kleine ruiters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: kleine ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:41

ben 16, 1.52 en 42 kg. Ik ben zo goed als uitgegroeit Clown Het grootste dat ik ooit zal worden is 1.58 (maar dan zal ik me toch mogen haasten *LOL* ) Heb ook wel vrij lange benen in verhouding met mijn lengte. Maar dat helpt mij niet veel. Mijn merrie van 1.54 (ietsje groter of kleiner met laarzen komt ze nog ietsje boven me uit en ik weet niet precies hoe veel hak ik aan mijn laars heb *LOL* ) Die wel een beetje grover gebouwd is (geen trekpaard ofzo, gewoon niet zo smal als de meeste kwpn'ers) kom ik toch niet onder haar buik uit. Daar zitten mijn benen precies op de juiste plek. Hoewel ik op een smal dier van 1.70 heb gezeten, en ook daar kreeg ik mijn benen vrij netjes rond het paard. Lachen
De bouw van je paard doet er dus ook heel veel aan! Een grover paard van bv 1.55 kan voor een kleintje net zo moeilijk zijn als een smal paard van 1.75 Knipoog

Het enige nadeel dat ik ondervind is dat ik licht ben. Veel paarden moeten enorm wennen aan mij. Als ze een ruiter van 60kg gewend zijn is 18 kg minder toch een hele aanpassing voor ze, met gevolg dat het voor mij ietsje langer duurt voordat ik een paard op mijn gewicht kan laten lopen. Lachen Maar voor de rest ondervind ik niet zo'n probleem, klein of groot, als je consequent en zelfzeker bent krijg je toch al vrij veel paarden aan het lopen. Natuurlijk moet je niet op een rotbok van 1.85 kruipen Tong uitsteken Die zwiert je zo de lucht in *LOL*

edit: ik op mijn 1.54 m grote merrie.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4KFLT4TC
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YJCW4KYV

Zo lijkt zon kleine plots een heus paard Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:51

Ik ben 13 1.58 en ook nog eens licht..
Ik rij wel eens op een paard van 1.70 maar dan merk ik gewoon dat hij bijna niet in de gate heeft. Als hij eruit naait en ik hou hem in rentie gwn lekker door.. Hij heeft het nieteens indegaten Bloos!
Ik rij meestal op een kleine pony, maar pony's zijn veel leuker Haha!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:57

kijk ik ben 1.57
dus heb zoms moeite met zadels op paarden leggen enzo.
maar dat mensen me vertrelle dat ik te klein ben voor een paard vindt ik jammer

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:21

Mich_elle schreef:
Ik rij wel eens op een paard van 1.70 maar dan merk ik gewoon dat hij bijna niet in de gate heeft. Als hij eruit naait en ik hou hem in rentie gwn lekker door.. Hij heeft het nieteens indegaten Bloos!

Voor je leeftijd ben je toch niet heel klein! Je zult nog wel een stuk groeien toch?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:50

Ik ben 1.60, 19 jaar, en heb ook grote paarden gereden, het is inderdaad wat moeilijker om het bij elkaar te rijden, maar het lukt wel.
Ook opzadelen enzo gaat na een tijdje wel, ik heb een jaar in de vakanties bij een kleine springstal gewerkt en daar waren de meeste paarden ook niet klein.
Maar daar krijg je vanzelf handigheid in.
Voor het totaalplaatje is het mooier om voor klein te gaan.

Zelf vind ik pony's leuker, dus heb ik er geen problemen mee Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:52

moodindigo schreef:
Mich_elle schreef:

Voor je leeftijd ben je toch niet heel klein! Je zult nog wel een stuk groeien toch?

Dat dachten ze van mij op mijn twaalfde (ofzo) ook, maar bij mij is er sindsdien nauwelijks nog wat bijgekomen Haha!

Maar inderdaad, de meeste dertienjarigen groeien nog behoorlijk wat.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:55

ik ben zelf ook maar 1m60
maar ik rijd dan op een arabiertje (1m50) dus voor het zicht is het geloof ik wel goed. Maar als ik ooit een groter paard aanschaf (ben ik ooit van plan te doen Haha! ) ga ik me niks aantrekken van de commentaar die naar mijn hoofd geslingerd wordt.
Ik ben blij met mijn lengte, ik kan zowel op kleine als op grote paarden rijden, en of dat nu mooi voor het zicht is of niet, dat maakt niet veel uit

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:11

Ik ben juist groot: 1.78 met ontzettend lange benen en hoewel ik niet zwaar ben oogt alles onder de 1.70m voor mij te klein. Ik denk dat mensen je raarder aankijken als je te groot bent voor een paard. Ik rijd nog graag pony's (ik weeg maar 50 kg, dus een D pony moet me toch nog best kunnen houden) omdat de manegepony's af en toe even opnieuw opgevoed moeten worden (alleen op verzoek van de eigenaar hoor.), maar door mijn lange benen geef ik eerder hulpen met m'n knieen dan met mn kuiten (whehehe). Ook als ik op een normaal paard zit (dat is toch 1.65 ofzo) dan kijken mensen me erg raar aan, omdat mijn benen er gewoon 10 cm onderuit steken. Is ook lastig rijden, je komt wat moeilijker mee en met sporen rijden op een paard wat te klein is, is gewoon niet mogelijk omdat je zelf dan je hakken op moet trekken, of de sporen aan je kuiten moet binden, als je op de juiste plaats een hulp moet geven.
Nee, ik was liever 10 cm kleiner geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:52

Hmm, dan moet je wel héle lange benen hebben... Mijn zusje is ook zo rond die lengte, maar die rijdt gewoon op ons (erg smalle) paardje van 1.56 zonder dat ze raar aan wordt gekeken... Ok, een paard van 1.70 staat mooier, maar te groot is ze niet!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:03

ik ben vrij normaal Tong uitsteken (1m70) maar niet echt zwaar en ik rijd op een klein (rank) paardje van 1m61 waardoor het wel uit verhouding lijkt.. maar ik ben ook niet zwaar (52 kg) dus kan er makkelijk op rijden Lachen
Afbeelding

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:48

[quote="Niki_"]@Roosjesgat: Ben ook 12 en idd ook rond de 1.40.

Ben laatst naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze uitgerekend hoelang ik ongeveer word: Tussen de 1.55 en 1.60, dus ik zal later ook echt niet heel lang worden :)[/quote]

Ik word ook zoiets :o
Toevallig

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:58

Hier nog een kleine!

Ik ben negentien en ben net 1,60m. Ik rij op mijn pony van 1,35m, vind het zelf niet echt gek staan Bloos. Ik heb ook af en toe gereden op een paard van iemand, die was ruim 1,75m, dat stond niet zo mooi .

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:57

Ik ben 33 jaar, ben 1.56m en ik rij pony... Go jij! Go jij! Ik pas nog makkelijk op een grote C pony, maar rij het liefst op een D pony. Mijn vorig pony was 1.45m en mijn huidige pony meet nu 1.42m maar zal nog iets groeien.

Een paard opzadelen van groter dan 1.60m lukt me niet, niet alleen vanwege de hoogte maar ook vanwege rugklachten (die ik door mijn "lengte" heb opgelopen omdat bijv. de AH boodschappentassen net te lang voor me zijn, de kruiwagens ook net te groot en onhandig te rijden zijn, mijn boekentas van school veel te zwaar was voor mijn kleine lichaampje etc.). Maar daar weten jullie vast alles van af! Haha!

Wou vroeger bij de Landmacht, maar toen werkten ze nog met lengtes en ik was helaas te klein... Verdrietig