NHEfan schreef:Ik had gevraagd waarom bitloos niet mogelijk zou zijn, maar heb eigenlijk nog geen antwoord hierop gezien, alleen maar dat je dit niet wilt.
Als je echt van je paard houdt, probeer dan een oplossing te zoeken waar je hem geen pijn mee doet, alsjeblieft!
Weet je dat het bit zelfs een vervorming/beschadiging van de kaak kan veroorzaken? Dit is misschien niet eens zo gemakkelijk door een DA te constateren, alleen met foto's.....
Wie weet hoeveel pijn hij heeft.... Ik moet er niet aan denken.
Libra had al geschreven dat het bij concoursen niet toegestaan is om bitloos te rijden. Vandaar dat ze daar geen zin in heeft. Ik vind het nog steeds ronduit belachelijk dat het in de dressuur en dus ook in de drafsport niet toegestaan is...kan iemand mij aangeven wat de gedachte daar achter is??? Misschien dat Libra hier antwoord op kan geven???Die hele KNHS snap ik voor geen meter...zo primitief als de ko&*%$re...
Trouwens; er word al eeuwen bitloos gereden...maar nee hoor; bij een wedstrijd MAG het niet...Op deze manier worden mensen zoals Libra dus gedwongen om van deze " oplossingen" te bedenken...Ik weet iig zeker dat een paard veeeeel makkelijker te houden is met een bitloos hoofdstel, en vooral veel makkelijker terug te nemen is. Geen panty's of elastieken in die mond proppen, ennuuuuu...happy mouth bitten???? mijn god; wie die naam verzonnen heeft...die bestaan dus niet he!!....hoe verzin je het??