'Zagen" fout? wat dan wel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneve

Re: 'Zagen" fout? wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:11

Precies, maar je zal ze de kost moeten geven, de instructeurs die dit zeggen zonder uitleg. Zie hierboven hoe vaak dit gezegd wordt, dit wordt door kinderen vaak verkeerd begrepen. We maken het vaak veel te ingewikkeld voor een kind.

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:17

Uhum, Sorry hoor maar gelijk een andere instructrise gaan zoeken is wel heel erg overdreven hoor!
de instructrice zegt spelen niet zagen!! dit is wel heel erg overdreven, jullie kennen die instructrice niet eens!!!!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:03

Geef en nemen op je binnenteugel (los trek los trek , enkel je binnenteugel niet buitenteugel anders zaag je weer)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:06

Zo moet het dus niet!!! (ik neem aan dat je dat wou zeggen?)

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:13

Zagen is fout , maar geven nemen op de binnen teugel heb ik geleerd op prinsenhof , staat in contact met de beste spaanse ruiters, de spaanse ruiters rijden hun paarden heel mooi naar beneden en zagen niet , ik neem dus aan dat het helemaal NIET verkeerd is Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:15

Lees het topic maar door.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:17

Alles waar het woord trek of trekken in voorkomt wat betreft teugelvoering is bijvoorbaat altijd verkeerd!!!! fout fout fout. Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:14

oke wat jij wilt, rukje dan Haha! Haha! Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:34

florrtje schreef:
Zagen is fout , maar geven nemen op de binnen teugel heb ik geleerd op prinsenhof , staat in contact met de beste spaanse ruiters, de spaanse ruiters rijden hun paarden heel mooi naar beneden en zagen niet , ik neem dus aan dat het helemaal NIET verkeerd is Knipoog

daar hangen wel stang en trens in,laat die spaanse ruiters maar eens met een halster rijden dan is kijken of de beestjes nog zo laag lopen.....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:46

Niet alle spaanse ruiters hangen er per definitie een stang in, maar vaak zijn zij wel een van de weinige (niet alleen goede spaanse ruiters uiteraard maar ook nederlandse etc) die er verantwoord mee kunnen rijden, als ik er een bij mijn paard zou inhangen zou ik daar nog te onervaren voor zijn. Op een aantal dvd's mbt de klassieke rijkunst zie ik ook wel simpele kneveltrensjes oid. ook die paarden kunnen zo lekker ontspannen lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:56

tja,het is een martelwerktuig als je onervaren ben,of beter gezegd een harde hand hebt,je hebt ruiters zonder veel ervaring met z'on zachte hand dat ze geen kwaad zouden doen met stang en trens......
dat is hier wel anders,geruk en getrek met stang en trens,om verdrietig van te worden.......

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:59

wilde ook niet het zinnetje van trek los trek los op binnenteugel goedpraten hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:04

sorry met hier bedoelde ik in frankrijk waar ik woon,en het nivo is zo laag hier vandaar....

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:26

misschien moet je je instructice vragen het nog eens uitteleggen bij jou teugels,misschien vat je het verkeerd op.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:03

geerke schreef:
florrtje schreef:

daar hangen wel stang en trens in,laat die spaanse ruiters maar eens met een halster rijden dan is kijken of de beestjes nog zo laag lopen.....

Daar hebje een feit, maar die spaanse ruitertjes zijn heel gevoellig op stang hoor !
Tgaat hier om een verplaatsing van ongeveer 2 cm van de onderhand naar binnen toe , het zelfde met een bosal , geven en nemen. Dat is geen snok ofzo. Dat is helemaal niet zagen.
Kun je me even pb'en waar jij met een halster je paardje naar beneden loopt ? Aangezien dat de spaanse ruitertjes het niet kunnen , en ga gerust eens langs op prinsenhof , zal je gerust zien dat het helemaal niet verkeerd is integendeel , ze werken daar tot in detail , ook met een gewone trens... En ik antwoord enkel en alleen maar op de vraag die gesteld werd,
En hier opnieuw , mij niet overtuigen doe wat ik wil , (ps. rij bitloos dusja) ga ik dat ook niet doen bij jullie , ik formuleer enkel mijn eigen antwoordje Knipoog.
Maar zelfs in de maneges in mijn streek passen ze dit doe wellicht dan meer op een verplaatsing van 5 cm met de hele hand maar bon !

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:07

lailapri schreef:
Niet alle spaanse ruiters hangen er per definitie een stang in, maar vaak zijn zij wel een van de weinige (niet alleen goede spaanse ruiters uiteraard maar ook nederlandse etc) die er verantwoord mee kunnen rijden, als ik er een bij mijn paard zou inhangen zou ik daar nog te onervaren voor zijn. Op een aantal dvd's mbt de klassieke rijkunst zie ik ook wel simpele kneveltrensjes oid. ook die paarden kunnen zo lekker ontspannen lopen.

inderdaad ,
voor het eerst dat ik op een paard zat deed ik voltige, voor het eerst dat ik dressuur deed was het met stang en deed ik al een galopwissel , je moet maar eens informeren bij muiske en vragen of ik een harde hand heb ? ik heb daar bepaald heel zacht mee leren rijden , messchien dat je me zo begrijpt wat ik bedoel met een licht geef neem druk ? Knipoog (niet dat ik ervaren ben maar heb helemaal geen harde hand hoor ! , dacht ik toch van mijn eigen )