Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

florrtje schreef:Zagen is fout , maar geven nemen op de binnen teugel heb ik geleerd op prinsenhof , staat in contact met de beste spaanse ruiters, de spaanse ruiters rijden hun paarden heel mooi naar beneden en zagen niet , ik neem dus aan dat het helemaal NIET verkeerd is
geerke schreef:florrtje schreef:Zagen is fout , maar geven nemen op de binnen teugel heb ik geleerd op prinsenhof , staat in contact met de beste spaanse ruiters, de spaanse ruiters rijden hun paarden heel mooi naar beneden en zagen niet , ik neem dus aan dat het helemaal NIET verkeerd is
daar hangen wel stang en trens in,laat die spaanse ruiters maar eens met een halster rijden dan is kijken of de beestjes nog zo laag lopen.....
.lailapri schreef:Niet alle spaanse ruiters hangen er per definitie een stang in, maar vaak zijn zij wel een van de weinige (niet alleen goede spaanse ruiters uiteraard maar ook nederlandse etc) die er verantwoord mee kunnen rijden, als ik er een bij mijn paard zou inhangen zou ik daar nog te onervaren voor zijn. Op een aantal dvd's mbt de klassieke rijkunst zie ik ook wel simpele kneveltrensjes oid. ook die paarden kunnen zo lekker ontspannen lopen.
(niet dat ik ervaren ben maar heb helemaal geen harde hand hoor ! , dacht ik toch van mijn eigen )