Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lailapri schreef:Dan zou je ook kunnen bedenken om een stapje terug te doen... Eerst zorgen dat hij een goede houding aanleert, werk aan de hand en longeren met dubbele lijnen en zo de juiste spieren kweken en hem aan de hand al de hulpen voor ontspanning aanleren en dan ook op een ontspannen manier het paard inrijden, dan maar niet binnen een half jaar wedstrijd klaar, als je er dan wel 10 jaar langer mee kunt rijden wat is dan een jaartje tot 1,5 jaar langer, veel langer zal het ook niet duren en anders is er iets mis met de training.
midgie schreef:Geen een jong paard hoort aan de hulpteugel, als je dat al nodig vind , dan heb je al veel verknalt en kun ej beter gewoon weer helemaal van voor af aan beginnen,maar dat kan je ook met een 17 jarig paard , ik zeg altijd je moet terug naar de basis als je vast loopt en niet ten koste van alles maar door duwen en altijd maar het paard de schuld geven , de fout ligt bij de ruiter en dat zou de DA ook moeten weten.
kan de DA mij moeilijk de schuld geven toch?
Rianneke schreef:lailapri schreef:Dan zou je ook kunnen bedenken om een stapje terug te doen... Eerst zorgen dat hij een goede houding aanleert, werk aan de hand en longeren met dubbele lijnen en zo de juiste spieren kweken en hem aan de hand al de hulpen voor ontspanning aanleren en dan ook op een ontspannen manier het paard inrijden, dan maar niet binnen een half jaar wedstrijd klaar, als je er dan wel 10 jaar langer mee kunt rijden wat is dan een jaartje tot 1,5 jaar langer, veel langer zal het ook niet duren en anders is er iets mis met de training.
ik mocht alleen rijden en aan de hand stappen en nog niet eens op het harde...(even een verkort verhaal...) die houding moest er zo snel in zitten omdat mijn paard te weinig spier-opbouw van zelfzelf had. daardoor heeft de DA haar hormoonspuiten moeten geven omdat de DA anders dacht dat het nooit goed zou komen... ik kon dus echt kiezen of delen! of mijn paard aan het elastiek of slof en gaan rijden zodat ze normaal en goed ging lopen of aanmodderen en mijn paard laten afkeuren omdat ze heel erg onregelmatig was...
lailapri schreef:Ik denk dat je hem dat ook aan de hand kan leren, hoofdstelletje in en leren ontspannen op bit, dan teugels erbij pakken alsof je erop zit dus een over de hals en een bij het bit en ook zo in stap naar de ontspannen, en anders misschien uitbesteden aan iemand anders? Als ik nu op mijn 3jarige zou gaan rijden zou ik het ook niet zonder hulpteugel redden maar nu ik werk aan de hand doe, vandaag voor 2de keer loopt hij al aan de teugel ontspannen in stap.
) Hij ging zelf wat te diep staan. MAar het overdonderde me een beetje dus ik wist niet wat ik moest doen. Dus ik zette hem weer in stap en toen was hij er weer uit.
lailapri schreef:Waarom zou ze niet kunnen ontspannen op het bitje als je ernaast staat en wel met hulpteugel als je erop zit?
beestje is vroeger iets te vaak bewerkt met de zweep en heeft daar nog steeds last van
en als je er op zit gaat ze volledig op in de ruiter en is er niks aan de hand
ze menen alles over jou en je paard te weten terwijl ze eigenlijk niks weten