een serieus probleem hier!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: een serieus probleem hier!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 18:28

@pop; je hebt gelijk, we raken hem toch niet snel kwijt maar tot die tijd gaan we gewoon verder met vechten en doen ons best om hem weer braver te krijgen. vandaag ging het al beter hij bleef gewoon naast je lopen en liep je neit voorbij Lachen Lachen Lachen

dat is al 1 stap in de goede richting
ik hoop dat voordat we hem úberhaupt te koop zetten of terug gaan brengen dat hij al weer een beetje bijgedraait is

@cindyuniek; ik ben niet wisselvallig maar ik wil hem niet kwijt maar als het moet danmoet het, ik heb namelijk ook nog uoders die hem een beetje zat zijn, hoewel ze weer een beetje bij gaan draaien Lachen en orrie begint weer erg vrolijk te worden, het is logisch als ik hem kan houden zal ik er alles aan doen maar tot er duidelijk is wat er nou met hem is en als hij weer normaal doet (vooral als de trailer weer goed is) willen mijn ouders er over denken om hem toch te houden ik kan het zelf niet meer bijhouden hoe vaak we nou al twijfelen dus er is misschien toch nog een kans Clown Verward

dat hadden we niet verwacht

we gaan trouwens hulp van alle kanten zoeken, dit gaan we namelijk niet alleen proberen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 18:30

MyStar schreef:
Heb je dat gehoord, of heb je het aan een knhs-mensje gevragen?

En van trailerproblemen kan een paard ook afkomen, met professionele hulp gebaseert op vertrouwen en rust. Mijn pony deed het eerst ook niet, dat bleek om onszelf te gaan, hoe rustiger we zijn, hoe beter het gaat. En ze bleek ook sterk te reageren op mijn vader die nogal hard kon gaan praten/roepen als het niet lukte. Nu we dat hebben verbeterd, loopt ze er i.p. zó op.

Buitenrij-problemen komen vaak door onervarenheid van het paard en het helpt meestal al veel als er een ervaren paard meegaat. Bovendien zit je er dan toch ook op? Dus kan het ook bijv. door een rugprobleem o.i.d. komen. We kunnen natuurlijk niet zien zonder beeldmateriaal o.i.d. of het kijkerigheid is of bangheid of pijn.

dat had ik gehoord van iemand van de knhs
de eigenares van een manege waar mijn ouders lesten

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:40

Heb ik het nu gemist?? of is er nu nog steeds geen DA bij geweest? als die DA niet wil komen zou ik een ander er bij halen.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:51

Wat vervelend, ik zou het alsvolgd aanpakken:

Geen buitenritten maken, dat komt later wel als het goed gaat, maar nu het nog niet gaat ga dan ook het verkeer niet in. Veel te gevaarlijk!

Ga voor het rijden een half uurtje longeren, dan is hij toch weer wat energie kwijt. Je kan met slof rijden zodat hij wat minder te vertellen heeft.

Rijd veel figuren en kleine voltes. Als hij gaat stijgeren geef je been en trek je hem met je binnenteugel naar binnen. Je kan ook om dat te voorkomen nog niet galloperen (doe dat dan ervoor aan de longeerlijn). Als het in stap en draf beter gaat kan je hem dan laten zien dat je de baas over hem ben en bouw het zo steeds ietsje op.
Wordt niet te veel boos en probeer je geduld te bewaren want een paard onthoud het als je hem onnodig strafd !

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen hebt. Als je nog vragen hebt ik help je graag!

xxx Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:01

Ik vin de TS eigenlijk matuur met de situatie omgaan. Een eerste eigen paard, je kunt van een 15jarige niet verwachten dat die met alles rekening houden. Mogelijks is het paard too much too handle voor de TS. Ik kan me voorstellen dat een steigerend paard geen pretje is, en het vraagt zeer veel ervaring, kunde, zelfvertrouwen en doorzetting om dit op te lossen. Ik hoop dat alle denkpistes gevolgd wullen worden (medische oorzaak, dominantie, etc.) en dat er voor dit paard een passende oplossing komt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:13

Ja, eigenlijk had TS meteen, de eerste maand al, het paard moeten terugbrengen naar de handelaar. Nu wordt dat heel lastig.
Ik vind het dapper dat ze het blijft proberen. Nare situatie hoor!
Hopelijk zijn er geen echt ernstige lichamelijke oorzaken. Als je dat zeker weet, zou ik investeren in goede begeleiding. Dit soort paarden heeft wel een professionele aanpak nodig. Sterkte!

ilovepenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:15

Ik verander me post wel even het was niet erg aardig dacht ik achteraf, veel sterkte met je paard.
Laatst bijgewerkt door ilovepenny op 25-09-07 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:17

