gegaan maar je weet nooit en dan is iets meer te vertellen hebben toch wel handig.
En om dan met een zacht bitje naar buiten te gaan is al helemaal niet verantwoord.
gigil schreef:jullie zijn zeker van die figuren die het paard buiten ook aan de teugel laten lopen en werken zodat ze het verschil niet eens merken van binnen of buiten rijden.
Nadya schreef:gigil schreef:jullie zijn zeker van die figuren die het paard buiten ook aan de teugel laten lopen en werken zodat ze het verschil niet eens merken van binnen of buiten rijden.
Wat?????![]()
Mag ik even in de lach schieten.......

). splash1999 schreef:klopt maar heeft hij ook een bepaald patroon dat hij er vandoor gaat?
gigil schreef:trouwens, die van mij is ook met een halstertje te rijden hoor.of bitloos, of enkelgebroken of dubbelgebroken bitje. Maar als ik mijn westernspullen op heb hoort daar gewoon een bit met scharen bij, Buitenrijden is voor mij ontspanning en voor mijn paard ook. Tuurlijk heb je wel je been eraan en zit je goed maar je doet nu net of ik alleen met een ijzerwinkel erin kan rijden. Maar kan het ook erg goed zonder. maar ja paard vind het niet erg en heeft nog nooit iets gehad in zijn mond (wondjes) of iets dergelijks en hij doet gewoon heel braaf zijn mondje open voor het scharenbit. Nou als het zeer zou doen zou hij zijn mondje echt niet opendoen.
gigil schreef:trouwens, die van mij is ook met een halstertje te rijden hoor.of bitloos, of enkelgebroken of dubbelgebroken bitje. Maar als ik mijn westernspullen op heb hoort daar gewoon een bit met scharen bij, Buitenrijden is voor mij ontspanning en voor mijn paard ook. Tuurlijk heb je wel je been eraan en zit je goed maar je doet nu net of ik alleen met een ijzerwinkel erin kan rijden. Maar kan het ook erg goed zonder. maar ja paard vind het niet erg en heeft nog nooit iets gehad in zijn mond (wondjes) of iets dergelijks en hij doet gewoon heel braaf zijn mondje open voor het scharenbit. Nou als het zeer zou doen zou hij zijn mondje echt niet opendoen.
gigil schreef:Laat mij eens weten wat er mis is met een scharenbit als je er goed mee omgaat en een zachte hand hebt en je paardje het niet erg vindt
Slechts een paard wat volledig reageert op zit en neckreining mag zo een bit in. Waarom denk je dat westernpaarden pas vanaf 6 jaar met scharen gereden worden? Omdat ze er dan pas klaar voor zijn/ voor zijn opgeleid. Met zo een bit hoor je enkel met 1 hand te rijden.