Onze merrie heeft een halfjaar stilgestaan (dwz op de wei met af en toe buitenrit), en daarmee hebben we al veel moeite om haar weer goed in conditie te krijgen! Ze zeggen wel eens dat voor elke week stilstaan je drie weken moet nemen om weer op te bouwen, dus ga maar na ....
Ook bij ons gaat de galop moeilijk, we zijn nu 9 maanden verder en zien nu eindelijk vooruitgang komen en haar achterhand soepeler worden. Ik denk dus dat je gewoon ook veel te veel van je paard vraagt en verwacht! Je moet het rijden na zo'n periode heeel rustig opbouwen en beginnen met 10 minuten per dag en zo verder. Ik begrijp uit je reacties dat je in elk geval 4 keer per week rijdt en nog longeert. Het protest is misschien wel van spierpijn, je kunt dit eens laten checken door een dierenarts die een bloedmonster kan nemen, dan zie je zo of er spierbeschadiging is opgetreden door overbelasting (verzuring). En dan weet je ook of het protest geen lichamelijke oorzaak heeft, want daar lees ik nergens over. Is ie wel helemaal gecheckt onlangs, zodat je absoluut zeker weet dat hij geen pijn oid heeft?