, heb daar nl specifiek naar gevraagd. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, heb daar nl specifiek naar gevraagd. IKbenEllen schreef:Als ik je nog 1 tip mee mag geven: gooi die slof wegOntspanning is the keyword.
Weet je wat die van mij bv had (misschien herken je het): dan liep ie in draf eindelijk rustig en ontspannen, wil ik een volte draaien, zo gauw ik de hoefslag af ga is het weer gassen.
Mijn instructrice legt echt super de nadruk op VW NW en ontspanning die het paard ZELF opzoekt. Ik denk dat dit voor de mijne het beste is, dan maar niet naar de Olympische Spelen.
Ik heb ook op andere manieren les gehad en er is anders op mijn paard gereden: het ging alleen van kwaad tot erger...Ter illustratie: Sub topper lag er na 2 dagen langs, ik (B van buiten ruiter) heb dat nog niet mee hoeven maken (wel bijna trouwens)
). Daar wees mijn instructrice op en sindsdien ging het een stuk beter. Maar i kzeg niet of jij ook zo rijd, anders is dit namelijk een nutteloze post.
)Renee__ schreef:Kan je haar niet op de volte zetten als ze zo druk is? Een heet paard zal niet zomaar een rustig paard worden dat niks doet.
Zorg iig al dat jij ontspannen bent, dat zal ook naar je paard uitstralen. Maar je mag ook best wel consequent zijn en als jij bijvoorbeeld verzameld wilt rijden, mag ze niet zomaar keihard gaan.
Ladygiroc schreef:op die slof loopt ze ontspannen(-der?) dan zonder slof. Zonder slof drukt ze zo gigantisch de rug weg.
Ik rijdt alleen op de binnenhoefslag dus het rennen op de voltes doet ze niet. Ze gaat juist rennen op de lange zijdes. of ze gaat heel erg drammen aan de voorkant. (lees: Wel een ontspannen gevoel onder me maar aan de voorkant de teugels eruit willen trekken en zo een tandje harder te gaan lopen.
of ze wil helemaal niks, dat als ik een volte op draai, ze gewoon niet meewerkt..
ikheb ze nu ff aan de pessoa om spierpijn uit te sluiten, en even een paard dagen ontspannen lopen, dat doet ze aan de longe namelijk wel. het gekke is dat ze dan ook rustig loopt.

Pattytjee schreef:heb je toevallig geeen draver? de mijne is precies het zelfde geweest
tantjeuh schreef:Geen enkele tip blijkt te werken... Dan vrees ik toch dat het probleem ligt bij de uitvoering van al de tips.
Dé grote tip: ga op zoek naar een goede lesgever. Je beweerd dat degene die je nu hebt goed is, wel, dat is niet zo. Als je een goede lesgever hebt, dan kom je ook geen enkele les met een slecht gevoel van je paard af, maar weet je elke keer een stukje van het probleem op te lossen.
.
.