Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar eenmaal overtuigd om aan het werk te gaan loopt hij ook lekker. Het stomme is wel: de eerste keer rijden komt hij dus echt fluitend de bak uit, de tweede keer rijden kletsnat van het zweet en met het schuim tussen zijn billen. Of dat nu van de ergernis is dat hij toch moet werken, of dat hij nog moe is van het rijden 's ochtends
Ik heb ook de vitamine E besteld tegen evt. spierpijn. In elk geval: hij loopt fijn, ik heb ook met hem gegaloppeerd nu en vandaag heeft hij sowieso rust want hij is gisteren ingeënt. Als de galop wat bevestigd is en hij heeft genoeg conditie om het een half uur vol te houden mag hij mee lessen.
), maar ik wil even terug komen op je stuurprobleempje. Eén van de oefeningen die ik heel zinvol vond voor jonge paarden die al wat verder waren (die dus redelijk wat evenwicht hadden gevonden onder de ruiter) was het 'emmertje rijden'. Je legt 5 emmertjes (of pionen, maak niet uit) in een pentagon in de bak, met dezelfde afstand ertussen. De juiste afstand kan ik je niet zeggen, jij zult meer ruimte nodig hebben als ik met de IJslanders, dus dat moet je even uitproberen. Voor deze oefening kan je denk ik het beste jouw kleinere binnenbak gebruiken. Het is in feite heel simpel, je rijdt de emmertjes om en om, buiten en binnenlangs. Dit doe je op zithulpen, beenhulpen, teugelhulpen, in die volgorde. Zoals eerder gezegd kan je met je zit je paard best een beetje omgooien, om hem opzij te krijgen. Paarden vinden die vaak erg leuk om te doen, zeker als je het in draf doet, ze moeten enorm goed opletten en pakken het stuurwerk, met name op zit en benen goed op. Doe het niet te lang, het is vrij intensief, een minuut of 10-15 is genoeg. Je hoeft natuurlijk niet alleen om en om te rijden, je kunt er ook eens 2 overslaan, of een geheel rondje rijden. Houdt het spannend. Omdat je paard zo zal moeten opletten, zal hij ook niet zijn hoofd zo laag gaan brengen. Het is een leuk spelletje, maar ook een hele nuttige.
)
Ik heb ook dat rand-plak probleem. Maar sinds ik meer men benen gebruik komt dat zelden nog voor

Daar kan je hem dus mee terug krijgen. Maak je zelf lang en zwaar en gebruik je stem.. zo gauw die jou tempo loopt natuurlijk belonen!

hebben wij ook een tijdje op gereden. Hierdoor moest hij ook wel langzamer vanwege zijn eigen balans te vinden. En kan die ook niet tegen de bakrand drukken.. nouja kan wel maar dan kun jij hem al voor zijn
Citaat:link boos worden dan, keer je hakken erin drukken en een keer een rukje geven aan de teugel. Zo gauw die uit die houding is natuurlijk ontspannen
QuirA schreef:Eh.. Toevallig een OO Seven ?![]()

) stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.