En uiteraard is er niemand op bokt die eventueel net zoveel verstand kan hebben van paarden rijden en paarden inrijden als de instructrice van Beauty_fan!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Stel je voor dat die pony op zijn achtste nog geen GP loopt
Spoec schreef:Ik zal je maar gaan bergen, want hierover zijn de meesten op bokt het wel eens ..
Ja dit is te jong ..
En ja hier kun je problemen mee krijgen ..
Ik sta zelf achter het feit dat je pas moet beginnen met een paard in te rijden als hij minimaal drie jaar oud is ..
Dit dan rustig opbouwen en pas vanaf dat hij vier is een uur per keer rijden ..
En dit dan idd ongeveer 3/4 dagen per week ..
Snap trouwens ook niet dat die instructrice zegt dat jullie zoveel meoten rijden ..
[edit] Doe je dat longeren nog naast die 4 dagen rijden? Of zit dat bij de 4 dagen in? Anders vind ik het helemaal veel voor zon jong beestje ..
Heb ik in elk geval neit gedaan bij mijn jonge paardje
Het blijkt over het algemeen zo te zijn dat mensen hun paard als gebruiksvoorwerp zien! Ze hebben een paard om op te rijden. Maar laat je paardje eerst lekker uitgroeien en doe leuke dingen samen aan het halster. Ga lekker wandelen aan de hand. Leer hem 'op de grond' wat commando's zodat je later als je er op gaat wat aan hebt en het inrijden makkelijker verloopt. En wacht minstens totdat hij 4 jaar is om er op te gaan. Want je wilt toch zo lang mogelijk plezier hebben van je paardje. De meeste rugproblemen komen trouwens voort uit het te vroeg zijn ingereden! miranda21 schreef:Anneliesdj Het is niet de pony van Horse_roosje.
Waar haal je vandaan dat het de pony van Horse_roosje is???
Ze heeft de pony waar het hier overgaat alleen verzorgd toen ze van der moeder afging totdat ze een jaar oud was.
Nu verzorgd ze de pony niet meer want wij staan niet meer op die stal!!!!
Het is de verzorgpony van Beauty_fan en NIET van Horse_roosje.
Horse_roosje zei alleen dit:
hey
ik heb surprise iets meer dan 1jaar verzorgd en tegen mij deed ze nooit iets verkeerd of vervelend
en ze is nog niet eens 3 dat word ze in april pas
en ik vind het ook zielig om dan al 3/4 x in de week te gaan rijden
maarja doeidoei -xx- rosanne.
Hier kan ik niet uit opmaken dat de pony van haar is.
Dus voor de laatste keer het is de verzorgpony van Beauty_fan!!!!!
wat belachelijk zeg denk es ff na

beauty_fan schreef:sorry hoor wildwings!!!
maar ik probeer het alleen maar goed te doen!!
ik ben al iets meer gestop met te rijden en te longeeren, en dan loop jij alleen maar banketstaaf opmerkingen telkuns te maken!
ik hoop dat je het snapt: HET IS MIJN PONY NIET, DUS ALS IK NIET LONGEER OF EVENTJES RIJ DAT DOET IEMAND ANDERS DAT WEL!!!
ik hoop dat je dit begrijpt!! het is allemaal niet vervelend bedoeld maar als ik het niet doe dat doet iemand anders het!
gr. sharon
ik ben al iets meer gestop met te rijden en te longeeren, en dan loop jij alleen maar banketstaaf opmerkingen telkuns te maken!
ik hoop dat je het snapt: HET IS MIJN PONY NIET, DUS ALS IK NIET LONGEER OF EVENTJES RIJ DAT DOET IEMAND ANDERS DAT WEL!!!
ik hoop dat je dit begrijpt!! het is allemaal niet vervelend bedoeld maar als ik het niet doe dat doet iemand anders het!
gr. sharon

beauty_fan schreef:heej allemaal!
Ik en een vriendin verzorgen samen een bijna 3 jaarige pony suprise.
toen ze 2 jaar was werdt er al op der gehangen enzo en nu zijn we al 3/4 keer per week op der aan het rijden. we galoperen ook al, we rijden dan ong. 30, 40 min. en 1 keer per week gaan we op haar een vol uur in de les.... (dat moet ook van onze instructriese)
wat vinden jullie er van ik hoop niet dat het al te supper slegt is...
we longeren hoor ook wel zo wie zo 1 keer in de week!!
reacties zijn welkom!!!
gr. sharon
Urielle schreef:Bienotje je kan niet vroeg genoeg beginnen heStel je voor dat die pony op zijn achtste nog geen GP loopt
gr. sharon