Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vera23 schreef:Ja en toch vind ik niet dat je paard echt kan ontspannen met een slof om....hoe los die ook hangt die beetsen weten echt wel dat dat dinge erom hangt.......nee k vind het niks....
Romy18 schreef:ok toch maar eens gelezen omdat ik wel eens wou weten wat voor reactie's ik zou krijgen maar het valt me allemaal nogal mee. Wat ik in de eerste plaats wil zeggen is dat ik absoluut niet tegen het gebruik van een slof ben mits hij voor de juiste reden en op de juiste manier gebruikt word. En als er hier dan dingen zie staan als ik gebruik heb op buiten rit omdat ik mijn paard anders niet kan houden ja dan word ik een beetje kwaad want daarvoor is een slof niet gemaakt!!! ten 2e wil ik niet iedereen over 1 kam scheren en zijn er vast en zeker hier mensen die wel weten hoe er mee om te gaan maar die mensen geven hier om de 1 of andere reden geen antwoord en dat vind ik dan dus raar als jij weet hoe een slof te gebruiken weet je ook wat dat ding kan veroorzaken bij onkundig gebruik en zou ik dus wel even een antwoord geven dat mss hard aan komt maar wel de boodschap overbrengt. Zodat er niet nog meer verklote paarden op deze aardbol rond lopen...
dus bij deze mijn mss harde antwoord een beetje verzacht wil niemand tegen z'n schenen schoppen maar ik blijf erbij ik heb hier op mss 1 of 2 mensen na nog geen antwoord gelezen waarbij ik het gebruik van de slof en de manier waarop rechtvaardig vind...
om even terug te komen op dat ik een profiel moest kijken van ??kiwika?? heb ik gedaan en ja ze gebruikt de slof op een juiste manier iig op de foto's wel maar haar reden voor gebruik vind ik niet rechtvaardig wat wil jij met een slof doen als een paard ontploft?? hem uit zijn evenwicht trekken en er mee verongelukken?? doe mij dan maar een beugel riempje rond z'n nek dan voel ik me veiliger als met een slof hoor!!!!
greetz
ikke20 schreef:denk dna eerst maar eens goed na over je eigen rijkunsten. want een goede ruiter kan elk paard zonder hulpmiddelen rijden!!!
ikke20 schreef:je hoeft ook niks uit te leggen ik geef hierbij mijn mening wat ik van een slof vind. en een mening is vrij. en als ik hier lees dat ze hun paard zonder slof buiten niet onder controle kunne houden vraag ik me af waar je mee bezig bent. een buitenrit moet wel veilig en verantwoord blijven enook leuk voor een paard maar om met een slof buiten te rijden... en om meer zekerheid voor jezelf te hebben voor het geval dat een paard explodeerd. een pard kan altijd exploderen en geloof nou niet bepaald dat een slof daarmee kan helpen.
Citaat:Eigenlijk altijd, behalve met buitenritten en in de springring.