maikeltje schreef:VeerenAshley er is niets mis met de opvoeding van mijn paard, het is gewoon een bloedpaard. Die stuitert met dit weer nogal aan je hand. Als je nooit gewerkt hebt met zulk soort paarden dan kan ik me je reactie wel voorstellen hoor
Voor de TS lijkt het me ook niet zo'n goede zet om haar paard aan de hand warm te stappen. Ze staat met haar paard op een manege en moet dus wachten tot haar les begint, eerder is de bak niet vrij denk ik.
Met vriesweer buiten op de beton je paard warmstappen is dan helemaal vragen om ongelukken aangezien er waarschijnlijk plekken zijn die glad kunnen zijn. En een paard wat overdag op stal staat die houdt daar geen rekening mee met alle gevolgen van dien.
Om een misverstandje uit de wereld te helpen: ik heb jaren gereden op Volbloed Arabieren die op de renbaan liepen (daar heb ik zelfs op
leren rijden), en mijn Welsh Cob mag er dan misschien uit zien als een koudbloedig exemplaar, maar zij is 'hittepetitteriger' dan al die Arabieren bij elkaar. En toch is zij zo netjes opgevoed, dat je haar aan een touwtje overal mee naartoe kunt nemen (dit is overigens niet mijn eigen verdienste, maar die van de fokker).
Over het (hypothetische) warmstappen van de TS: ik doelde ook meer op een rondje buiten over de weg, interessanter voor zowel paard als ruiter. Of vind je dat ook gevaarlijk, i.v.m. gladheid? Want dat vind ik (mijn mening dus

) dat dat nogal overdreven is. Op de eerste plaats omdat een normaal paard echt niet zomaar op z'n snufferd gaat, en op de tweede plaats omdat, zelfs áls het paard wel valt, hij echt niet meteen iets mankeert.
Stel dat je kinderen hebt, die houd je toch ook niet binnen met sneeuw, omdat ze misschien kunnen vallen? En die laat je toch ook gewoon in bomen klimmen? Of niet?