Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LowLow schreef:Ik zit echt met een open mond dit topic te lezen...Wat een hoop dingen die elkaar tegenspreken. Je zegt 4 pagina's lang dat je geen geld hebt en geen les kan betalen, maar vervolgens staat er wel ergens dat je les op een manege hebt...Eh..? Uitleg??!!
Daarnaast las ik dat ze niet gelongeerd kan worden omdat ze dit niet snapt?! Hallo!!! Ieder paard kan een VOLTE lopen(iets wat je ongetwijfeld in je manege les ook moet doen). Longeren is niets meer dan constant volte's maken. Ik zie hier het probleem niet. Daarnaast geef je haar ruimte(??!!) om te BokkeN!?!? Kom op zeg, ze mag dan wel drachtig zijn maar het is je schoonmoeder niet!!! Je wil dr wel een men/pessoa/thiedeman aan en in hangen maar een beetje weerstand om een bokje te onderdrukken? Nee dat is dan "sielugh" ofzo?!
Tenslotte...Je wil in de paardenwereld verder?Één ding... op deze manier kom je er niet!!! Ga werken, ga het internet op(nee niet voor super idee forums maar voor vacatures!!) en ga geld verdienen. Als de paarden heel de dag op het land staan dan kunnen ze echt wel een dagje zonder werken. En als je eenmaal werk hebt en je hebt iets minder tijd voor de paarden, tja dan zou ik toch eventuele verkoop overwegen. Ga anders praten met de boer ofzo. Het zou hem ook geld schelen. Kijk aan welk paard je het meeste hebt. Qua betrouwbaarheid, gezondheid, verkeersmak enzo...
Het zijn tips! Van mijn part doe je er niks mee, dat is jou keuze!
Ps. ik zeg niks over het zadel. Dat hebben al een hoop mensen voor mij gedaan...

branka16 schreef:(ik neem geen les dus daar kunnen jullie over ophouden ik rijd voor mijn plecier)
Ik rijd trouwens nooit alleen, en de paarden zijn goed verzekerd.
Mijn beste vriendin rijd altijd mee op de dochter van dat paard.
En met dat paard kan ik ook goed over weg, die is me nog nooit weggerent of er vandoor gegaan. Die hebben we zelf ook ingereden, en daar lukt alles heel goed mee.
Ik hoop dat jullie het snappen!
branka16 schreef:Dus jah ik weet nou ook niet wie ik moet geloven jullie die kijken naar een foto of mensen die haar van alle kanten kan bekijken?

branka16 schreef:
Bienotje schreef:Dus als iemand beweert geen les te willen nemen, terwijl dat de beste oplossing is dan moeten er maar andere minder goede oplossingen genoemd worden?!
Dat snap ik niet helemaal.. Het klinkt mij echt in de oren als een rijtechnisch probleem. En dat kan niet anders dan rijtechnisch opgelost worden. Aangezien branka16 hier blijkbaar niet genoeg mans voor is (echt geen schande, daaarom lest bijna heel de ruitersportwereld omdat het nu eenmaal niet makkelijk is), is hulp hierbij nog altijd een goed advies..
Hetzelfde geld voor een slecht liggend zadel, een zadel ligt niet goed en als iemand in een topic vraagt wat te doen dan is het enige goede advies een ander zadel aan te schaffen. De adviezen voor staartriemen/ onderleggers etc. zijn allemaal tijdelijke oplossingen..
@sandra 1986.. Hoe kun je een paard dan die one-rein stop aanleren? Naar ik aanneem door veel en regelmatig te oefenen en als je er zelf nog geen ervaring mee hebt onder begeleiding van bv een instructeur..
P.s. ik laat mijn pony nooit toe om te bokken, dat doet ie maar in zijn eigen tijd dat ie in het land staat. Ik verwacht een gehoorzaam en werkwillend paard en een paard dat bokt (wat ik toelaat) is dat niet. Het volgende is toestaan van steigeren en zo gaat het verder.. Niet mijn methode dus..
Afijn, branka16. Is het misschien een plan om in ieder geval als je nadat je paard geveulend hebt en je weer wilt gaan rijden om dan hulp te vragen van een vriendin ofzo? Dan stap je er ´nieuw´ weer op en als je het goed aanpakt en oppakt de eerste maanden kun je heel snel dit paard weer op de goede weg brengen met rijden.. Kun je gelijk oefenen met longeren de eerste paar keren dat je met haar aan het werk wilt, zodat je voordat je er de eerste keer weer opgaat alvast een beetje conditie weer kunt opbouwen.
Succes in ieder geval!
ellenlouise schreef:branka16 schreef:
Maar je ging toch niet meer op haar rijden? En het zadel ligt normaal toch goed zeg je?
Zoals het zadel op de foto ligt heeft het geen zin om er wat onder te leggen. Het ligt echt veel te ver naar voren. Zal ongetwijfeld met de dikke zwangere buik te maken hebben.
Laat er eens een goede zadelmaker naar kijken als je er na de dracht weer mee wil gaan rijden. Het zadel moet gewoon goed liggen zonder bontjes, steuntjes etc.. Zadel bij laten vullen hoeft ook geen vermogen te kosten.