Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tanja__Daisy schreef:Misschien je binnehand meer opzij en je rechterand dicht bij de hals en meer je handen naar je buik en spelen blijven suc6!

Ik begrijp totaal niet wat je bedoelt. klomp schreef:Tanja__Daisy schreef:Misschien je binnehand meer opzij en je rechterand dicht bij de hals en meer je handen naar je buik en spelen blijven suc6!
monsera schreef:Paard uit topic lijkt mij niet te hangen maar blijft heel graag in zijn eigen houdingkje lopen en de topic starter moet er voor zorgen dat hij uit deze houding komt door hem lekker lang en laag te gaan rijden.Zodat hij eerlijk gaat nageven.
superwoman schreef:
Het aan de teugel lopen of nagevelijk is een groot verschil
Hij doet alsof.....
maar dat snap je ook vast wel!
Het is niet omdat een paard met een afgebogen hoofd loopt, hij nageefelijk is, dat voel je genoeg zelf als ruiter. Je moet proberen te rijden naar het moment dat je het paard laag en opgericht kan laten lopen waarbij hij zijn kaak ontspant en zich niet vastzet erop. Dan is hij werkelijk 'aan de teugel' Irisamaire schreef:superwoman schreef:
Hij doet alsof.....
Maar een paard kan toch niet doen 'alsof'? Hij denkt vast niet van: Yo, als ik zo loop dénkt mijn ruiter dat ik loop zoals zij dat wil, maar dat doe ik lekker niet'maar dat snap je ook vast wel!
![]()
Astragirl schreef:Je moet proberen te rijden naar het moment dat je het paard laag en opgericht kan laten lopen waarbij hij zijn kaak ontspant en zich niet vastzet erop. Dan is hij werkelijk 'aan de teugel'
monsera schreef:Wat me bij de laatste foto opvalt is dat de ruiter erg naar voren zit en de haken erg optrekt dit kunnen al oorzaken zijn dat een paard niet fijn nageeft.Hij word {onbewust}gestoord door de ruiter.Het lijkt ook wel dat je je handen wat vast zet omdat er best wel een grote knik in je arm zit probeer je handen iets meer naar voren te zetten wat losser te houden zeg maar.Wat doet jouw paard als je je handen naar voren doet?
Astragirl schreef:Nog een vraagje; is het goed om zo'n paard die kan doen "alsof" dan te longeren met bijzetteugels? Want dat doet mijn vriend toch redelijk veel.

unamie schreef:je kunt je ook eens afvragen wáárom je paard hangt
is je paard te weinig voorwaarts
of loopt ie juist over z'n tempo zodat ie moeilijk in balans kan blijven
is zijn gebit onlangs nog behandelt (jaarlijks noodzakelijk)
veel mensen laten pas een tandarts komen als het paard moeite krijgt met eten.....
maar haken in de mond in combinatie met een bit...dan maak je het paard (en jezelf) wel erg moeilijk
Irisamaire schreef:superwoman schreef:
Hij doet alsof.....
Maar een paard kan toch niet doen 'alsof'? Hij denkt vast niet van: Yo, als ik zo loop dénkt mijn ruiter dat ik loop zoals zij dat wil, maar dat doe ik lekker niet'maar dat snap je ook vast wel!
![]()
Als hij geen steun zou houden op de ruiterhand dan zou hij toch veel makkelijker een andere houding aannemen? Ik ben er redelijk van overtuigd dat een paard dat geen ontspanning in de hals heeft bijna altijd steunt op de ruiterhand, daarom willen we ook dat hij lang en laag wordt gereden, hierdoor ontspant ie uiteindelijk als w ehet goed doen, gaat hij uit zichzelf vanuit achter verzamelen als we hem dat vragen.
Ow bah, ik moet echt even een digitale camera aanschaffen, dan kan ik laten zien wat ik bedoel hihi
Astragirl schreef:Nog een vraagje; is het goed om zo'n paard die kan doen "alsof" dan te longeren met bijzetteugels? Want dat doet mijn vriend toch redelijk veel.