Kitty1 schreef:Ja, brutaal rijden lijkt goed bij mijn merrie te passen, het probleem is dat ik niet zo'n brutale ruiter ben.... dat zit niet zo in mij helaas. Ik zit veels te veel te voelen en te ontdekken op het zadel maar het paard heeft uitdaging nodig. En als ik brutaal probeer te zijn komt het niet echt over, dan zal ik waarschijnlijk net gaan doen of dat ik stoer ben, maar dit heeft ze gelijk door..Gelijk teugels op maat is ze inderdaad gewend voorheen. Ik vind echter dat lange teugel er ook bij hoort en juist ook het in -en uitschuiven maar dan heeft ze zegmaar wel de tijd om te schrikken. Ik vind het niet fijn om haar veel steun te geven, dat kan ik moeilijk begeleiden maar het is bij haar waarschijnlijk wel de manier..
Ik herken dit helemaal dat vervelende gevoel wat je dan kan hebben met rijden. Ik was er van de zomer redelijk vanaf, maar nu met dit weer komt het af en toe gewoon weer terug. Dus echt stoerder rijden is lastig als je dat niet in je hebt. ik baal dan weleens omdat ik nooit lekker relaxed met hem kan rijden. Succes ermee hoor en hou de moed erin. Ik heb gelukkig een vriendin die mij bij erge dipjes er weer door heen kan kletsen. Heb je ook niet iemand die je kan steunen?