Zelfs bij medische oorzaak zal dit paard mogelijk negatieve herinneringen aan het werk overhouden, ik zie iig geen mogelijke vooruitgang zonder zeer deskundige begeleiding. Ben zeer beniewd of de DA iets gaat vinden Ja
TS: kun je ondertussen nog wat leuke dingen met hem doen? Wandelen, longeren, grondwerk, VD, ?? (wel uitkijken at je hem lichamelijk even niet te zwaar belast tot je uitslag van een DA hebt)

Ilovepenny: ik vind je post zeer weinig toevoegen aan het topic eerlijk gezegd.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 20:02

heart4horses schreef:
Wat vervelend, ik zou het alsvolgd aanpakken:

Geen buitenritten maken, dat komt later wel als het goed gaat, maar nu het nog niet gaat ga dan ook het verkeer niet in. Veel te gevaarlijk!

Ga voor het rijden een half uurtje longeren, dan is hij toch weer wat energie kwijt. Je kan met slof rijden zodat hij wat minder te vertellen heeft.

Rijd veel figuren en kleine voltes. Als hij gaat stijgeren geef je been en trek je hem met je binnenteugel naar binnen. Je kan ook om dat te voorkomen nog niet galloperen (doe dat dan ervoor aan de longeerlijn). Als het in stap en draf beter gaat kan je hem dan laten zien dat je de baas over hem ben en bouw het zo steeds ietsje op.
Wordt niet te veel boos en probeer je geduld te bewaren want een paard onthoud het als je hem onnodig strafd !

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen hebt. Als je nog vragen hebt ik help je graag!

xxx Knipoog

dankje, maar ik wacht even tot de DA is geweest we gaan morgen mooi bij een andere langs want dit is neit grappig meer Boos! ze bellen maar niet terug

ik word niet boos op hem (ik ga gewoon door zolang het kan) nu dan niet met rijden maar wel met andere dingen

dat van eerst een half uur longeren vind ik wel een goed idee maar ik ben nu op een ander paard nog aan het leren met slof te rijden en daar heb ik nog begeleiding mee nodig anders ga ik het fout gebruiken.

toch bedankt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:03

Kijk uit met een slof; als je paard steigert, trek je hem zo achterover!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:05

Slof ben ik geen fan van, zeker niet bij een ruiter met jouw ervaring eerlijk gezegd...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 20:09

nee daarom heb ik ook nog écht begeleiding nodig, ik rij liever ook gewoon normaal hoor

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:23

Ik heb je inmiddels terug gemaild. Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 08:40

okee bedankt Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 08:41

kaatje77 schreef:
Ik heb je inmiddels terug gemaild. Haha!

ik jou ook

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:01

gaat dat lezen. Bloos

edit: heb het gelezen. Je hebt weer een mail terug. Haha!

tof dat hij nog een kans krijgt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:07

Is het de bedoeling om de slof bij je eigen paard te gaan gebruiken?

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:01

beantsje schreef:
Kijk uit met een slof; als je paard steigert, trek je hem zo achterover!

Ik ben het helemaal met haar eens. Vooral omdat jij nog niet zoveel ervaring hebt met slof en met zulke paarden, zoals je zelf aangeeft, zou ik ECHT niet met een slof gaan rijden. Als hij omhoog komt en je trekt iets aan perongeluk bijvoorbeeld dan lig je met zijn beiden achterover en dan kunnen de problemen NOG groter worden. Ik zou je paard gewoon ''opnieuw'' laten beleren bij een africhtingsstal. Niet zelf mee gaan klooten. Alleen als je elke dag zeer goede begeleiding hebt en je het zelf vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:05

Ik zou naar een goede kliniek gaan en hem laten doorlichten. Misschien staat hij verkeerd op de voeten, heeft hij pijn in zijn voeten, misschien heeft hij wat in zijn mond, kan heel goed zijn dat je paard Kissing Spines heeft. Daarvoor moeten er foto's gemaakt worden.

De eerste de beste DA haalt die dingen er niet zomaar uit, maar zijn wel redenen voor een paard om niet bereden te willen worden. Dán pas kan je zeggen hij is helemaal gezond, maar heeft of slechte ervaringen of een verpest karakter en dan kan je kijken of je iemand in de armen neemt die hem heropvoed en weer vertrouwen leert hebben in mensen.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:07

Rodinde Hoogenraad.. een aanrader..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:32

Jeee TS wat een rot situatie.

Ik heb dit ook gehad met mijn eerste eigen paardje.
Ik heb het als volgt gedaan.

Voor mij stond bij aankoop als een paal boven water dat dit paard te weinig kende voor mij.
Ik zou het paard een paar maand in training doen bij iemand anders.
Zo gezegt zo gedaan, de amazone heeft hem 3 weken gereden en is er toen afgevallen.
Het vreemde was dit paard werd met de dag gekker ipv braver.
De amazone had al eens aangegeven, ik weet niet of dit paard wel geschikt is voor jou, maar goed ik wilde niet direct opgeven.

Nadat zij eraf was gevallen had ik 2 keuzen ik zou zelf gaan rijden of ik zou hem verkopen.
We hebben voor dit laatste gekozen.

Gelukkig kent mijn vader een goede handelaar hier en daaraan hebben we hem verkocht.
Deze handelaar heeft een ruiter in dienst dat overal opstapt het kan hem niet gek genoeg gaan, maar ook hij had naar 3 dagen besloten er niet meer op te stappen.

Achteraf hoorde ik dat het paard afaf naar Lapland is verkocht.
De mensen die hem hebben gekocht, hadden naar een paar weken conctact gezocht met de handelaar om te vragen of hij het paard terug wilde nemen.
Maar afaf is afaf.
Achteraf hebben we meer info over dit paard en komt hij van de slacht Boos!

Ik wens je in elk geval veel succes

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:14

Pop schreef:
Rodinde Hoogenraad.. een aanrader..

wie is dat precies, zou je me wat info over haar willen geven Haha!

russel schreef:
Ik zou naar een goede kliniek gaan en hem laten doorlichten. Misschien staat hij verkeerd op de voeten, heeft hij pijn in zijn voeten, misschien heeft hij wat in zijn mond, kan heel goed zijn dat je paard Kissing Spines heeft. Daarvoor moeten er foto's gemaakt worden.

De eerste de beste DA haalt die dingen er niet zomaar uit, maar zijn wel redenen voor een paard om niet bereden te willen worden. Dán pas kan je zeggen hij is helemaal gezond, maar heeft of slechte ervaringen of een verpest karakter en dan kan je kijken of je iemand in de armen neemt die hem heropvoed en weer vertrouwen leert hebben in mensen.

we gaan nu een andere kliniek bellen want die ene kliniek belt maar niet terug Boos!

poes schreef:
Is het de bedoeling om de slof bij je eigen paard te gaan gebruiken?

nee, als het aan mij ligt niet hoor Bloos

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:06

Manuele Therapie of Osteopathie
Manuele therapie houdt zich bezig met het opsporen en verhelpen van blokkades in de vrije beweeglijkheid van iedere individuele wervel Het idee dat hierachter schuilgaat is dat iedere wervel kan bewegen ten opzichte van de naastliggende wervel. Deze beweeglijkheid is noodzakelijk om een pijnvrije en soepele beweging van het hele lichaam mogelijk te maken. Door vele oorzaken kan een wervel ten opzichte van een andere zijn natuurlijke beweging verloren hebben. Dit geeft verkramping van de omliggende banden en spieren en verstoort de circulatie en zenuwfunctie terplekke. Ook de organen die verbonden zijn met de betrokken uittredende zenuwen kunnen belemmerd worden in hun functie. Met behulp van technieken uit de manuele therapie en osteopathie wordt de beweeglijkheid van de wervelkolom hersteld en daarmee de functie van de omliggende weefsels.

Dit doet Rodinde

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:07

Rugproblemen bij het paard
Rugproblemen kunnen zich uiten als duidelijke pijnlijkheid in de rug, als kreupelheid waarbij de oorzaak niet in het been gevonden wordt of als rijkunstige problemen waarbij het paard bijvoorbeeld moeite heeft met de lengtebuiging, de nageeflijkheid, het hoofd scheef houdt, de staart scheef draagt, ongelijke passen maakt met de achterbenen, de achterhand niet onder kan brengen, niet kan openen boven de sprong, of verzet toont zoals staken, steigeren, bokken en naar het been van de ruiter slaan bij een bepaalde oefening.

En dit

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:07

Deze rugproblemen kunnen zijn ontstaan na een ongeluk, vastliggen in de box of uitglijden of zelfs na een ongeluk in de wei tijdens de opfokfase, maar ook de bouw van het paard zelf, de bouw van de ruiter, de ligging van het zadel of een langdurige kreupelheid.kunnen rugproblemen veroorzaken

Rugproblemen kunnen opgespoord worden door middel van klinisch onderzoek, technieken uit de acupunctuur en manuele therapie en aanvullende beeldvormende diagnostiek. De behandeling van een rugprobleem bestaat veelal uit een behandeling met manuele therapie (het losmaken van de wervelkolom) acupunctuur (het losmaken van de spieren en het stimuleren van de stofwisseling) eventueel aangevuld met kruiden of (homeopathische) medicijnen en adviezen voor training en rijden. Er wordt aandachtig onderzocht of de rugproblemen veroorzaakt worden door pijn of kreupelheid in een van de benen of gewrichten, en indien nodig worden deze meebehandeld.

Het doel van deze totale benadering en behandeling van het paard is om hem in balans brengen met zijn eigen lijf en zijn leefomgeving, en zo zijn welbevinden te verhogen.

“Feel well with all that he has”